Motywowanie, budowanie zaangażowania i relacji w zespole hybrydowym
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Motywowanie, budowania zaangażowania i relacji w zespole hybrydowym” jest uświadomienie Uczestnikom, że w dzisiejszych czasach, charakteryzujących się wszechobecną informacją i błyskawicznymi zmianami, praca zespołowa pozostaje jedynym źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej, które w znacznej mierze jest niewykorzystywane. Gdy mówimy o pomaganiu ludziom w osiąganiu motywacji, pełnego zaangażowania i spełnienia zawodowego, nic nie jest ważniejsze niż praca zespołowa. Dzieje się tak dlatego, iż ludzie, którzy ufają członkom swojego zespołu, otwarcie się komunikują, angażują się, biorąc odpowiedzialność zarówno za swoje wyniki, jak i wyniki zespołu, będą osiągać lepsze rezultaty pracy przy większym poczuciu sukcesu.
Korzyści dla uczestnika
- Przedstawienie wpływu zaufania i otwartej komunikacji na poziom zaangażowania i odpowiedzialności za wyniki
- Wypracowanie nowych zasad w kontekście pracy zdalnej
- Zrozumienia wpływu systemu komunikacji i współpracy, na jakość relacji z ludźmi, ich zaangażowania i efektywności pracy
- Umiejętności odwoływania się do zasobów i mocnych stron w komunikacji
- Rola konfliktu i informacji zwrotnej w budowaniu zaangażowania
- Uzyskanie wiedzy o sposobach porozumienia przy zaangażowaniu wszystkich członków zespołu
- Budowanie odpowiedzialności nie tylko indywidualnej, ale też współodpowiedzialności za pracę zespołu
Korzyści dla organizacji
- Wzrost zaangażowania wszystkich pracowników
- Wzrost efektywności pracowników
- Otwarta komunikacja w zespole
- Wzmocnienie współpracy w zespole
- Kształtowanie kultury organizacyjnej
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Zaangażowanie a motywacja
- Czym różni się zaangażowanie od motywacji? Kim jest zaangażowany pracownik?
- Wpływ angażowania się pracownika w działanie na rzecz organizacji, na politykę personalną, politykę rozwoju organizacji oraz produktywność przedsiębiorstwa
- Teoria zaangażowania pracownika według W.B. Schaufeli i wsp.
- Badania Gallupa – powiązanie pomiędzy dobrym samopoczuciem pracownika w miejscu pracy a jego zaangażowaniem
- Typologia pracowników ze względu na ich zaangażowanie w pracę – pracownicy zaangażowani, niezaangażowani i kontestujący
- „Barometr Zaangażowania” – wyniki badań nad zaangażowaniem polskich pracowników
- Pomiar zaangażowania pracowników
- Analiza zespołu
- Patrick Lencioni „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej” – teoria zwiększania motywacji i zaangażowania pracowników
- Analiza zespołu - ocenia Pięciu dysfunkcji pracy zespołowej we własnym zespole/zespołach
- Efektywność pracy zespołowej oraz osiąganych rezultatów a zaangażowanie pracowników
- Dysfunkcja pierwsza – budowanie zaufania
- Budowanie zaufania w zespole
- Zwiększenie poziomu zaufania dzięki unikaniu robienia fałszywych założeń przy interpretowaniu zachowań i intencji innych
- Profilowanie behawioralne – test – poznanie indywidualnych cech osobowości i podniesienie świadomości o różnicach osobowościowych oraz wynikających z nich różnych stylach i strategiach zachowań
- Instrukcja obsług danego stylu behawioralnego – lepsze porozumienie w zespole
- Dysfunkcja druga – strach przed konfliktem
- Gra szkoleniowa – ćwiczenie diagnozuje błędy komunikacyjne we współpracy z innymi, ich wpływ na zaangażowanie i osiągane rezultaty pracy
- Doświadczenie konfliktu – porozumienie pomimo sprzecznych interesów
- Strategie zachowań i komunikacji podczas konfliktu – strategie użyteczne i nieużyteczne
- Określenie profilu konfliktu – poglądów na konflikt a także jego potencjalne implikacje
- Wpływanie na otwarte wyrażanie swoich opinii w zespole
- W którym momencie następuje zmiana konfliktu z konstruktywnego na destrukcyjny i dlaczego się tak dzieje?
- Pozorna zgoda i błędy popełniane przez zespoły i ich wpływ na budowanie zaangażowana
- Umiejętność godzenia się z brakiem konsensusu
- Dysfunkcja trzecia – brak zaangażowania
- Kluczowe czynniki zaangażowania pracowników
- Kreowanie zaangażowania pracowników
- Komunikacja w zespole prowadząca do zaangażowania
- Unikanie przypuszczeń i dwuznaczności w komunikacji zespołu
- Zaangażowanie nie oznacza konsensusu
- Dysfunkcja czwarta – unikanie odpowiedzialności
- Kreowanie kultury wzajemnej odpowiedzialności w zespole
- Kształtowanie postawy odwagi i szczerości w relacjach zespołu
- Siła informacji zwrotnej
- Struktura udzielania feedbacku
- Wzajemna odpowiedzialność – każdy członek zespołu wie, co robią inni
- Monitorowanie postępów w realizacji celów
- Odkrywanie deficytowych obszarów, nim staną się problematyczne
- Dysfunkcja piąta – brak przywiązywania wagi do rezultatów
- Kluczowe czynniki zaangażowania pracowników
- Kreowanie zaangażowania pracowników
- Komunikacja w zespole prowadząca do zaangażowania
- Unikanie przypuszczeń i dwuznaczności w komunikacji zespołu
- Zaangażowanie nie oznacza konsensusu
- Integracja wokół wspólnego celu
- Dysfunkcja piąta – brak przywiązywania wagi do rezultatów
- Rezultat, jako najwyższa miara zaangażowania pracowników
- Koncentracja na rezultatach
- Opracowanie mierników sukcesu
- Eliminowanie subiektywizmu
- Czynniki rozpraszające – indywidualizm i brak koncentracji na wynikach – jak temu zapobiegać
- Dysfunkcja szósta – praca zdalna i hybrydowa
- Utrudnienia i ograniczenia pracy zdalnej i hybrydowej z zespołem
- Praca zdalna a praca hybrydowa – różnice, korzyści, wady oraz zasady stosowania, by nie wykluczać pracowników
- Zasady komunikacji zdalnej – blaski i cienie telefonu, aplikacji do video rozmów
- Narzędzia w pracy zdalnej wspierające efektywne zarządzanie komunikacją na odległość – narzędzia do pracy zespołowej, prowadzenia spotkań, przekazywania zadań, itp.
- Efektywne spotkania z zespołem – przydatne techniki i schematy
- Jak dbać o atmosferę podczas pracy zdalnej – praktyczne przykłady
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie ma na celu nauczenie praktycznych umiejętności, dlatego główny nacisk położony jest na wykonywanie ćwiczeń. Wśród nich można wymienić takie, które realizowane są indywidualnie, w parach i w kilkuosobowym zespole – do każdej umiejętności dopasowywany jest odpowiedni tryb prowadzenia ćwiczenia, aby świeżo nabytą wiedzę stosować w najlepszych do danej sytuacji warunkach. Na potrzeby treningu przygotowany są dodatkowo quizy, scenariusze spotkań do odegrania, filmy, nagrania audio i rekwizyty, a także analiza case studies.
Samodzielne szukanie rozwiązań, bezpośrednie wykorzystanie informacji szkoleniowych i otwarta dyskusja dają pewność, że każdy Uczestnik zakończy trening nie tylko z teoretyczną wiedzą, ale i swobodą w jej praktycznym stosowaniu.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |