Zarządzanie sytuacją kryzysową
Cele szkolenia
Sytuacje interwencyjne i sytuacje kryzysowe wymagają od menedżerów innego podejścia niż codzienne. Kluczową kwestią jest komunikacja oraz odpowiedzialność, które budują pozytywne nastawienie pracowników w trudnej sytuacji – sytuacji kryzysowej. Szczególną rolę ma poczucie braku bezpieczeństwa, dynamika sytuacji, niepewność, które to trzeba oswoić w sobie oraz pracować z innymi, by przeszli sytuację kryzysu w mało bolesny sposób. Menedżerowie muszą stanąć na wysokości zadania i zadbać o jak najlepszą komunikację i motywację do działania, pomimo i na przekór sytuacji kryzysowej, tego właśnie nauczą się podczas szkolenia „Zarządzanie sytuacją kryzysową”.
Korzyści dla uczestnika
- Świadomość swojego wpływu w sytuacji kryzysowej
- Poznanie strategii radzenia sobie w sytuacji kryzysowej
- Pozyskanie wiedzy jak skutecznie komunikować o zaistniałych sytuacjach kryzysowych wewnątrz organizacji
- Nauczenie się panowania nad stresem w sytuacji kryzysowej
- Zrozumienie jakie znaczenie w zarządzaniu ma branie odpowiedzialności i decyzyjność menedżerów w sytuacjach kryzysowych
Korzyści dla organizacji
- Skuteczne zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
- Zapobieganie sytuacjom kryzysowym
- Radzenie sobie w zmiennym otoczeniu biznesowym
- Utrzymanie płynności finansowej
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Natura sytuacji kryzysowej
- Natura kryzysu – sytuacje kryzysowe czy sytuacje interwencyjne
- Z jakimi problemami spotyka się firma w sytuacji kryzysowej?
- Efektywne komunikowanie się i zarządzanie informacją
- Budowanie partnerstwa w organizacji lekiem na kryzys
- Przebieg sytuacji kryzysowej
- Rola menedżera w sytuacji kryzysowej
- Reagowanie czy odreagowywanie
- Czas na reakcję, jak wykorzystać prędkość w reagowaniu, a może porzucić działanie
- Otwartość na rozwiązania i kreatywne poszukiwanie najlepszego wyjścia z sytuacji kryzysowej
- Budowanie postawy elastycznej – kryzys nie jest scenariuszem
- Przewiduj nieprzewidywalne – czujny obserwator i proaktywne działania – empatia w praktyce
- Budowanie odpowiedzialności własnej menedżera
- Przyjmowanie odpowiedzialności i branie sprawy w swoje ręce
- Podejmowanie trudnych decyzji i ich komunikowanie
- Decyzyjność własna, decyzje przełożonych
- Budowanie odpowiedzialności zespołu
- Branie odpowiedzialności za rozwiązywanie sytuacji trudnych i odwaga przyznawania się do błędów
- Umiejętności w kryzysie
- Kto może być w kryzysie – wrażliwy obserwator
- Potrzeby, emocje, reakcje – triada ludzka
- Umiejętność budowania rozwiązania w sytuacjach konfliktowych
- Trening twórczego rozwiązywania problemów w zespole
- Interwencje w kryzysie
- Radzenie sobie z towarzyszącym stresem
- Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami. Motywowanie
- Emocje swoje i drugiej strony w trudnych rozmowach z pracownikami
- Jak egzekwować mimo sytuacji trudnej
- Rozmowy monitorujące i egzekwujące
- Rozmowy nastawione na budowanie zaangażowania
- Radzenie sobie z presją, formami nacisku czy manipulacją w zespole
- Asertywna postawa w kryzysie – wyzwania menedżera
- Postawa asertywna a sytuacje kryzysowe
- Trudna sztuka odmawiania
- Metody wyrażania i przyjmowania konstruktywnej krytyki
- Komunikacja nastawiona na JA
- Sztuka działania i komunikowania pod presją
- Skuteczne formułowanie poleceń
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych: business case, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania Uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych. W trakcie szkolenia Uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |