Zarządzanie
transformacją cyfrową
Cel edukacyjny
Głównym celem transformacji cyfrowej jest umiejętność budowania i komunikowania strategii oraz jej przewodzenie w realizacji. Kompetencja ta obejmuje również umiejętność diagnozy dojrzałości cyfrowej i umiejętność wyznaczania strategicznych kierunków zmian w przedsiębiorstwie w celu osiągania przewagi konkurencyjnej.
Korzyści dla Uczestnika
- Pozna czym jest strategia i jak rozumiemy zarządzanie strategiczne
- Zrozumie czym są kluczowe zjawiska w strategicznym zarządzaniu
- Dowie się czym jest mapa drogowa (road map)
- Zdobędzie szeroką wiedzę o cyfrowej transformacji
Korzyści dla Organizacji
- Udoskonalenie strategii Przemysłu 4.0 w organizacji
- Budowanie marki i profilu firmy
- Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej firmy
- Poszerzenie kompetencji pracowników w zakresie tworzenia skutecznych działań związanych z zarządzaniem strategicznym
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Myślenie strategiczne i analiza strategiczna
[rozgrywany jest I etap gry]
- Czym jest strategia i jak rozumiemy zarządzanie strategiczne?
- Co należy brać pod uwagę kształtując strategię?
- Jak buduje się strategię?
- Jaki jest rzeczywisty wymiar strategii?
- Na czym polega analiza strategiczna?
- Najistotniejsze elementy w zarządzaniu strategicznym [rozgrywany jest II etap gry]
- Kluczowe zjawiska w zarzadzaniu strategicznym: cele i wizja przyszłości, plan działań płynności finansów
- Główne składniki budujące wartość firmy – majątkowe i poza majątkowe
- Reakcje na dynamikę otoczenia
- Zarządzanie ryzykiem w kontekście strategicznym
- Realizacja strategii – mapa drogowa, kto realizuje strategię
[rozgrywany jest III etap gry]
- Czy strategię realizuje Zarząd?
- Jak strategia organizacji przekłada się na strategie funkcjonalne, strategie pionów i działów organizacji?
- Jakie działania są podejmowane, aby zrealizować strategię?
- Zmienność strategii w czasie
- Transformacja organizacji na poziomie strategicznym [rozgrywany jest IV etap gry]
- Transformacja cyfrowa – czy wpisuje się w strategie, czy jest strategią?
- Z jakimi problemami musi sobie poradzić organizacja po strategicznej transformacji.
- Jakie ja muszę podjąć działania strategiczne w transformacji?
- Z jakimi własnymi obawami będę musiał sobie poradzić w procesie transformacji?
- Z jakimi obawami moich współpracowników, i podwładnych będę musiał sobie poradzić?
- Analiza strategiczna otoczenia makro i mikro przedsiębiorstwa
- Analiza strategiczna makro: PESTEL
- Analiza strategiczna: Macierz BCG
- Analiza strategiczna: 5 sił Portera
- Metody Benchmarkingu
- Diagnoza poziomu dojrzałości cyfrowej
- Definiowanie dojrzałości cyfrowej w przedsiębiorstwie
- Podejścia do oceny dojrzałości cyfrowej
- Filary i moduły dojrzałości cyfrowej
- Ocena dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa
- Analiza przedsiębiorstwa w kontekście wartości firmy i wybór elementów, w których wdrażanie transformacji cyfrowej przyniesie największe efekty w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej
- Przewagi konkurencyjne w naszej branży
- Analiza łańcucha wartości w organizacji
- Wybór/definiowanie elementów budujących wartość predysponowanych do wdrażania transformacji cyfrowej
- Określenie potencjalnych ryzyk w realizacji strategii transformacji cyfrowej
- Definicja ryzyka
- Identyfikacja ryzyk związanych z transformacją cyfrową
- Macierz oceny ryzyka
- Planowanie mitygacji ryzyk
