Zarządzanie zespołem projektowym
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia „Zarządzanie zespołem projektowym” jest przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania zespołach we wszystkich etapach projektu. Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania pracowników zespołów projektowych. Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań. Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem. Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera. Zwiększenie własnej skuteczności we współpracy z innymi. Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, przy zachowaniu odpowiednich relacji z innymi. Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy.
Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania projektami i zasobami ludzkimi oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania, realizacji i złożonych przedsięwzięć projektowych. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki projektu poszczególne metody i techniki zarządzania.
Korzyści dla uczestnika
- Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem oraz narzędzi i technik skutecznej komunikacji w zespole
- Umiejętność udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej w odniesieniu do kolegów z zespołu
- Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera
- Nabycie umiejętności zapobiegania powstawaniu konfliktów oraz umiejętne rozwiązywanie tych, które już zaistniały
- Zwiększenie własnej skuteczności we współpracy z innymi
- Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, przy zachowaniu odpowiednich relacji z innymi
- Nabycie umiejętności przygotowywania projektów
- Nabycie umiejętności związanych z zarządzaniem ryzykiem
- Dostrzeganie punktów krytycznych w projektach
- Reagowanie na symptomy niekorzystnych zmian zachodzących w projektach
Korzyści dla organizacji
- Wyższe wyniki biznesowe z realizowanych projektów
- Większa satysfakcja klientów
- Wzrost efektywności i zadowolenia pracowników
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Zarządzanie zespołem projektowym – wprowadzenie
- Przypomnienie kluczowych definicji z zarządzania projektami
- Etapy projektu
- Plan komunikacji – główne zasady jego opracowania
- Struktura Organizacyjna Projektu – czyli dlaczego tak istotne znaczenie mają opisy ról
- Macierz obowiązków – model RACI
- Funkcje w zespole projektowym – rozpoznanie i dostosowanie zadań.
- Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego
- Komunikacja w zarządzaniu zespołem projektowym
- Czym jest komunikacja w projektach?
- Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa
- Komunikowanie się lidera z zespołem
- Prowadzenie efektywnych spotkań – klucz do zrozumienia wymagań
- Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach
- Kluczowe zagadnienia związane z budowaniem zespołu
- Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie
- Rola lidera w zespole projektowym – zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje
- Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych
- Trudne sytuacje w prowadzeniu spotkania zespołu projektowego
- Niezbędne warunki efektywnej pracy zespołu podczas spotkań
- Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym
- Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego
- Pozytywne podejście do współpracy
- Konstruktywne reakcje i postawy
- Komunikacja jako narzędzie do osiągania celu zespołu
- Analiza transakcyjna w komunikacji
- Zasady udzielania informacji zwrotnej
- Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
- Aktywne słuchanie
- Komunikacja jawna i ukryta
- Fazy rozwoju zespołu projektowego – praktyczne wskazówki dla kierownika projektu
- Role zespołowe
- Faza orientacji i zależności
- Faza konfliktu i buntu
- Faza spójności i współpracy w grupie
- Faza celowej i świadomej aktywności grupy
- Faza końcowa
- Jak zbudować efektywny i zmotywowany zespół? Czyli kompendium wiedzy dla kierowników projektu
- Korzystne i kłopotliwe role w grupie
- Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu
- Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole
- Działania, które podnoszą skuteczność zespołu
- Struktura zespołu i rodzaje zachowań w zespole
- Relacje między członkami zespołu
- Grupowy iloraz inteligencji
- Ustalanie celu i priorytetów działań
- Metoda definiowania celów - S.M.A.R.T.
- Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda – czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań
- Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów
- Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić
- Identyfikacja i przełamywanie barier w sprawnym komunikowaniu się
- Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania
- Strategie w pokonywaniu impasów i prowadzenia zespołu do celu
- Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów
- Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm)
- Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania
- Skuteczne koordynowanie działań w zespole
- Etapy i zasady prowadzenia spotkań zespołu z wykorzystaniem jego potencjału
- Mechanizmy grupowe w trakcie spotkania zespołu
- Aspekt wielowymiarowej komunikacji
- Opanowanie sztuki przekonywania
- Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi
- Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać
- Rola lidera i przywództwo – sekrety skutecznego działania
- Przywództwo i kierowanie
- Definiowanie przywództwa
- Podstawowe różnice między przywództwem i kierowaniem
- 8 kroków do przywództwa
- Cechy i rola lidera w zespole i organizacji.
- Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych: business case, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami. Program pozwala nabyć kluczowe umiejętności z zakresu efektywnego i skutecznego przewodzenia i zarządzania zespołami projektowymi. Nowoczesne zarządzanie zespołami pracowniczymi to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych umiejętności, dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces w zarządzaniu projektami usprawniającymi. Szkolenie nastawione jest na zdobycie praktycznych umiejętności budowania zespołu i poznania sposobów kreowania atmosfery efektywnej współpracy w zespole projektowym ze szczególnym uwzględnieniem aspektów komunikacji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |