Zarządzanie czasem
i efektywnością klucz do osiągniecia wymaganej efektywności biznesowej
Cele szkolenia
Bądź kreatywny, przejmij stery i stwórz prawdziwą równowagę pomiędzy zadaniami biznesowymi a swoimi ograniczeniami. Zapoznaj się z nowoczesnymi technikami wspomagającymi zarządzanie bezcennym zasobem, jakim jest czas. Ten wielowymiarowy warsztat pozwala Tobie wyostrzyć percepcję, zwalczyć obiektywne przeszkody, które dotychczas stały na drodze w osiąganiu doskonałych wyników.
Nasi eksperci przeszli trudną i bardzo "krętą" drogę w dokonaniu selekcji narzędzi i technik wspierających zarządzanie czasem. Dzięki temu mamy przyjemność podzielić się z Tobą praktyczną wiedzą sprawdzoną w wielu skomplikowanych działaniach biznesowych. Wyznaczyliśmy sobie ambitny, lecz realny cel
tj. przekazanie kluczowych umiejętności niezbędnych do przyjęcia kontroli nad swoim rozkładem dnia. Wykraczamy poza powszechne stosowane schematy, które niekoniecznie sprawdzają się w coraz bardziej wymagających czasach.
Technika błyskawicznego zarządzanie czasem, którą prezentujemy jest optymalnym w użyciu zestawem ćwiczeń i narzędzi, które gwarantują pomoc, by finalnie wydobyć więcej z Twojego dnia. Warsztat jest skonfigurowany tak, aby umożliwić Ci nowe spojrzenie na sposób, w jaki wykorzystujesz Twój czas
i co należy zmienić, aby osiągnąć lepsze wyniki.
Korzyści dla uczestników
- Zwiększenie efektywności i produktywności organizacji.
- Zdobycie przez pracowników umiejętności zarządzania ograniczeniami.
- Świadome zarządzanie priorytetami i realne planowanie działań biznesowych.
- Możliwość precyzyjnego zastosowania nowych często niekonwencjonalnych strategii działania.
- Rozwinięcie umiejętności stawiania właściwych celów i podejmowania odpowiednich decyzji biznesowych.
- Wzrost efektywności komunikacji i wzajemnego zrozumienia intencji.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program kursu
- Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych
- Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
- Omówienie głównych elementów warsztatów.
- Właściwe definiowanie celów i ustalanie priorytetów
- Przegląd technik związanych z definiowaniem celów – największe bolączki kadry zarządzającej.
- Projekcja modelu osiągania celów: wizja, test, elastyczność - czyli jak wyznaczać swoje ograniczenia i możliwości.
- Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - wykorzystanie własnego potencjału wynikającego z wiedzy i umiejętności.
- Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
- Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – przegląd rzeczy, których nie należy robić.
- Sukces jako funkcja efektywności czasu.
- Efektywność osobista w zarządzaniu czasem
- Cztery generacje zarządzania czasem - o co właściwie chodziło Eisenhauerowi?
- Stosowanie platynowej zasady Pareto - koncentracja na fundamentach, moc kasowania i potęga upraszczania skomplikowanej rzeczywistości biznesowej.
- 5 kroków do sukcesu i wzrostu własnej motywacji, – co zrobić, aby nam się chciało bardziej.
- Prawo Parkinsona a zarządzanie czasem – magia terminów zwiększających efektywność osobistą.
- Prawo Hofstadtera – miej się na baczności, bo będziesz wykonywał zadania dłużej, niż myślisz.
- Pozory bycia zajętym - różnice między wydajnością a produktywnością.
- Skuteczne planowanie działań a zarządzanie czasem
- Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej.
- Dobra organizacja dnia – czynniki gwarantujące sukces zawodowy.
- Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań - jak zarządzać wielozadaniowością i zmianą zasad.
- Najlepsze praktyki w planowaniu zadań – jak nie dać się zaskoczyć naszym partnerom biznesowym.
- Asertywność w zarządzaniu czasem – dlaczego tak trudno powiedzieć nie?
- Podejmowanie trafnych decyzji
- Systematyczność w ustalaniu priorytetów realizowanych zadań.
- Skuteczne delegowanie zadań – to, o czym marzymy, a nie zawsze się da.
- Zasada ABC – warunki brzegowe, jakie powinny być spełnione.
- Wdrożenie dyscypliny w życiu prywatnym i zawodowym.
- Eksploracja i doskonalenie umiejętności zarządzania czasem
- Bądź swoim coachem i mentorem w zarządzaniu czasem - czyli praktyka czyni
- Uzyskanie mierzalnych efektów – jak ocenić rzeczywiste wyniki.
- Efektywność pracy - inspirujące fakty z życia biznesowego eksperta.
- Budowanie perspektyw i poczucia dystansu – techniki wielowymiarowego spojrzenia na zadania.
- Modele rozwoju kompetencji coachingowych w zarządzaniu czasem.
- Kształtowanie umiejętności poszukiwania różnych opcji i podejmowanie optymalnych decyzji w czasie.
- Walka z pożeraczami czasu – zestaw praktycznych wskazówek
- Najwięksi marnotrawcy czasu w organizacjach.
- Techniki eliminowania marnotrawstwa czasu.
- Główne dylematy w zarządzaniu czasem:
- Zwlekanie, czyli odkładanie spraw na później.
- Przeciążenie informacjami.
- Zarządzanie przez „wyjątki”.
- Wykonywanie kilku prac jednocześnie.
- Perfekcjonizm w życiu biznesowym.
- Sprawne pisanie i czytanie tekstów, – na co zwracamy uwagę, a co pomijamy?
- Efektywne telefonowanie – największa bolączka w świecie biznesowym.
- Odpoczynek w czasie pracy – sztuka zdobycia dystansu do zadań.
- Teoria buforów, jako metoda walki ze stratami czasu.
- Synteza problemów dotyczących zarządzania czasem menedżerów.
- Planowanie i organizowanie pracy z zastosowaniem poczty elektronicznej
- Tworzenie dedykowanych do potrzeb widoków zadań.
- Tworzenie matrycy priorytetów Eisenhowera w MS Outlook’u i aplikacjach GOOGLE.
- Udostępnianie i synchronizacja kalendarzy – wspieranie pracy grupowej.
- System zwiększania efektywności osobistej
- Proces zarządzania strumieniem zadań.
- Budowa efektywnego modelu wpływających do nas zadań.
- Sztuka bezstresowej efektywności, – czyli jak krok po kroku zwiększać swoją wydajność:
- Porządkowanie, czyli selekcja.
- Eksperymentowanie i eliminowanie błędnych nawyków.
- Studium przypadku – wykorzystanie kalendarza Google i aplikacji Google w zarządzaniu projektami i wielozadaniowością.
- Podsumowanie warsztatów szkoleniowych i wnioski końcowe
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |