Skuteczny kierownik oddziału
– zarządzanie zespołem
w branży TSL
Cele szkolenia
Program szkolenia obejmuje wiedzę i praktyczne narzędzia z zakresu Bezpieczeństwa Behawioralnego/BBS i Metodyki Bezpiecznych Zachowań/MBZ. Celem szkolenie jest podniesienie świadomości po co i dlaczego warto być bezpiecznym w pracy.
Program szkolenia skupia się również na rozwoju umiejętności zarządzania zespołem w branży TSL. Uczestnicy będą uczyć się efektywnego planowania, organizowania i kontrolowania pracy w swoim oddziale. Będą rozwijać umiejętności komunikacyjne i motywacyjne, aby skutecznie współpracować
z członkami zespołu i osiągać zamierzone cele.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Delegowanie zadań i kontrola realizacji
- gra symulacyjna „Żabki” obrazująca ideę oddawanie odpowiedzialności
- jak skutecznie i efektywnie stawiać cele pracownikom – źródła celów, sposoby przekazywania i formułowania
- instruowanie vs delegowanie – jak przedstawić cele i przekazać zadanie początkującemu i ekspertowi w danej dziedzinie – model 4xP
- etapy rozwoju pracownika – sytuacyjny model przywództwa Blancharda-Herseya – prosty sposób na zrozumienie dynamiki rozwoju – umiejętności/wiedza/motywacja i doboru odpowiedniej metody delegowania
- koncepcja coachingowego stylu zarządzania jako sposobu na podnoszenie odpowiedzialności i ułatwienie przekazywania trudnych zadań
- monitoring i kontrola realizacji – czym się różnią i kiedy stosować oba podejścia
- Motywowanie pracowników – perspektywa indywidualna i zespołowa
- „Prawdy i kłamstwa” – krótka gra obrazująca wagę znajomości pracownika pod kątem motywowania
- co nas napędza – podstawowe koncepcje i czynniki, które motywują pracowników oraz praktyczne wnioski
- czynniki niezbędne i dodatkowe – jakie warunki należy spełnić, aby zadbać i długofalowe zaangażowanie – teoria motywacji Herzberga i jej konsekwencje
- mity dotyczące motywacji
- motywatory pozafinansowe – jakich narzędzi menedżerowie mogą użyć, aby zmotywować swoich podwładnych bez dodatkowych zasobów na podstawie koncepcji DNA motywacji T. Lowe
- zaangażowanie całego zespołu – najważniejsze czynniki prowadzące do zaangażowania pracowników na podstawie koncepcji Gallupa Q12
- motywacja 3.0 autonomia / cel / mistrzostwo – nowoczesna koncepcja motywacji D. Pinka
- różnice pokoleniowe a motywowanie i zarządzanie – jak różnice pokoleniowe wpływają na pracę menedżera
- Przekazywanie informacji zwrotnej i prowadzenie trudnych rozmów
- dlaczego potrzebujemy informacji zwrotnej – podstawy przekazywania pozytywnych i rozwojowych informacji podwładnym
- modele informacji zwrotnej – w jaki sposób możemy ją dostarczyć – modele 3K i FUKO
- reagowanie na informację zwrotną – co możemy zrobić, aby zaakceptować informacje zwrotne i zwiększyć szanse na ich przyjęcie
- poziomy informacji zwrotnej – kiedy i w jakim stopniu wykorzystywać informacje zwrotne: 3 poziomy feedbacku
- oceny okresowe pracowników – jak wykorzystać feedback do podsumowania dłuższych okresów pracy
- trudne rozmowy z pracownikami – rozmowa interwencja i rozmowa dyscyplinująca w przypadku poważnych problemów z realizacją celów
- Efektywna komunikacja menedżerska
- przekazywanie informacji – czego potrzebują pracownicy, żeby pracować efektywnie
- indywidualne preferencje w komunikacji – różne osobowości różne komunikaty – w jaki sposób możemy skutecznie komunikować się z innymi – w oparciu o typologię PEKA
- preferencje osobiste – indywidualna analiza preferowanego stylu komunikacji – moje mocne strony i ograniczenia
- komunikacja w kontekście wprowadzania zmian
- komunikacja z zespołem i pracownikiem w przypadku
- konfliktu interesów – na podstawie wniosków z symulacji „Rozbitkowie”
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |