Umiejętność działania pod wpływem stresu
Cele szkolenia
Trening asertywności to przede wszystkim trening behawioralny, a zatem szkolenie prowadzone będzie wyłącznie za pomocą metod aktywnych – 20% TEORIA I 80 % PRAKTYKA.
Dbamy, by wszelkie aktywności były zgodne z zasadami uczenia się ludzi dorosłych. Opieramy się głównie na ćwiczeniach, symulacjach i studium przypadku. Uczestnicy mają możliwość dokonania autodiagnozy przy pomocy testów psychologicznych, ćwiczenia umiejętności poprzez scenariusze sytuacyjne, formułowania nowych zachowań poprzez indywidualne plany działania.
Korzyści dla uczestników
Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się:
- Jak zachowywać się asertywnie?
- Jak odróżniać asertywność od agresji, uległości lub manipulacji?
- Jak odmawiać by zachować dobre relacje i jakość pracy?
- Jak budować pewność siebie? I
- Jak wyrażać konstruktywną informacje zwrotną?
- Jak asertywnie reagować na krytykę?
- Jak asertywnie prowadzić trudne rozmowy?
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Zarządzanie stresem i emocjami w życiu zawodowym
- Eustres i dystres - różne oblicza stresu
- Czynniki wywołujące stres
- Skutki stresu - co może powodować stres dla naszego organizmu i wydajności psychofizycznej
- Konstruktywne wyrażanie emocji jako element obniżający stres
- Nastrój i jego wpływ na efektywność pracy
- Techniki zmiany nastroju
- Wprowadzenie do asertywności
- Prawdy i mity o asertywności - definicja asertywności i zachowań asertywnych
- Osobista mapa asertywności – kwestionariusz „Czy jestem asertywny?”
- Styl komunikacji asertywnej, uległej i agresywnej
- Odróżnienie zachowań asertywnych od agresywnych, uległych i manipulujących
- Korzyści i straty płynące z zachowań asertywnych, agresywnych, uległych
- Budowanie fundamentów postawy asertywnej
- Prawa asertywności – pięć zasad Fensterheima
- Dialog wewnętrzny, czyli o tym, że asertywne działanie zaczyna się w umyśle
- Niezbędna pewność siebie – poszukiwanie swoich mocnych stron i umiejętność ich komunikowania
- Pozytywna autosugestia sposobem na konstruktywne myślenie
- „Słowa, które mają moc” - co i jak mówić, by dbać o siebie i nie ranić innych
- Przekonująca mowa ciała - kształtowanie wizerunku osoby asertywnej
- Kształtowanie relacji asertywnej w środowisku pracy
- Umiejętność stawiania granic oraz obrony własnych praw w kontaktach zawodowych.
- Asertywna procedura w sytuacji odmawiani – jak odmówić i zachować poprawne relacje?
- Budowanie postawy asertywnej – filary asertywności: otwartość, szczerość, szacunek, odwaga, empatia.
- Opinia zamiast oceny – jakie są różnice w wyrazie słownym, jakie wywołują odczucia u odbiorcy.
- Techniki wyrażania własnego zdania, swoich opinii i uczuć pozytywnych oraz negatywnych
- Umiejętność przepraszania za winę własną, unikanie obwiniania, dystansowania się.
- Postawa nastawiona na poszukiwanie wspólnych rozwiązań – jak myśleć, co mówić by osiągnąć pożądany efekt.
- Trening umiejętności komunikacji asertywnej.
- Konstruktywna informacja zwrotna oparta na modelu pełnej ekspresji
- Pochwała – jak ją wyrazić by nie była odebrana jako manipulacja
- Różnice między krytyką a konstruktywną informacją zwrotną
- Umiejętność przyjmowania krytyki – asertywne reagowanie w sytuacji: słusznej i niesłusznej krytyki, krytyki wyrażonej krzykiem i w formie aluzji.
- Radzenie sobie z reakcją innych na odbiór informacji zwrotnej: opór, płacz
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |