Techniki negocjacyjne
i wywieranie wpływu
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest przedstawienie Uczestnikom technik i narzędzi perswazyjnych a także trening skutecznej argumentacji perswazyjnej. Ideą warsztatu jest nabycie biegłości w zakresie skutecznego przekonywania odbiorców do swoich racji oraz uzyskiwania poparcia dla własnych celów, idei, pomysłów i rozwiązań.
Poza sprawnością w posługiwaniu się technikami, równie ważna jest znajomość mechanizmów psychologicznych w kontakcie z Klientem/ Partnerem – wewnętrznym bądź zewnętrznym. Wiedza na temat istoty schematów myślowych, emocji, które wpływają na podejmowanie decyzji znacznie ułatwia wywieranie wpływu na innych.
Ponadto, poza poziomem skutecznych technik i narzędzi perswazyjnych Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób „bronić” się przed próbami manipulacji, jak rozpoznać, kiedy rozmówca zamierza zastosować mechanizmy perswazyjne wobec nich samych.
Korzyści dla uczestnika
- Dowie się, jak skutecznie przekonywać, a w konsekwencji osiągać zamierzone cele osobiste oraz zawodowe
- Pozna sprawdzone techniki gotowe do zastosowania od zaraz, oparte na codziennej praktyce, częstych życiowych sytuacjach, poparte weryfikowanymi wynikami badań naukowych
- Będzie potrafił uchronić siebie i swoich bliskich od manipulacji, rozpozna, kiedy ktoś zechce nakłonić go do zrobienia czegoś, co przyniesie korzyść tylko tej drugiej stronie
- Zwiększy pewność siebie w zakresie wykorzystywania narzędzi perswazyjnychZwiększy pewność siebie w zakresie wykorzystywania narzędzi perswazyjnych
Korzyści dla organizacji
- Osiąganie wyższej skuteczności w obszarze celów biznesowych
- Realizacja założeń dotyczących pozyskania przychylności decydentów w zakresie idei, rozwiązań ważnych z perspektywy Organizacji
- Zysk, rozumiany jako osiąganie założonych KPI przez pracowników
- Kreowanie Ambasadorów Marki – osób, które polecają Markę osobom w swoim otoczeniu
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie w tematykę wywierania wpływu
- Czym jest wywieranie wpływu?
- Przekonywanie vs narzucanie
- Rola emocji w procesie wywierania wpływu
- Na jakiej płaszczyźnie odbywają się procesy perswazyjne? (racjonalnej czy emocjonalnej?)
- Argumentacja perswazyjna
- Psycholingwistyka na gruncie perswazji
- Programatory lingwistyczne – baza słów zwrotów, które wywołują określone reakcje na odbiorcach
- Techniki i sposoby kontrolowania przebiegu rozmowy
- Techniki tzw. pozornej zgody z odbiorcą
- Język korzyści (model C-Z-K)
- Język emocji (praca z metaforą)
- Portfolio reguł wywierania wpływu społecznego – 8. Praw perswazji
- Reguła sympatii
- Reguła wzajemności
- Reguła zaangażowania
- Reguła kontrastu
- Społeczny dowód słuszności
- Reguła niedostępności
- Reguła precyzji w danych
- Reguła autorytetu
- Mechanizmy wpływania na ludzi
- Zasady funkcjonowania umysłu i sposoby trwałego oddziaływania na umysł Odbiorcy
- Filtry percepcyjne i metaprogramy w obszarze neurolingwistycznego programowania
- Potrzeby psychologiczne i ich wykorzystanie w procesie przekonywania i pozyskiwania zaangażowania
- Wywieranie wpływu w procesie negocjacyjnym: przekonywanie do swojego stanowiska, używanie odpowiednich komunikatów (sugestywnych dla odbiorców o konkretnych potrzebach psychologicznych) w celu osiągnięcia własnych celów perswazyjnych
- Potrzeby psychologiczne a potrzeby merytoryczne
- Potrzeby psychologiczne
- Potrzeba zysku
- Potrzeba prestiżu
- Potrzeba wygody
- Potrzeba bezpieczeństwa
- Kontrolowanie własnych emocji w procesie perswazyjnym
- Zjawisko tzw. samospełniającej się przepowiedni
- Rola emocji oraz zarządzanie emocjami w procesie wywierania wpływu
- Rozpoznawanie intencji drugiej strony / partnera np. negocjacyjnego
- Umiejętność przyjmowania zdystansowanej pozycji negocjacyjnej
- Narzędzia storytellingowe w procesie wywierania wpływu
- Czym jest storytelling i jak działa na Odbiorców?
- Jak przekonywać bez przekonywania zgodnie z ideą storytellingu?
- Jak „sprzedawać” pomysły, idee i rozwiązania, które zadziałają na emocje Odbiorcy?
- Figury retoryczne w storytellingu – metafora, narracja, łańcuch
- Model P-P-S, czyli budowanie historii wraz z dozowaniem napięcia i konkretną puentą dla Odbiorcy
- Obrona przed manipulacją i socjotechnikami
- Jak wykrywać manipulację i jak jej zapobiegać?
- Jak rozpoznawać próby nacisku nie wprost?
- Jak stawiać granice i asertywnie bronić się przez próbami nacisku i wywierania wpływu?
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Program przeznaczony jest dla osób, które na co dzień zajmują się wymagającą sztuką przekonywania i perswazji (działy handlowe, działy obsługowe, kadra menedżerska etc.). Warto pamiętać, że sztuka wywierania wpływu i sztuka perswazji nie dotyczy jedynie aspektów handlowych, bowiem zgodnie z założeniem „każda praca polega na sprzedaży”, warto pamiętać, że przekonać można także do usług, idei, rozwiązań, pomysłów etc. Wszędzie tam, gdzie należy pozyskać przychylność decydentów, warto wzmocnić swoje umiejętności w zakresie technik i metod wywierania wpływu.
Szkolenie odbywa się w formule interaktywnego warsztatu, gdzie aktywny udział Uczestników szkolenia sięga ok. 80% czasu trwania szkolenia. Podczas szkolenia Uczestnicy wezmą udział w szeregu symulacji, case-studies, gier ukazujących realia rynkowe w zakresie perswazji i pozyskiwania przychylności decydentów.
Każdy z rekomendowanych modułów zawiera wyselekcjonowane narzędzia, które w trakcie warsztatów Uczestnicy poznają, ćwiczą, a następnie realnie szukają możliwości zaadoptowania ich do własnych stanowisk i środowiska firmy.
Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z tematem szkolenia (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |
Powiązane produkty: