Komunikowanie strategii
transformacji cyfrowej
Cel edukacyjny
"Komunikowanie strategii transformacji cyfrowej” przygotowuje do samodzielnego kierowania i zarządzania transformacją cyfrową w obszarze zarządzania zmianą, komunikowania nowej strategii oraz zarządzaniem zespołem w wirtualnym środowisku.
Korzyści dla Uczestnika
- Zdobędzie wiedzę dotyczącą strategicznego planowania w biznesie
- Dowie się, co należy brać pod uwagę kształtując strategię
- Nauczy się przygotowywać strategiczne analizy
Korzyści dla Organizacji
- Udoskonalenie komunikowania strategii transformacji cyfrowej
- Budowanie marki i profilu firmy
- Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej firmy
- Poszerzenie kompetencji pracowników w zakresie tworzenia skutecznych działań związanych z kształtowaniem strategii firmy
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Strategia firmy
- Czym jest strategia?
- Co należy brać pod uwagę kształtując strategię?
- Jak buduje się strategię?
- Na czym polega analiza strategiczna?
- Transformacja cyfrowa – pięć obszarów zmian
- Klienci
- Konkurencja
- Dane
- Innowacje
- Wartości i produkty
- Komunikacja nowej strategii – model Zacznij od „dlaczego” S. Sineka
- Idea rozpoczynania od „dlaczego”
- Model Why / How / What
- Opracowanie modelu komunikacji nowej strategii
- Opór w zmianie – z jakimi rodzajami oporu spotyka się menedżer komunikując nową strategię?
- Przyczyny i źródła oporu
- Zarządzanie emocjami i niepokojem pracowników
- Opór logiczny, jego źródła i przyczyny oraz sposoby zarządzania
- Opór socjologiczny, jego źródła i przyczyny oraz sposoby zarządzania
- Opór psychologiczny - jego źródła i przyczyny oraz sposoby zarządzania
- Model E. Kubler Ross:
1. zaprzeczenie
2. gniew
3. negocjacje
4. depresja
5. akceptacja
- Exposé menedżera – formuła expose w procesie komunikowania zmian
- Rola expose, jego funkcje i korzyści
- Scenariusze expose
- Expose w zmianie – modele
- Opracowanie własnego expose w zmianie
- Metody adresowania obaw pracowników w procesie komunikowania nowej strategii transformacyjnej.
- Scenariusze i modele komunikowania nowej strategii
- Model 3E
- Model R-K-Z Kurta Levina
- Modele na bazie podejścia empowerment
- Model 5. Etapów E. Kubler–Ross
1. Rozpoczęcie i wizją końca i wskazanie okoliczności
2. Edukacja pracowników
3. Budowanie świadomości
4. Wykorzystanie narzędzi online
- Rola ambasadorów zmian
- Kim jest ambasador zmiany?
- Jak pozyskać przychylność ambasadorów?
- Idea i metody kooptacji
- Wykorzystanie cyfrowych narzędzi oraz platform online w procesie komunikowania zmian.
- Projektowanie zmian ukierunkowanych na transformację cyfrową wraz z opracowaniem modeli komunikacji
- Praca z kompasem zmian: sens, wizja, działania, angażowanie w zmianę
- Etapy procesu wdrażania zaprojektowanych zmian: komunikacja, edukacja, wsparcie, angażowanie w zmianę, negocjacje, przymus, kooptacja
- Efektywność w procesie zmian – świadomość kosztów i zwrotów z inwestycji
- Podejście rezultatowe
- Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków
Chcesz wiedzieć więcej? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy pracują warsztatowo – poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków – uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki danej Organizacji i do tego typu sytuacji, z jakim Uczestnicy mogą spotykać się w swojej codziennej pracy.
Metody: ćwiczenia oparte na przygotowanych przed szkoleniem materiałach; fabularne gry szkoleniowe; filmy; facylitacja i dyskusja moderowana jako narzędzia omawiania jednostek tematycznych i ćwiczeń; feedback trenerski i feedback partnerski jako techniki organizacji wniosków; narzędzia pozwalające na dokonanie autodiagnozy Uczestników w zakresie posiadanego poziomu kompetencji/predyspozycji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |