Design thinking
Cele szkolenia
Design thinking (human centered design) to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta. To idealna metoda do budowania zaangażowanych zespołów i kreowania innowacji. Design thinking w centrum stawia użytkownika docelowego i uczy, jak rozwiązywać problemy, nie dla samego rozwiązania, ale w kontekście potrzeb użytkownika. Według Tima Browna, jednego z autorytetów nowoczesnego projektowania, design thinking to „dyscyplina, która korzysta ze zdrowego rozsądku i metod projektantów, aby zaspokoić potrzeby ludzi za pomocą tego, co jest technologicznie możliwe i co rozsądna strategia biznesowa może zmienić w wartość dla klienta, i szansę rynkową”. Dzięki niej można stworzyć innowacyjny produkt, usługę, poprawić proces obsługi klienta lub opracować nowatorskie rozwiązania w zakresie zatrudniania pracowników. Metodologia, która wcześniej charakterystyczna była dla zespołów projektanckich, znalazła zastosowanie w innych obszarach biznesu. Od prototypu m.in. myszki komputerowej, do design thinking wspierającej organizacje w dynamicznym rozwoju, działającej w obszarach: strategii, komunikacji, marketingu i HR.
Korzyści dla uczestnika
- Szersza perspektywa w kreowaniu nowatorskich usług i rozwiązań, uwzględniająca potrzeby klientów
- Zdobycie umiejętności wyciągania wniosków i weryfikacji założeń w kontekście zakładanego celu
- Wzrost poszukiwania nowych rozwiązań i zaangażowania w wyzwania
- Wzrost efektywności w rozwiązywaniu problemów
- Tworzenie innowacyjnych rozwiązań
Korzyści dla organizacji
- Tworzenie innowacyjnych produktów i usług
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w kreowanie innowacyjnych rozwiązań
- Przygotowanie liderów do prowadzenia projektów mierzących się z wyzwaniami dynamicznego biznesu, gdzie rozwiązania są nieoczywiste, a ich powodzenie w dużej mierze zależy od odbioru przez użytkownika końcowego
- Wspiera tworzenie pozytywnego środowiska pracy, opartego na zaangażowaniu, współpracy, radości i satysfakcji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie w metodologię Human Centered Design
- Źródła metodologii
- Zapoznanie z założeniami metodologii
- Schemat design thinking
- Czas, przestrzeń, ludzie – co warto wiedzieć, aby proces był efektywny
- Kontekst zastosowania human centered design
- Wprowadzenie do pracy nad wyzwaniem projektowym (wyzwanie zdefiniowane przed szkoleniem, wspólnie ze zleceniodawcą)
- Human Centered Design w praktyce
- Przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)
- Poznanie narzędzi wykorzystywanych w poszczególnych etapach myślenia projektowego, m.in.
- Empatia: proces diagnozowania potrzeb użytkownika, mapa Empatii, wywiady, moodboard
- Diagnoza potrzeb: drabina problemu
- Generowanie pomysłów – poznanie narzędzi wzmacniania własnej kreatywności; techniki wyboru kryteriów i najlepszego rozwiązania: burza mózgów,
- odwrócona burza mózgów, słownik, co ma piernik do wiatraka
- Prototypowanie jako narzędzie do przewidywania efektu pracy
- Sposoby tworzenia prototypów
- Testowanie – udoskonalanie prototypu po testowaniu. Karta pomysłu
- Szczegółowe poznanie Design thinking w kontekście wykorzystywania metodologii w codziennej pracy
- Proces
- Etapy procesu Design thinking: Empatia, Diagnoza potrzeb, Generowanie pomysłów, Prototypowanie i Testowanie – na co musisz zwrócić uwagę w każdym etapie
- Narzędziami wykorzystywane na każdym etapie procesu – zadania po stronie prowadzącego proces
- Doświadczenie procesu – jak zapewnić warunki
- Odpowiedzialność za rezultat
- Kluczowe wyzwania na każdym etapie – jak sobie z nimi radzić
- Przestrzeń
- Sposoby tworzenia przestrzeni do kreatywnej pracy zespołów projektowych – poszukiwanie możliwości, a nie ograniczeń
- Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki
- Ludzie
- W jaki sposób budować zespoły projektowe
- W jaki sposób zadbać o różnorodność w zespołach projektowych
- W jaki sposób wykorzystywać potencjał i różnorodności zespołów projektowych
- Posumowanie warsztatu
- Wskazanie obszarów, w których uczestnicy widzą zastosowanie design thinking
- Zaplanowanie 1 procesu
- Dzielenie się dobrymi praktykami i cases
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie oparte jest na pracy warsztatowej, 80% czasu to ćwiczenia praktyczne. Uczestnicy zmierzą się z wyzwaniem projektowym: realnym firmowym lub abstrakcyjnym (ustalonym ze zleceniodawcą przed szkoleniem), przejdą przez wszystkie etapy metodologii design thinking i na końcu wypracują konkretne rezultaty. Warsztat angażuje uczestników na każdym etapie, a praca przebiega w atmosferze kreatywności i dobrej zabawy. Każdy warsztat poprzedzony jest analizą potrzeb. Wskazana jest interdyscyplinarność zespołów (grup szkoleniowych): pracownicy różnych działów, na różnych stanowiskach, z różnych zespołów o różnorodnych specjalizacjach itp. Uczestnicy oprócz schematu DT poznają wiele technik kreatywnych analizy i rozwiazywania problemów, które pozwolą im kompleksowo definiować, analizować, znajdować i implementować nowe strategii i rozwiązania. Przećwiczą wychodzenie poza schemat myślenia szukając pomysłów i przejdą strukturę od empatyzowania potrzeb po testowanie prototypów.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |