Zarządzanie strategiczne
Cele szkolenia
Szkolenie „Zarządzanie strategiczne” jest przeznaczone dla kadry menadżerskiej, osób które kierują zespołami, są odpowiedzialne za formułowanie celów strategicznych i tworzenie planów dla całej organizacji oraz poszczególnych pionów, jednostek organizacyjnych etc. Program zatem skupia się wokół: metodologii planowania strategicznego (formułowania optymalnych strategii i opracowania efektywnych wdrożeń) i zasad wdrażania strategii oraz korelacji działań operacyjno-taktycznych z kierunkiem strategicznym wytyczonym u szczytu organizacji. Jednocześnie program i sposób pracy na spotkaniu zmusza Uczestników do debat, pracy w zespołach, kreowania pomysłów i dyskutowania optymalnych rozwiązań. Pozwala patrzeć na problemy nie tylko z perspektywy własnego działu, ale całej organizacji. Wymaga pracy analitycznej, wyciągania wniosków i proponowania działań. Szkolenie pomaga „wyjść z silosów”, otworzyć się na innych i pokazuje zalety współpracy.
Korzyści dla uczestnika
- Zbudowanie świadomości biznesowej, pokazanie szerokiego kontekstu funkcjonowania organizacji biznesowej, czynników i zjawisk, od których zależy i na które może mieć wpływ
- Uświadomienie Uczestnikom, że siłą organizacji jest wytyczenie strategii sukcesu organizacji, efektywne wdrożenie tej strategii w całej organizacji i we własnym dziale oraz kierowanie się strategią w codziennej pracy
- Wyposażenie Uczestników w stosowne rozwiązania, metody i narzędzia służące do planowania strategicznego i do rewizji strategii
- Umiejętność wyznaczania celów operacyjnych w swoim obszarze
Korzyści dla organizacji
- Zrozumienie strategii biznesowej
- Budowanie świadomości biznesowej
- Budowanie zaangażowanych zespołów
- Wyższe wyniki biznesowe
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do zarządzania strategicznego
- Trwanie czy rozwój?
- „Barometr organizacji” – diagnoza praktyk zarządczych w firmie
- Warsztat strategiczny – sposób pracy: metodologia, zasady, postawy
- Strategia i planowanie strategiczne
- Strategia - definicje, parametry, przykłady
- Schemat Planowania Strategicznego - etapy, kroki, zadania
- Piramida Strategiczna – koncepcja korelacji celów strategicznych z działaniami operacyjnym – definicje, opis, przykłady
- Analiza otoczenia organizacji
- Metoda analizy otoczenia za pomocą technik:
- Makro-otoczenia (PESTEL)
- Mikro-otoczenia, konkurencji (model 5 Sił Portera, benchmarking)
- Potrzeb klientów i nie-klientów
- Środowiska wewnętrznego (5M Portera, McKinsey7S)
- Sesja analityczna (wg wzorca Sesji Analitycznej) – metody, zasady, struktura
- Synteza analiz i diagnoza sytuacji (SWOT) – definicje, przykłady, zastosowania
- Formułowanie strategii organizacyjnej
- Odniesienie do wizji i misji organizacji:
- Definicja, po co wizja, kto nad nią pracuje
- Wytyczne do opracowania wizji i misji
- Przykłady i inspiracje
- Opracowanie wizji lub misji organizacji
- Wytyczenie wyznaczania celu (wg techniki SMART) – definicje, zastosowanie
- Wytyczenie celu biznesowego na rzecz strategii
- Metoda opracowania kierunków strategicznych za pomocą strategii reagowania na otoczenie:
- Możliwości i działania konieczne (Utrzymanie, Wzmacnianie, Wykorzystanie, Korekta, Rezygnacja, Przeciwdziałanie, Dostosowanie)
- Sesja kreatywna (wg wzorca Sesji Kreatywnej):
- Metody, zasady, struktura
- Praca mieszanych zespołów, waga komunikacji
- Określenie kierunków strategicznych na rzecz strategii
- Wyznaczanie priorytetów – zasady, 3-y wymiarowa Matryca Priorytetyzacji
- Priorytetyzacja kierunków strategicznych na rzecz strategii
- Rekomendacja działań taktyczno-operacyjnych
- Plan strategiczny - zapis celów strategicznych i operacyjnych (w formacie Piramidy Strategicznej)
- Prezentacja strategii firmy i działań operacyjnych departamentu
- Zasady wdrażania strategii organizacji, dobre praktyki
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu i koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami.
Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział Uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik przy zastosowaniu narzędzi planowania strategicznego (umiejętność).
Program szkolenia oparty jest na analizie studium przypadku pochodzącego z organizacji będącej w procesie budowy strategii. Alternatywnie Uczestnicy mogą pracować w oparciu o prawdziwe dane i informacje dotyczące ich organizacji. Oba te podejścia pozwalają Uczestnikom poznać i zrozumieć metodologię oraz przećwiczyć rekomendowane techniki i narzędzia w odniesieniu do konkretnej sytuacji. Dodatkowo w drugim przypadku Uczestnicy budują zręby strategii dla swojej organizacji – na zakończenie warsztatu powstaje piramida strategiczna.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |