WESPÓŁ W ZESPÓŁ – współpraca w zespole
Cele szkolenia
„I wespół w zespół, wespół w zespół, by rządz moc móc wzmóc (…)” – to fragment piosenki z Kabaretu Starszych Panów. Wiesław Michnikowski śpiewa o podrywaniu Pań, i że we dwóch raźniej, niż w pojedynkę… No bo raźniej, a może nawet skuteczniej? Elliot Aronson, znacznie później niż nasi sztandarowi polscy kabareciarze udowadniał, że człowiek to istota społeczna. Społeczna, czyli stworzona do tego, by łączyć się w grupy, by w nich funkcjonować i w nich siebie urzeczywistniać oraz rozwijać. Krótko mówiąc wszyscy nawzajem siebie potrzebujemy, bo wtedy jesteśmy najskuteczniejsi! Powołać zespół – czasami wystarczy jedna odezwa: „w szeregu zbiórka”; utrzymać na trwałe ten zespół, to już praca znacznie bardziej skomplikowana niż nakaz i oczekiwania. Bo budowanie, nie jest tym samym czym uformowanie zespołu składającego się z ludzi, którzy mają cele i zadania do wykonania. Budowanie zakłada nieustającą pracę, ciągłe „przeróbki i poprawki”; budowanie to proces! Ten proces zaś to ogromny plac budowy! Celem szkolenia „WESPÓŁ W ZESPÓŁ – współpraca w zespole” jest szlifowanie współpracy zespołowej.
Korzyści dla uczestnika
- Budowanie współpracy zespołowej – rozpoznanie swojej roli, celu, usprawnienia pracy zespołowej i podwyższenia „wartości pracy” w realizacji celów firmy przez każdego członka zespołu
- Zrozumienie wpływu systemu komunikacji i współpracy na jakość relacji z ludźmi, ich zaangażowanie i efektywność pracy
- Wypracowanie zasad efektywnej komunikacji z zespołem, współpracownikami w nowej sytuacji/ zmianie (nowe procedury, styl pracy, kultura itp.)
- Rozpoznanie blokad, barier, filtrów informacyjnych w celu zwiększenia efektywności pracy zespołowej Umiejętność dokonywania wiążących ustaleń ze współpracownikami związanych z czasem realizacji, terminem i jakością
Korzyści dla organizacji
- Budowanie długofalowych relacji opartych na partnerstwie i zaufaniu
- Wzbudzenie motywacji, zaangażowania i satysfakcji z pracy
- Poprawa komunikacji i więzi zespołowej
- Lepsza atmosfera pracy
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Zespół budowlany, czy tylko grupa?
- Zespół a grupa – różnice i podobieństwa; efekt synergii sprawnie działającego zespołu, warunki skuteczności zespołu i grup zadaniowych
- Fazy tworzenia się i pracy zespołu: Faza formowania (forming), Faza burzy (storming), Faza normalizacji (norming), Faza współdziałania (performing)
- Definiowanie misji, celu i zasad zespołu pod kątem efektywnej realizacji celów organizacji oraz sprawnego działania samego zespołu; wyznaczanie celów dla zespołów – metoda SMART, metoda 3 x M (mądry, mierzalny i muskularny) i metoda „kluczyka”, czyli jak ruszyć z tą budową?
- Zmiana, zmiana, zmiana – przygotowanie zespołu do zmian i dlaczego to TYLKO wydaje się takie trudne; metodyka „przeróbek”, jako element motywowania zespołu i jednostek
- BOB Budowniczy, czyli rola menedżera
- Rola menedżera w budowaniu efektywnych zespołów – budowanie autorytetu; zadania i obowiązki sprawnego menedżera w organizacji; automotywacja i samorozwój, jako element konieczny do formowania roli lidera
- Budowanie przynależności jednostki do zespołu, zaangażowania, identyfikacji z zespołem i jego celami; zasady konstruktywnej informacji zwrotnej – konstrukcja językowa i znaczenie struktury komunikatu; czemu służy motywująca informacja zwrotna i kiedy ją stosować?
- Prowadzenie efektywnych spotkań zespołowych – cele i rodzaje spotkań (2 x I – Informacja i Inspiracja), które mają wspierać a nie burzyć współpracę
- Materiały budowlane, czyli komunikacja
- Modele komunikacji i współpracy w zespole – znaczenia ról zespołowych (Test Belbin) – autodiagnoza; rola otwartej komunikacji w zespole – czemu służy i czemu przeciwdziała? Metodyka aktywnego słuchania
- Preferencje poznawcze – spostrzeganie (osobiste doświadczenie, przekonania i postawy) – ich wpływ na skuteczność w porozumiewaniu się; Wpływ błędów atrybucji (oceny) na przetwarzanie informacji oraz skuteczność porozumiewania się (błędy atrybucji wewnętrzne i zewnętrzne, podstawowe i globalne, obronne i w służbie ego); siła i wpływ przekonań na oceny osób i sytuacji; techniki modyfikowania błędów atrybucji
- Struktura komunikatu – porządkowanie danych, język korzyści; konstrukcje językowe wpływające na rozumienie informacji przez odbiorcę – znaczenia słów (indywidualne słowniki); siła języka
- BULDOŻERY, czyli jak radzić sobie z sytuacjami trudnymi
- Cztery płaszczyzny porozumiewania się według von Thun’a – analiza zakłóceń komunikacyjnych; selekcja i interpretacja informacji (komunikatów); rola stylistyki i precyzji wypowiedzi w skutecznym komunikowaniu się
- Motywować, czy inspirować ? Metodyka „podrywania” ludzi do podejmowania nowych wyzwań oraz pobudzania ich do kreatywnego myślenia, czyli jak zarządzać bez zarządzania
- Konflikt w zespole – jak go identyfikować i radzić sobie z nim, by był szansą dla zespołu, a nie zagrożeniem; fazy rozwoju konfliktu utajonego (zagrożenia); narzędzia rozwiązywania konfliktów
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie jest interaktywne i wymaga dużego zaangażowania Uczestników (do 80% czasu), co pozwala im zastosować poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie szkolenia Uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki. Ogromnym walorem warsztatów – gier teambuildingowych, jest jej integrujący charakter, w tym sensie, że tylko współdziałanie wszystkich Uczestników jest gwarancją sukcesu całej grupy. Forma zabawy, jaka towarzyszy podczas gry, wpływa na budowanie dojrzałych relacji pomiędzy członkami zespołu, gdzie spotykają się siły różnych temperamentów, stylów działania, postaw oraz nastawienia do założeń i celów. Weryfikuje także te postawy oraz nastawienie tak do zmian jak i do poszczególnych członków zespołu, wskazując na ich wpływ na efektywność całego zespołu.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |