Psychologia sprzedaży
„Spotkanie dwóch osobowości przypomina kontakt dwóch substancji chemicznych: jeżeli nastąpi jakakolwiek reakcja, żadna z nich już nigdy nie będzie taka jak przedtem.”
C.G.Jung
Cele szkolenia
Sprzedawanie każdemu w ten sam sposób nie działa. Albo działa, ale nieadekwatnie do potencjału Państwa Firmy. Sprzedaż bywa dzisiaj nazywana najważniejszą umiejętnością przyszłości. Jest ona zespołem kompetencji, które należy nieustannie rozwijać, aby nadążać za trendami, dostosowywać się do dynamicznie zmieniającego się rynku i stale podnosić swoją skuteczność. Efektywny sprzedawca wie, że fundamentem sprzedaży jest relacja. Każdy z nas jest jednak inny, więc i każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu komunikacji. Poniższe szkolenie to doskonałe narzędzie do jeszcze skuteczniejszego budowania relacji i sprzedaży. Dzięki niemu uczestnicy będą komunikować w sposób maksymalnie dostosowany do rozmówcy. Tak powstaje sprzedaż szyta na miarę.
Korzyści dla uczestnika
- Uczestnicy otrzymują wszechstronną wiedzę na temat psychologii sprzedaży, umożliwiającą lepsze zrozumienie procesu komunikacji i budowy relacji z klientami.
- Przygotowanie do efektywnego komunikowania się z różnymi typami klientów, co pozwala na lepsze zrozumienie ich potrzeb i preferencji.
Korzyści dla organizacji
- Umiejętność dostosowania się do różnych typów klientów może znacząco wpłynąć na zwiększenie skuteczności procesów sprzedażowych.
- Dzięki szkoleniu pracownicy posiądą umiejętności lepszego porozumiewania się, co przełoży się na poprawę relacji z klientami oraz efektywność przekazywanej informacji.
- Tworzenie trwałej przewagi konkurencyjnej
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Typologia osobowości C.G. Junga
- Postawy (introwersja i ekstrawersja) i funkcje racjonalne
- Zapoznanie z typologią osobowości C.G. Junga
- Charakterystyka typów osobowości
- Silne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
- Dwa punkty widzenia – jak widzą nas inni, a jak my widzimy siebie
- Rozpoznawanie typów osobowości
- Podstawowe metody detekcji cech osobowościowych
- Kluczowe pytania
- Parametry pomocne przy detekcji dominującej energii kolorystycznej
- Najczęstsze zagrożenia i błędy
- Jak się upewnić, czy jestem w „dobrej ćwiartce”
- Skuteczna komunikacja, czyli jak rozmawiać efektywnie z danym typem rozmówcy
- Jak z nimi rozmawiać? (cztery energie dominujące)
- Czego unikać w rozmowie z nimi?
- Główne motywatory
- „Z Francuzem po francusku, z Czechem po czesku”, czyli dopasowanie stylu komunikacji do danego typu rozmówcy
- Kolorowi klienci – jak sprzedawać „na miarę”?
- Psychologiczne typy klientów
- Energie kolorystyczne a preferencje zakupowe
- Język korzyści w kolorowym wydaniu
- Jak przekonać dany typ do zakupu – metody i narzędzia
- Niewerbalna strona sprzedaży a typologia osobowości
- Po drugiej stronie lustra, czyli kolorowi sprzedawcy
- Typologia osobowości a sprzedawcy
- Jak sprzedaje dany kolor?
- Silne strony kolorowych sprzedawców
- Nad czym pracować, aby sprzedawać lepiej?
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu i jako taki koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych doświadczeniem.
Interaktywny warsztat z zakresu negocjacji to 80% czasu przeznaczonego na praktykę (case-studies, symulacje, gry negocjacyjne, negocjacje w parach etc.). Szkolenie skoncentrowane jest zarówno na poziomie narzędzi (dostarczenie Uczestnikom technik, modeli, które czynią proces negocjacji skutecznym), jak i na poziomie postaw oraz przekonań (inspirowanie do wykorzystywania w/w narzędzi w swojej bieżącej pracy, codzienności).
Każdy z rekomendowanych modułów zawiera wyselekcjonowane narzędzia, które w trakcie warsztatów Uczestnicy poznają, ćwiczą, a następnie realnie szukają możliwości zaadoptowania ich do własnych stanowisk i środowiska firmy. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z tematem szkolenia (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |