Przywództwo angażujące
– lider włączający
Cele szkolenia
Uczestnicy szkolenia będą umieli świadomie prowadzić zespół, inspirując go i osiągając coraz lepsze wyniki.
Korzyści dla uczestnika
- Zrozumienie czym różni się menedżer od lidera
- Konsekwencja i skuteczność we wspieraniu i inspirowaniu swojego zespołu
- Umiejętność rozpoznawania potrzeb, słuchania i aktywnego komunikowania się
- Umiejętność dobierania sposobów motywowania do poszczególnych podwładnych
- Kreatywne ustalanie priorytetów i zadań swoim podwładnym
- Wzbudzanie zaangażowania, odpowiedzialności i elastyczności do zmian
Korzyści dla organizacji
- Budowanie kultury angażującego przywództwa
- Wzrost motywacji i zaangażowania pracowników
- Wzmocnienie otwartej komunikacji i współpracy w zespole
- Kreowanie nowych rozwiązań wpływających na efektywność zespołu
- Skuteczne wdrażanie zmian w organizacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Analiza ról w zespole
- Czym różni się zespół od grupy razem pracujących osób?
- Jakie warunki sprzyjają pracy zespołowej, a jakie powodują, że zespół nie współgra?
- Zasady budowania zespołu
- Formowanie i kształtowanie zespołu
- Autoanaliza pracy zespołowej - określenie własnego udziału w zespole, zakresu dokonanych zmian oraz oczekiwań na przyszłość
- Miejsce w zespole a oczekiwania każdego członka grupy
- Etapy rozwoju zespołu a efektywność działań
- Manager włączający
- Modelowanie postaw i zachowań w zespole poprzez system wartości wspierających zarządzanie różnorodnością i kulturę włączającą
- Zasady komunikacji interpersonalnej w pracy zespołowej
- Jak transformować zespół, aby wydobyć drzemiący w nim potencjał?
- Budowanie kultury dialogu – udzielanie, pozyskanie i przyjęcie informacji zwrotnej
- Feedforward a zasada nieustannego doskonalenia wg cyklu Deminga (zaplanuj, wykonaj, zbadaj, działaj)
- Konstruktywna krytyka - jak krytykować, aby nie zniechęcić do pracy, a zachęcić do zmiany zachowania
- Kiedy warto pytać pracownika „dlaczego?” a kiedy „po co?”
- Zasada Sokratesa - "znaj odpowiedź na pytanie, które zadajesz."
- Trudne sytuacje w relacjach zawodowych
- Trudne zachowania podwładnego
- Lęk przed krytyką
- Brak zgody z oceną pracy przez przełożonego
- Niedojrzałość emocjonalna
- Szantaż emocjonalny, gry i manipulacje
- Radzenie sobie z obiekcjami pracownika i z różnicą zdań
- Asertywność – określenie granic i droga do porozumienia
- Kiedy empatia, a kiedy asertywność?
- Wzmacnianie asertywności w rozmowach
- Techniki asertywnej obrony wyznaczonych przez siebie granic relacyjnych
- Zrozumieć zmianę: jej istotę, modele i podejścia
- Jak różni ludzie reagują na zmianę? – typologia zachowań ludzi w zmianie
- Od czego zależy nastawienie do zmiany? Jakie są moje doświadczenia z poprzednich zmian? Wnioski i rekomendacje
- Naturalne fazy reakcji indywidualnej na zmianę - rozmrożenie, przejście, zamrożenie
- Jak wspierać i pomagać pracownikom dopasować się i przejść przez zmiany?
- Praca nad oporem i konfliktem w trakcie procesu zmiany
- Zmiany z punktu widzenia podległych pracowników.
- Po co nam ta zmiana?
- Zmiana - zagrożenie czy szansa?
- Skuteczność i akceptacja menedżera zespołu w procesie zmian – czy to się da pogodzić?
- Nowy świat pracy - co to znaczy być elastycznym?
- Przyczyny oporu na zmianę
- Emocjonalne podłoże oporu
- Postawa konfrontacyjna
- Opór w kategoriach konfliktu
- Sposoby radzenia sobie z oporem
- Zmiana perspektyw
- Style i techniki rozwiązywania konfliktów
- Motywujący przełożony - umiejętność pełnienia ról kierowniczych
- Optymalna komunikacja
- Skuteczne metody okazywania uznania i aprobaty.
- Pięć podstawowych wymiarów motywacyjnych - psychologiczny opis człowieka
- Co motywuje pracowników a co motywuje menedżerów.
- Potrzeby człowieka w organizacji i sposoby ich zaspokojenia
- Motywacja i zarządzanie z uwzględnieniem specyfiki różnorodności zespołu
- Motywy jawne i ukryte
- Diagnoza potrzeb członków zespołu, wypracowanie mechanizmów podnoszenia motywacji w zespole
- Czynniki wywołujące niezadowolenie z pracy
- Co demotywuje i jak można zarazić się demotywacją?
- Stopień zbiurokratyzowania i jakość komunikacji
- Nadzór i nadmierna kontrola
- Osobowość i umiejętności przełożonego
- Warunki pracy i pozycja w porównaniu ze współpracownikami
- Problem demotywacji – przeciwdziałanie przeciążeniu i wypaleniu zawodowemu
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Podczas dwóch dni warsztatowych skoncentrujemy się przede wszystkim na pokazaniu i głębokim zrozumieniu wiedzy i umiejętności na temat różnic pomiędzy menedżerem a liderem. Uczestnicy wypracują nowy model komunikacji Lidera. Zrozumieją jakie metody motywacji są najskuteczniejsze i dlaczego.
Metody szkoleniowe: dyskusje moderowane, scenki symulacyjne, mini wykłady, prezentacje, gry liderskie, praca indywidualna, praca w podgrupach. Pracujemy warsztatowo – Uczestnicy poprzez ćwiczenia uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |