Szkolenia zarządzanie projektami

Agile – zwinne zarządzanie projektami

Cele szkolenia

Celem szkolenia „Agile – zwinne zarządzanie projektami” jest przedstawienie i nauczenie uczestników korzystania z głównych zwinnych metodyk i ich praktyk. W szczególności uczestnicy nauczą się wykorzystać potencjał framework’u SCRUM, metodyki AgilePM do zarządzania zakresem projektu w przyrostowy sposób dbając o optymalny poziom jakości z dostarczanego rozwiązania.


Korzyści dla uczestnika

  • Zastosować odpowiedni model Agile do własnego projektu ze szczególnym uwzględnieniem właściwego podejścia do zastosowania metodyki AgilePM
  • Będą w stanie zastosować artefakty AgilePM w zależności do cyklu życia projektu
  • Przeprowadzać spotkania i funkcjonować w samoorganizujących się zespołach Scrum
  • Będą prowadzili efektywne projekty

Korzyści dla organizacji

  • Wzbudzenie myślenia projektowego i procesowego
  • Wzrost skuteczności pracy zespołowej
  • Wyższe wyniki biznesowe

Program szkolenia




  1. Wymagania klienta jako warunek krytyczny sukcesu
  • Proces budowy wartości dla Klientów – stymulowanie wzrostu przychodów poprzez dostarczane produkty
  • Zasady tworzenia wartości dla Klienta – ewolucja koncepcji 4P
  • Scenariusze zarządzania wartością poprzez zarządzanie wartościami dla klientów
  • Instrumenty tworzenia wartości dla Klienta oraz sposoby ich pomiaru
  • Model procesu innowacji wartości oparty na rozwiązywaniu problemu Klienta
  • Proces oceny rentowności naszych obecnych i przyszłych Klientów
  1. Budowanie zespołów SCRUM.
  • Krytyczne czynniki sukcesu dla zespołów SCRUM
  • Budowanie zaufania w zespołach adaptacyjnych
  • Wyzwania skalowania – czyli jak zapewnić właściwą „grę” zespołową
  • Centryczna struktura organizacyjna
  • Samodyscyplina zespołu
  • Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego
  • Konstruktywne reakcje i postawy – zestaw praktycznych wskazówek dla Właściciela Produktu
  1. Techniki i narzędzia analizy biznesowej produktu
  • Planowanie komunikacji w Analizie Produktowej
  • Techniki zarządzania rentownością implementowanych funkcjonalności
  • Planowanie procesu Zarządzania Wymaganiami i adaptacyjny cykl wytwórczy
  • Proces Zarządzania Konfiguracją i Zmianami
  • Produkty Analizy Biznesowej
    • Wymagania biznesowe
    • Lista interesariuszy projektu
    • Ograniczenia i założenia
  • Techniki i metody analizy biznesowej
    • Model Mentalny
    • Mapa Customer Journay
    • CATWOE
    • Diagramy przepływu danych
    • 5Why
    • Dekompozycja funkcjonalna
    • Wywiady
    • Technika MoSCoW
    • Analiza MOST
    • Analiza PESTLE
    • Prototypowanie
    • Warsztaty wymagań
    • Analiza ryzyka
    • Scenariusze i przypadki użycia
    • Analiza SWOT
    • Historyjki użytkownika
    • Test widny
    • Tworzenie Persony



  1. Zarządzanie jakością w projekcie
  • Czym jest jakość? – główne pojęcia i terminy
  • Jakość a miary efektywności w zarządzaniu projektami
  • Na czym polega zarządzanie jakością w projekcie? – przegląd rozwiązań i najlepszych praktyk.
  • Myślenie systemowe – ewolucyjne podejście do jakości w projektach
  1. Zarządzanie jakością w projekcie
  • Planowanie jakości – materiały wejściowe, narzędzia i techniki
  • Interesariusze i klienci – siła wymagań a możliwości realizacyjne
  • Rezultaty planowania jakości – czyli jak zbilansować nasze możliwości
  • Czym jest zapewnianie jakości? – warsztat symulacyjny.
  • Zapewnianie jakości – materiały wejściowe, narzędzia i techniki
  • Określanie działań zapewniania jakości
  • Audyty i przeglądy jakości – zbiór najlepszych praktyk
  • Ścieżka jakości a ścieżka krytyczna – czyli jak poruszać się w piramidzie ograniczeń?
  • Zapewnianie jakości i kontrola zmian – kształtowanie jakości poprzez dochodzenie do doskonałości rozwiązania (analiza pułapek i trudnych sytuacji- ćwiczenia).

Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!


    Metodyka szkolenia

    Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych: prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami. Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i modelowania procesów biznesowych. Ten 2 dniowy interdyscyplinarny warsztat przeznaczony jest zarówno dla całych zespołów projektowych jak i pojedynczych ich członków, przygotowany specjalnie by wzmocnić podstawowe i niezbędne umiejętności wykorzystania metodyk zwinnych do zarządzania projektami. Uczestnicy oprócz gruntownej wiedzy o metodykach zwinnych dowiedzą się jak wykorzystywać ją w praktyce i jak utrzymać dyscyplinę jej wykorzystania tak, by stale podnosić efektywność swoich zespołów. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z teorią i praktyką dostarczania produktów przy wykorzystaniu ram postępowania m.in. AgilePM, SCRUM, KANBAN.



    Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze

    • Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
    • Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
    • Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
    • Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
    • W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
    • Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300