Telesprzedaż
Cele szkolenia
Szkolenie "Telesprzedaż" skupia się na aktywnym treningu i wzmocnieniu kompetencji handlowych w obszarze telefonicznej sprzedaży usług profesjonalnych. Celami szkolenia są między innymi analiza i doskonalenie efektywności rozmów telefonicznych, przygotowanie praktycznych narzędzi i metod handlowych, oraz zweryfikowanie kompetencji uczestników. Program obejmuje m.in. techniki diagnozy potrzeb klienta, radzenie sobie z obiekcjami, trening rozmów z decydentami, profesjonalną prezentację handlową oraz modele diagnozy wartości zakupowych. Szkolenie integruje teorię z praktyką poprzez scenariusze, gry symulacyjne oraz poligon handlowy, gdzie uczestnicy wielokrotnie prowadzą rozmowy telefoniczne w oparciu o zdobytą wiedzę. Ostatecznym zadaniem wdrożeniowym jest zastosowanie nabytych umiejętności w praktyce.
Korzyści dla uczestnika
- Aktywny trening i wzmocnienie kompetencji handlowych sił sprzedaży
 - Realne sytuacje i sprawdzone rozwiązania dostosowane do specyfiki pracy organizacji zajmującej się sprzedażą usług profesjonalnych
 - Analiza, dopracowanie i wzmocnienie efektywności aktualnie stosowanego sposobu rozmów telefonicznych, na poziomie konkretnych konstruktów komunikacyjnych
 - Praktyczne narzędzia rozmowy i metody handlowe odpowiadające na problemy uczestników
 
Korzyści dla organizacji
- Przepracowanie technik diagnozy potrzeb i prezentacji handlowych, w oparciu o potwierdzone wartości zakupowe,
 - Wypracowanie 3-4 skutecznych technik domykania telefonicznych rozmów handlowych,
 - Wysoki transfer umiejętności pomiędzy salą szkoleniową a środowiskiem pracy poprzez realizację zadań wdrożeniowych – wymierne zmiany,
 - Praktyczny trening nowych umiejętności w scenkach na bazie przygotowanych scenariuszy + feedback trenera.
 
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
 - Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
 - W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
 - Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
 
| Doświadczenie  online  | 
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
 - Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
 - W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
 - Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
 - W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
 
| Doświadczenie  w szkoleniach stacjonarnych  | 
Program szkolenia
- Wstęp do szkolenia
- Powitanie, sesja zapoznawcza.
 - Przedstawienie celów i programu szkolenia.
 - Krótki energizer „Koniki” – wstęp do dyskusji o modelu sprzedaży.
 - Określenie założeń efektywności handlowej w świecie klienta 3.0. – waga decyzyjna klienta – zrozumienie paradygmatu efektywności handlowej w procesach B2B.
 
 - Model skutecznej rozmowy telefonicznej i organizacja pracy
- Mechanizm projekcji – jak odbierają nas klienci? co tak naprawdę słyszą?, co można z tym zrobić?
 - Koniec ery „zimnych telefonów”, czyli strategie rozmów oparte na wykorzystaniu mechanizmu projekcji: pokaż intencje, pokaż „ludzką twarz”, bądź wprost.
 - Warsztat praktyczny - wypracowanie modelu rozmowy.
 - Organizacja pracy – praca handlowca vs. rozmowy telefoniczne.
 - Organizacja pracy z telefonem – dobre praktyki.
 
 
- Przygotowanie do skutecznej rozmowy telefonicznej
- Przygotowanie do skutecznej rozmowy handlowej – analiza klienta na podstawie modelu segmentacji klientów.
 - Co musimy wiedzieć o kliencie zanim sięgniemy po słuchawkę?
 - Analiza potencjalnego klienta – uczestnicy w parach analizują realnych klientów – praca z komputerem.
 - Solutions Selling - Value Based Selling – wprowadzenie do nowoczesnych systemów sprzedaży rozwiązań opartych na wartościach.
 - Stworzenie MWZ (Mapy Wartości Zakupowych) klientów, w oparciu o 4 perspektywy zakupowe: perspektywa realizacji celów klienta, perspektywa finansów, perspektywa procesu współpracy, perspektywa ryzyka i bezpieczeństwa.
 - Budowanie zaufania przez telefon.
 - Filtry i zakazane zwroty na początku rozmowy.
 - Kultura rozmowy telefonicznej.
 - Opracowanie 2-3 otwarć rozmowy z klientem – praca warsztatowa w parach.
 
 
- Techniki docierania do decydentów w organizacjach biznesowych
- Analiza filmu szkoleniowego „Rozmowa z decydentem” + wnioski.
 - Ćwiczenie „Rozmowa z decydentem” – krótkie scenki w strukturach 3-osobowych – próba analizy procesu decyzyjnego i struktury decydentów w organizacji klienta.
 - Jak przejść „bramkarza” – 3-4 praktyczne techniki przechodzenia „bramkarzy”.
 - Skuteczne reagowanie na „niechciane śledztwo bramkarza”, np. „w jakim celu Pani/Pan dzwoni?”, „kogo mogę przedstawić?”, „czy była Pani/Pan umówiona na rozmowę?”, itd.
 - Trening rozmów z „bramkarzami”
 
 
- Obiekcje klientów i techniki radzenia sobie z nimi
- Wyróżnij się lub zgiń – strategia „elewator pitch”.
 - Zebranie najczęściej pojawiających się obiekcji – analiza doświadczeń uczestników warsztatów.
 - Jak radzić sobie z uprzedzeniami wobec dzwoniących przedstawicieli handlowych?
 - Techniki radzenia sobie z stosowanymi przez klientów sposobami pozbywania się handlowców: „nie interesuje nas to”, „może w przyszłym roku”, „to za drogo”, „już to mamy”, „przekażę i szef ewentualnie oddzwoni”, „proszę wysłać ofertę”, inne – według doświadczeń uczestników.
 - Sekwencja analizy obiekcji oraz stosowanie konstrukcji „tak, ale”.
 - Wypracowanie skutecznych reakcji na najczęściej pojawiające się blokady.
 - Trening przechodzenia blokad.
 
 
- Diagnoza wartości zakupowych klientów – analiza potrzeb klienta B2B
- Waga decyzyjna klientów.
 - Ćwiczenie „Maga” – analiza potrzeb.
 - Narzędzia diagnozy – przegląd i przydatność poszczególnych narzędzi – dostosowanie do strategii konsultacyjnej.
 - Gra szkoleniowa „Droga pytań”.
 - Analiza doświadczeń z gry.
 - Skuteczne modele diagnozy wartości zakupowych w modelu konsultacyjnym.
 - Wypracowanie modelu diagnozy.
 - Trening diagnozy potrzeb klienta w strukturach 3-osobowych (z obserwatorem).
 
 
- Profesjonalna prezentacja handlowa – płaszczyzna treści handlowych
- Treść w prezentacji podczas rozmowy telefonicznej.
 - Scenariusz „było, zrobiliśmy, jest” – tworzenie potencjalnych doświadczeń klienta.
 - Model S-E-L-L (Show, Explain, Lead, Let) czy Obszar Doświadczeń Klienta – co będzie skuteczniejsze w trakcie prezentacji rozwiązania?
 - Model: PROBLEM – ROZWIĄZANIE – WARTOŚĆ dla klienta.
 - Warsztat – przygotowanie prezentacji na poziomie treści do rozmów telefonicznych.
 - Kilka technik domykania kontraktów: zamknięcie zapraszające (proste), zamknięcie alternatywne, zamknięcie bezpośrednie, zamknięcie z ostrego kąta - „pułapka na niedźwiedzie”, zamknięcie na autoryzację, zamknięcie na „muszę to jeszcze przemyśleć”, zamknięcie – negatywne odwrócenie, zamknięcie „na bezczela”.
 
 - POLIGON HANDLOWY – praktyczny trening rozmów telefonicznych.
 
Chcesz wiedzieć więcej?
	Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!

Metodyka szkolenia
Proces szkoleniowy realizowany jest zgodnie z podejściem D. Kolba. Uczestnicy będą mieli okazję doświadczać i aktywnie eksperymentować poprzez różnorodne aktywności i techniki szkoleniowe, takie jak symulacje, pracę w grupach, kwestionariusze autodiagnostyczne, analizę case–studies, scenki obsługowe oraz edutainment.
Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnego warsztatu, gdzie 80% czasu stanowi praktyka. Program przebiega według następującej dynamiki: doświadczenie (aktywne eksperymentowanie), wprowadzenie do teorii modelu tj. mini wykłady o zasadach, modelach, technikach i narzędziach (wiedza) oraz ćwiczenie nowych technik/modeli w bezpośrednim przełożeniu na profesjonalną obsługę Klienta wewnętrznego (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
 - Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
 - Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
 - Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
 - Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
 
| Praktyczne informacje  o szkoleniu online/webinarze  | 
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
 - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
 
| Praktyczne informacje  o szkoleniu stacjonarnym  | 
