Praktyczny trening zaawansowanych negocjacji biznesowych
Cele szkolenia
Wpływ na wynik negocjacji przez zarządzanie relacjami z partnerem negocjacyjnym – warsztaty negocjacyjne w oparciu o gry symulacyjne i realny trening negocjacji z feedbackiem.
Korzyści dla uczestników
- Zwiększenie efektywności handlowej negocjacji dzięki odpowiedniemu doborowi zarządzaniu strategią negocjacyjną, zastosowaniu zaawansowanych technik negocjacyjnych oraz technik budujących relacje i ograniczających wpływ stosowanych manipulacji na przebieg negocjacji,
- Stworzenie warunków do podniesienia umiejętności sterowania procesem negocjacji, w kontekście realizacji celów biznesowych,
- Przećwiczenie umiejętności zarządzania strategią negocjacyjną do specyfiki klienta (historia współpracy, kluczowy/epizodyczny, partner biznesowy, mała/wysoka wartość transakcji oraz inne wskaźniki),
- Odkrycie kluczowego mechanizmu psychologicznego, który steruje zachowaniami partnerów negocjacyjnych i ma wpływ na tworzone relacje – ograniczanie wpływu lub wykorzystanie mechanizmów psychologicznych w negocjacjach,
- Stworzenie praktycznego katalogu pytań diagnozujących sytuację negocjacyjną oraz punkty oporu partnera negocjacyjnego,
- Analiza zachowań negocjacyjnych uczestników warsztatów oraz stosowanych technik, praca z kamerą video oraz praktyczny feedback trenera,
- Praktyczna nauka używania zaawansowanych technik negocjacyjnych w ramach ćwiczeń branżowych – przykładowe reakcje i antytechniki na stosowanie manipulacji w negocjacjach,
- Analiza aktualnego sposobu argumentowania uczestników szkolenia, wypracowanie efektywnej pracy z argumentami w kontekście: ich siły, kolejności przedstawiania argumentów, kontrargumentacji, reagowania na argumentacje partnera negocjacyjnego.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program kursu
- Strategia negocjacyjna – dobór i zarządzanie
- Zarządzanie strategią negocjacyjną w kontekście specyfiki klienta i kluczowych celów negocjacyjnych.
- Jak można zarządzać strategią w trakcie negocjacji?
- Różne spojrzenia na temat efektywności w negocjacjach – zdobyć kontrakt vs. zdobyć partnera w biznesie?
- Symulacyjna gra negocjacyjna „Transakcja”
- Gra umożliwia praktyczne wdrożenie do tematu zaawansowanych negocjacji handlowych oraz pokazuje aktualny poziom zaawansowania umiejętności negocjacyjnych uczestników szkolenia
- Ważne elementy psychologii w negocjacjach handlowych
- Historia z nowym dyrektorem handlowym – obszar doświadczeń,
- Mechanizm projekcji psychologicznej w negocjacjach,
- Wpływ mechanizmu projekcji na relacje w negocjacjach – wpływ na obszar doświadczeń partnera negocjacyjnego,
- Jak ograniczyć lub wykorzystać mechanizmy psychologiczne w negocjacjach zaawansowanych?
- Wypracowanie zasad (narzędzi) budujących porozumienie w pierwszej fazie negocjacji.
- Przygotowanie do negocjacji
- Brak profesjonalnego przygotowania do negocjacji to przygotowanie własnej porażki,
- Dobra BATNA = przewaga negocjacyjna - jak praktycznie wykorzystać BATNA w rozmowie negocjacyjnej?
- Kwestie składowe negocjacji – tworzenie „tortu”,
- Czarny scenariusz w negocjacjach – określenie swojego „ALAMO”,
- Przygotowanie do negocjacji – praktyczne wskazówki oraz częste błędy w przygotowaniach do spotkania negocjacyjnego,
- Zasady: negocjowanie tu i teraz, każde 5zł się liczy, nigdy nie przyjmuj pierwszej oferty, zasada „góry lodowej” (Model SKI)
- Wierzyć czy nie wierzyć naszym partnerom negocjacyjnym? – a może działać niezależnie od zaufania?,
- Praktyczne użycie techniki „Pająka” w przygotowaniu do negocjacji – tworzenie pola negocjacji,
- Stworzenie arkusza przygotowań do negocjacji.
- Otwarcie negocjacji – tworzenie obszaru wpływu
- Wpływ poprzez relacje w negocjacjach – trening otwarcia negocjacji – ćwiczenie przykładowych otwarć z pracą na płaszczyźnie relacji.
- Znaczenie otwarcia negocjacji – techniki otwierania rozmów w kontekście celu – wypracowanie kilku scenariuszy otwarć rozmów negocjacyjnych,
- Praktyczne opracowanie otwarcia – sekwencja prowadzenia rozmowy w pierwszej fazie,
- Kontrola rozmowy i konkretne narzędzia kontroli.
- Argumentacja w negocjacjach
- Profesjonalne przygotowanie argumentacji oraz cechy skutecznego narzędzia przekonywania,
- Praktyczne aspekty argumentacji: kolejność mocy argumentów,
- Jak kontrargumentować? - praca z argumentacją drugiej strony,
- Przedstawianie argumentów i dowodów – płaszczyzna komunikowania argumentacji,
- Praktyczne przygotowanie argumentacji w modelu ”dwóch gór lodowych” – stworzenie listy argumentów w przykładowym, branżowym case study,
- Ćwiczenie „Argumentacja bazowa”.
- Techniki negocjacyjne i antymanipulacje
- Techniki relacyjne i techniki manipulacyjne w negocjacjach – co się bardziej opłaca?
- Reagowanie na wybrane techniki stosowane przez kupców – na podstawie doświadczeń uczestników warsztatów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |