„5S na produkcji i w biurze, czyli jak systemowo wdrożyć ład i porządek w miejscu pracy”
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego wdrażania systemu zarządzania procesami poprzez połączenie prezentacji teoretycznej z częścią aplikacyjną pozwalającą
na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce w obszarze HR. W trakcie szkolenia uczestnicy poznają wieloetapowy proces tworzenia spójnego systemu zarządzania procesami biznesowymi ze szczególnym uwzględnieniem różnych aspektów podejścia do strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Uczestnicy
w ramach szkolenia pracują nad własnym procesem, w którym wykorzystują przy wsparciu trenera poznane narzędzia i metody.
Korzyści dla uczestników
- 5S jest zestawem technik i metod mających na celu ustanowienie i utrzymanie wysokiej jakości stanowisk pracy.
- 5S jest jednocześnie jednym z podstawowych narzędzi Lean Manufacturing i Lean Management, gdyż wiąże się bezpośrednio z właściwą organizacją środowiska pracy, doskonaleniem kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa oraz – co bardzo ważne – pozwala na zwiększenie stabilności procesów.
- Z tego też powodu 5S traktowane jest bardzo często jako kluczowa technika Lean Management, wdrażana w firmach produkcyjnych i usługowych jako jedna z pierwszych, stanowiąca podstawę do dalszych działań Kaizen.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program kursu
- Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych
- Powitanie uczestników – zasady, przerwy, wzajemne poznanie się.
- Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników.
- Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia.
- Podejście Lean – jako droga do doskonałości w eliminacji marnotrawstwa i niewykorzystania potencjału.
- Metoda 5S – narzędzie doskonalenia mojego obszaru działania
- Wprowadzenie do podejścia 5S – przegląd praktyk i przykładów zastosowań w różnych działach w organizacji.
- Ocena dobrych i złych rozwiązań – przegląd popełnianych błędów i ich potencjalnych skutków powstawania źródeł marnotrawstwa.
- Charakterystyka praktyk 5S.
- Techniki wspomagające tworzenie analiz wdrożenia programu 5S
- Diagram Ishikawy.
- Analiza Pareto-Lorentza.
- Burza mózgów.
- 5 x Why.
- Mierniki pomiaru skuteczności.
- Wykorzystanie metody 8D – do rozwiązywania problemów podczas wdrożenia podejścia 5S
- Wprowadzenie do tematyki rozwiązywania problemów.
- Co to jest metoda 8D i kiedy ją można stosować.
- Metodyka rozwiązywania problemów 8D:
- D0 – Przygotowanie do procesu 8D,
- D1 – Powołanie zespołu 8D.
- D2 – Opis problemu m.in. przy wykorzystaniu techniki 5W,
- D3 – Wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych.
- D4 – Zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej.
- D5 – Wybór i weryfikacja stałych działań korygujących.
- D6 – Wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących.
- D7 – Zapobieganie ponownym wystąpieniom problemom.
- D8 – Podziękowania i uznania dla zespołu 8D.
- Wykonanie analizy 8D dla wybranego obszaru przez uczestników warsztatów przy wykorzystaniu zasad obserwacji.
- Dyskusja i konsultacje grupowe, indywidualne.
- Wykorzystanie metody 8D – do rozwiązywania problemów podczas wdrożenia podejścia 5S
- Wykorzystanie potencjału obserwacji do przygotowania wdrożenia metody 5S.
- Analiza aktualnej sytuacji na miejscu.
- Cele i analiza – identyfikacja przyczyn źródłowych.
- Opracowanie planu działania i nauka wdrażania nowych praktyk.
- Ocena i obserwacja zmian i dalsze doskonalenie.
- Podsumowanie warsztatów i wnioski końcowe
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |