Zarządzanie projektami zgodnie z wytycznymi
IPMA D
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest rozwijanie kluczowych umiejętności niezbędnych do sprawnego prowadzenia projektów we wszystkich jego etapach ze szczególnym uwzględnieniem najlepszych praktyk zarządzania projektami. Bez względu na poziom zależności danego przedsięwzięcia projekt jest wysiłkiem podejmowany z myślą o realizacji celu w ograniczonym czasie i przy skończonych zasobach.
W tym kontekście poszukiwanie odpowiedzi na poniższe pytania staje się kluczową odpowiedzialnością menedżerską:
- Czy zrobilibyśmy wszystko by osiągnąć zamierzony cel?
- Czy jesteśmy w stanie zapanować nad rozwojem wydarzeń
w projekcie, aby nas nie zaskoczył?
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Kluczowe pojęcia związane z realizacją projektu
- Co to jest projekt, a co proces?
- Co oznacza zarządzenie projektami?
- Identyfikacja faz projektu
- Cykl życia projektu
- Obszary zarządzania projektami
- Kluczowe czynniki sukcesu projektu
- Ocena projektu poprzez metody benchmarkingowe:
- definicje i zasady, wybór wskaźników
- Klasyczne metody zarządzania projektami Firma
- produkcyjna jako dostawca. Pozycjonowanie dostawców
- Struktura organizacji projektu
- Komitet sterujący
- Kierownik Projektu
- Wsparcie dla projektu
- Kierownicy zespołów wykonawczych
- Omówienie faz projektu
- Rozpoczęcie, m.in.: formułowanie celów projektu (metoda
SMART); karta projektu - Planowanie m.in.: struktura podziału pracy, szacowanie,
harmonogram, ścieżka krytyczna - Realizacja: struktura o organizacja zespołu, linie bazowe,
- monitorowanie przebiegu/raportowanie
- Zakończenie: odpowiednie zamknięcie, odbiór projektu
przez klienta - Case study – planowanie cyklu życia projektu
- Rozpoczęcie, m.in.: formułowanie celów projektu (metoda
- Techniki i narzędzia kierownika projektu
- Prognozowanie terminów – tworzenie harmonogramu
- Metoda PERT (Programme Evaluation & Review
Technique) - Stan zaawansowania fizycznego projektu i przewidywanie
części pozostałej do wykonania - Osiąganie wymaganego poziomu jakości: plan jakości,
- zabezpieczenie jakości projektu
- Wykonanie case study
- Techniki i narzędzia kierownika projektu
- Prognozowanie terminów – tworzenie harmonogramu
- Metoda PERT (Programme Evaluation & Review
Technique) - Stan zaawansowania fizycznego projektu i przewidywanie
części pozostałej do wykonania - Osiąganie wymaganego poziomu jakości: plan jakości,
- zabezpieczenie jakości projektu
- Wykonanie case study
- Szacowanie kosztów projektu
- Metody szacowania kosztów
- Metody szacowania kosztów wg stadium zaawansowania
- Realizacja case study
- Zarządzanie ryzykiem w projekcie
- Budowanie świadomości ryzyka
-
Sposoby identyfikacji i szacowania ryzyka
- Zarządzanie ryzykiem w projekcie
- Inne obszary wiedzy w projekcie
- Zarządzanie jakością projektu
- Zarządzania ekipą projektową
- Zarządzanie kontraktami
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |