Zarządzanie w branży MICE
(meetings, incentives, conventions & exhibitions)
Główne cele szkolenia:
Usługa „Zarządzanie w branży MICE (Meetings, Incentives, Conventions & Exhibitions) – zarządzanie spotkaniami, programami motywacyjnymi, konferencjami i wydarzeniami wystawienniczymi" przygotowuje do samodzielnego:
- Prowadzenia rozmów handlowych z klientami
- Opracowywania i tworzenia atrakcyjnych ofert na organizację szkoleń, imprez, konferencji oraz prezentowanie ich klientom
- Zarządzania projektami oraz zarządzania sobą w czasie podczas realizacji wydarzeń
- Generowania i wdrażania pomysłów, które wzbogacją oferte eventową
- Zarządzania trudnymi sytuacjami w procesie organizacji eventów
Grupa docelowa:
Pracownicy MMŚP funkcjonujących na rynku usług turystycznych, w szczególności z następujących branż:
- hotelarstwo
- gastronomia
- biura podróży
- usługi biznesowe
Liczba godzin:
- 30h dydaktycznych
(30 x 45 minut)
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Ramowy program usługi
Dzień I
8 x 45 minut
Temat: Współpraca i komunikacja w zespole – czynniki, które zagwarantują sukces każdego wydarzenia.
Główne zagadnienia:
- komunikacja i współpraca
- umiejętności przywódcze w zespole eventowym
- motywowanie współpracowników
- zarządzanie kłopotliwymi sytuacjami: konflikty, trudne emocje
- Dysfunkcje w pracy zespołowej według P. Lencioniego. Co utrudnia współpracę?
- Dysfunkcja 1 – brak zaufania
- Dysfunkcja 2 – obawa przed konfliktem
- Dysfunkcja 3 – brak zaangażowania
- Dysfunkcja 4 – unikanie odpowiedzialności
- Dysfunkcja 5 – brak dbałości o wyniki
- Filary współpracy w zespole
- Formy komunikacji w zespole
- Filary efektywnej komunikacji
- Style komunikacyjne oraz model dostrajania się do rozmówców
- Budowanie relacji w zespole
- Ustalanie skutecznych zasad współpracy
- Kreowanie zespołów samoorganizujących się
- Idea zespołów samoorganizujących się
- Od mikromenedżmentu do samoorganizacji
- Tworzenie kultury współodpowiedzialności za projekt/zadanie
- Przekazywanie odpowiedzialności w oparciu o empowerment
- Przywództwo w zespole projektowym/eventowym
- Motywowanie współpracowników i kreowanie zaangażowania
- Idea przywództwa sytuacyjnego, czyli style kierowania
- Delegowanie, monitorowanie i egzekwowanie zadań
- Trudne sytuacje w zespole
- Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi – deeskalowanie sporów
- Zarządzanie emocjami własnymi i emocjami współpracowników
- Sposoby zapobiegania dysfunkcjom w pracy zespołowej
Dzień II
8 x 45 minut
Temat: Efektywność w projektach.
Główne zagadnienia:
- efektywność osobista
- podstawy zarządzania projektami
- skuteczne techniki zarządzania czasem
- Filary efektywności
- Definicja i kryteria efektywności
- Efektywność na poziomie osobistym
- Efektywność na poziomie zespołowym
- Zarządzanie sobą w czasie – techniki początkowe
- Model SMART
- Model 60/40
- Reguła Pareto
- Techniki efektywnego zarządzania sobą i zadaniami w czasie
- Metoda ABC
- Metodologia MEQ
- Matryca Eisenhowera i inne metody zarządzania priorytetami
- Metoda ALPEN
- Technika Pomodoro
- Cykl pracy twórczej i koncepcyjnej
- Skuteczne sposoby radzenia sobie z multitaskingiem w branży eventowej
- Zarządzanie eventami wg modeli podejścia projektowego
- Wykres Gantta – historia, etapy oraz praktyka
- Tablica Kanban i zarządzanie zadaniami
- Model zarządzania strumieniem zadań i priorytetami
- Praca projektowa w zakresie planowania zadań zgodnie z poznanymi modelami
Dzień III
8 x 45 minut
Temat: Innowacyjność, kreatywność oraz metody generowania pomysłów w branży eventowej.
Główne zagadnienia:
- techniki innowacyjności i kreatywności
- umiejętność wykorzystania podejścia out-of-the-box
- techniki generowania nieszablonowych i oryginalnych pomysłów
- Jak uruchamiać myślenie „out-of-the-box”?
- Różnice pomiędzy kreatywnością a innowacyjnością
- Czym jest fiksacja funkcjonalna i jak wychodzić „poza schemat”
- Podejście indywidualne vs podejście zespołowe – jak uruchamiać nieszablonowe myślenie?
- Generatory pomysłów – metody pracy twórczej
- Burze mózgów oraz odwrócone burze mózgów
- Myślenie lateralne – de Bono
- Metoda W. Disneya
- Metoda L. da Vinci
- Techniki kruszenia
- Mind mapping
- Kwestionowanie istniejących założeń
- Od kreatywnego pomysłu do gotowego rozwiązania
- Idea sześciu praw innowacyjności. Planowanie procesu pracy twórczej wg 6 etapów
- Wychodzenie ze schematów – warsztat wypracowywania rozwiązań 3R
Dzień IV
8 x 45 minut
Temat: Customer Experience w branży eventowej.
Główne zagadnienia:
- filary efektywnej współpracy z klientem/budowanie relacji z klientem
- techniki sondowania potrzeb klienta oraz odpowiedź na te potrzeby w formie atrakcyjnej oferty
- skuteczne sposoby prezentowania ofert i sztuka perswazji
- narzędzia cyfrowe, ułatwiające współpracę z klientem
- Profil współczesnego klienta.
- Jak na przestrzeni ostatnich kilku dekad zmieniło się podejście do klienta?
- Czego oczekuje współczesny klient?
- „Czas to pieniądz” – czyli motto współczesnych klientów.
- Digitalizacja procesów obsługowych – dlaczego dziś jest tak ważna i dlaczego opłaca się zarówno klientowi jak i osobom obsługującym?
- Customer Experience - sztuka kreowania pozytywnych doświadczeń oraz lojalizacji klienta.
- Diagnoza potrzeb klienta
- Rola pytań w procesie obsługowym: pytania otwarte, pytania zamknięte, pytania sondujące, pytania finalizujące rozmowę obsługową
- Sztuka dostrojenia się do klienta – parafraza i klaryfikacja
- Baza zwrotów zakazanych w procesie diagnozy potrzeb klienta
- Zwroty, które pozwolą budować partnerskie relacje podczas rozmów handlowych
- Sztuka eliminowania błędów komunikacyjnych
- Sztuka przejmowania kontroli podczas rozmowy z klientem
- Przygotowywanie i zaprezentowanie oferty eventowej dla klienta.
- Złote zasady ofert – jak wyróżnić się na tle konkurencji?
- Prezentowanie ofert klientowi – jak zostać zapamiętanym?
- Sztuka perswazji i przekonywania – techniki i sposoby wywierania wpływu
- Nowoczesne sposoby docierania do klientów.
- Rola portali społecznościowych
- Publikowanie postów
- Cyfrowe sposoby pozyskiwania klientów
Efekty uczenia:
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik nabywa:
WIEDZĘ
Wie jak efektywnie współpracować z zespołem i innymi ludźmi, by zapewnić sukces imprezy
Zna metody/techniki zarządzania procesami i potrafi je zastosować
Wykazuje kreatywność w działaniu dzięki solidnym fundamentom merytorycznym
UMIEJĘTNOŚCI
Optymalnie rozwiązuje problemy i zaspokaja oczekiwania klienta oraz poszukje rozwiązań łamiących zakorzenione modele myślowe
Doskonale zarządza czasem i projektem/eventem. Do zarządzania projektem wykorzystuje odpowiednie narzędzia (np. Gantt chart)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Przewodzi grupie oraz umiejętnie wyznacza cele współpracownikom i jednocześnie motywuje ich do działania
W organizacji eventu wykorzystuje technologie informatyczne, które umożliwiają jego efektywne planowanie (np. oprogramowanie do obsługi sprzedaży biletów lub do zarządzania miejscami)
Skutecznie wykorzystuje media społecznościowe do promocji tych wydarzeń
Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia:
Przykład:
Weryfikacja na poziomie wiedzy:
Po zakończeniu usługi Uczestnicy otrzymają (drogą mailową) post-test weryfikujący efekty kształcenia.
Weryfikacja umiejętności praktycznych:
Podczas szkolenia Uczestnicy zaplanują ścieżkę pracy projektowej w oparciu o modele Gantt'a oraz Kanban.
Aktualne terminy:
24-27.01.2022
4 x 8 h
cena za osobę: 2512,50 PLN
możliwość dofinansowania w 80%*
Prowadząca:
Marta Miechowicz
Formuła:
online
* Wkład prywatny w wysokości co najmniej 20% kosztów usługi szkoleniowej może przybrać postać: opłaty lub kosztów wynagrodzeń uczestników szkoleń. Jeżeli chcesz skorzystać z dofinansowania szkoleń, skontaktuj się z naszymi konsultantami: rozwojturystyki@certes.pl