- Identyfikacja możliwych do zastosowania zmian w modelu gry [rozgrywany jest kolejny rok gry]
- Analiza, które reguły gry są ograniczające i/lub w których istniej potencjał na transformację cyfrową
- Poszukiwanie optymalizacji w swojej wirtualnej firmie
- Wymyślanie innowacji cyfrowych pozwalających zwiększyć zysk
- Wdrażanie innowacji cyfrowych w symulowanych organizacjach i obserwacja skutków [rozgrywany jest kolejny rok gry]
- Uczestnicy wdrażają – po uzgodnieniu z prowadzącym – innowacje cyfrowe
- Planowanie zasobów do realizacji wdrożenia: finansowe, rzeczowe, ludzkie i know–how
- Zarządzanie ryzykiem wdrożenie innowacji cyfrowych
- Mechanizm gry ujawnia korzyć i koszty (ryzyka) wdrożonych zmian
- Rozgrywane są kolejne lata gry symulacyjne pozwalające na obserwację skutków wdrożonych zmian, reakcje na nie, zapobieganie ryzykom i utrwalanie korzyści
- Podsumowanie symulowanych zjawisk i ich adaptacja do rzeczywistości biznesowej
- Ujawnienie i wymiana pomysłów między zespołami (wcześniej są one wobec konkurencyjnych zespołów nie jawne)
- Omówienie zaproponowanych innowacji cyfrowych i ich skutków pozytywnych i negatywnych
- Identyfikacja korzyści i ryzyk dla transformacji cyfrowej – w ujęciu ogólnym
- Identyfikacja korzyści i ryzyk dla transformacji cyfrowej – w analogi pomiędzy symulacją a rzeczywistymi przedsiębiorstwami uczestników
- Budowanie strategii transformacji cyfrowej
- Wnioski analizy strategicznej z dnia II
- Wybór obszarów transformacji i natury zmiany
- Określnie celów transformacji SAMRT wraz z ich miernikami
- Mapa drogowa transformacji cyfrowej – ścieżki dojścia do transformacji
- Plan wdrożenia innowacji cyfrowych
- Projektowe podejście do wdrożenia innowacji cyfrowych w przedsiębiorstwie – metodyki projektowe agile, PRINCE 2, PMBOK
- Cele projektu, harmonogram, zadania projektowe, odpowiedzialności
- Zasoby do realizacji wdrożenia: finansowe, rzeczowe, ludzkie i know-how
- Zarządzanie ryzykiem wdrożenia innowacji cyfrowych
- Planowanie i komunikacja zmiany w organizacji
- Zakres zmiany realizowanych w związku z transformacją cyfrową
- Identyfikacja interesariuszy zmiany
- Identyfikacja potencjalnego oporu wobec zmiany – działania prewencyjne
- Konstrukcja planu komunikacji zmiany
- Planowanie motywowania pozafinansowo podwładnych do zmiany
- Prezentacja strategii transformacji cyfrowej językiem korzyści
- Kluczowe elementy przekazu
- Reglamentacja informacji (w czasie i odnośnie grup docelowych)
- Język korzyści – jak odwoływać się do ciekawości odbiorców
- Jak wspomagać przekaz: myślenie symbolami i metaforą, wizualizacja, rekwizyty
- Trudne pytania, które mogą się pojawić – jak na nie odpowiadać
Chcesz wiedzieć więcej? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy pracują warsztatowo – poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków – uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki danej Organizacji i do tego typu sytuacji, z jakim Uczestnicy mogą spotykać się w swojej codziennej pracy.
Metody: ćwiczenia oparte na przygotowanych przed szkoleniem materiałach; fabularne gry szkoleniowe; filmy; facylitacja i dyskusja moderowana jako narzędzia omawiania jednostek tematycznych i ćwiczeń; feedback trenerski i feedback partnerski jako techniki organizacji wniosków; narzędzia pozwalające na dokonanie autodiagnozy Uczestników w zakresie posiadanego poziomu kompetencji/predyspozycji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |