Skuteczny handlowiec
Cele szkolenia
Szkolenie koncentruje się na uświadomieniu kluczowych momentów sprzedaży, budowaniu relacji z klientem oraz wykorzystaniu narzędzi przewagi konkurencyjnej nieznanych klientowi. Uczestnicy zdobędą umiejętności analizy potrzeb, świadomego targetowania klientów, radzenia sobie z obiekcjami oraz wykorzystania emocji w sprzedaży. Program obejmuje także efektywne planowanie osobistej skuteczności, zarządzanie czasem, selekcję klientów i techniki doradztwa sprzedażowego dostosowane do różnych typów klientów.
Korzyści dla uczestnika
- Uczestnicy zdobędą umiejętność analizy potrzeb klientów i świadomego podejścia do budowania relacji, co pozwoli im lepiej zrozumieć swoją rolę w oddziaływaniu na klientów.
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z różnymi rodzajami obiekcji, co pozwoli na skuteczniejsze i bardziej twórcze prowadzenie rozmów handlowych.
Korzyści dla organizacji
- Umiejętność dostosowania się do różnych typów klientów może znacząco wpłynąć na zwiększenie skuteczności procesów sprzedażowych.
- Dzięki szkoleniu pracownicy posiądą umiejętności lepszego porozumiewania się, co przełoży się na poprawę relacji z klientami oraz efektywność przekazywanej informacji.
- Tworzenie trwałej przewagi konkurencyjnej
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Efektywność osobista – umiejętne planowanie i organizowanie pracy własnej handlowca.
- Prezentacja koncepcji zarządzania czasem z uwypukleniem fundamentalnego znaczenia procesu planowania działań i ustalania priorytetów działań sprzedażowych.
- Podstawowe zadania w zakresie planowania operacyjnego:
- planowanie celów w odniesieniu do poszczególnych zadań
- formułowanie celów własnych
- cele ilościowe i jakościowe
- prezentacja efektywnych formuł budowania celów
- Wypracowanie zasad priorytetyzacji celów i działań w codziennej pracy handlowca
- Prospecting – Praca z bazą klientów:
- Podstawowa selekcja bazy klientów – efektywność vs. rodzaj klienta
- Jak pracować z własną bazą klientów
- Selekcja leadów w praktyce – lejek sprzedaży
- Świadome zarządzanie portfelem klientów (kryterium rentowności)
- Planowanie priorytetów w kontekście rentowności klientów
- Podejmowanie działań w zależności od wielkości i potencjału klienta
- Techniki aktywnego doradzania w procesie sprzedaży konsultacyjnej:
- Sprzyjanie zaangażowaniu rozmówcy – „aktywne słuchanie” (parafraza, klaryfikacja, itp.)
- Jak uzyskać więcej informacji (potrzebnych potem do snajperskiego argumentowania i argumentowania obiekcji min cenowych)
- Diagnoza potrzeb/potencjału za pomocą w/w technik
- Finalizacja rozmowy za pomocą pytań zamkniętych (otwarte, zamknięte, sugerujące, naprowadzające, hipotetyczne, alternatywne). Domykanie sprzedaży.
- Dopasowanie procesu sprzedaży i argumentacji do różnych typów klienta – Jak skutecznie doradzać i argumentować wykorzystując naszą wiedzę:
- Grupa decyzyjna – metody dotarcia i otwarcia poszczególnych odbiorców.
- Umiejętność rozpoznawania nieformalnych kryteriów decyzyjnych i osobistych celów osób zaangażowanych w procesie zakupowym.
- Prezentacja oferty oparta o korzyści – snajperskie argumentowanie.
- Sztuka prezentacji językiem korzyści dopasowanych do różnych typów klienta:
- Umiejętność tworzenia i odpowiedniego doradzania dodatkowych korzyści wynikających z elementów oferty handlowej wspierającej sprzedaż produktu.
- Jak skutecznie i etycznie uświadomić klienta, że takie wsparcie jest dla nich korzystne i że zapewni lepszą ofertę w porównaniu do konkurencji.
- Zmniejszenie wrażliwości klientów na ceny.
- Sposoby prezentacji rzeczywistych korzyści naszego produktu i współpracy z naszą firmą.
- Radzenie sobie z obiekcjami klientów w rozbiciu na rożne produkty i usługi:
- Rodzaje obiekcji i narzędzia do ich zwalczania.
- Kroki postępowania z obiekcjami.
- Doradcza „rozmowa” o cenie versus „obrona ceny” – uzasadnianie ceny w oparciu o wcześniejszą analizę potrzeb.
- Jak odwrócić uwagę klienta od ceny?
- Cena a technika utraconych korzyści.
- Jak radzić sobie z wygórowanymi żądaniami ze strony klienta (wysoki rabat, długie terminy płatności, itp.) lub jak reagować, gdy klient mówi:
- Nie stać nas…”
- „Nie jestem zainteresowany…”
- „Mam lepsza ofertę od konkurencji…”
- „Nie mam takich potrzeb…”
- „Nie widzę sensu inwestować w takie rozwiązanie…”
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu i jako taki koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych doświadczeniem.
Interaktywny warsztat z zakresu negocjacji to 80% czasu przeznaczonego na praktykę (case-studies, symulacje, gry negocjacyjne, negocjacje w parach etc.). Szkolenie skoncentrowane jest zarówno na poziomie narzędzi (dostarczenie Uczestnikom technik, modeli, które czynią proces negocjacji skutecznym), jak i na poziomie postaw oraz przekonań (inspirowanie do wykorzystywania w/w narzędzi w swojej bieżącej pracy, codzienności).
Każdy z rekomendowanych modułów zawiera wyselekcjonowane narzędzia, które w trakcie warsztatów Uczestnicy poznają, ćwiczą, a następnie realnie szukają możliwości zaadoptowania ich do własnych stanowisk i środowiska firmy. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z tematem szkolenia (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |