Management 3.0
- zwinne przywództwo
Cele szkolenia
Management 3.0 jest synonimem zwinności w zarządzaniu. U podstaw trzeciej, rewolucyjnej generacji w zarządzaniu leży silne przekonanie, że każdy zespół posiada wszelkie kompetencje oraz wysoką motywację wewnętrzną do realizacji zadań. Taki zespół skoncentrowany jest także wokół podejścia empowerment (jest zaangażowany, zmotywowany do podejmowania decyzji oraz brania odpowiedzialności za swoje działania). Wiodącym wyróżnikiem M 3.0 jest również to, że taki zespół nie potrzebuje silnego nadzoru czy zwierzchnictwa, bowiem znacznie skuteczniejsze efekty przynosi podejście samoorganizującego się zespołu.
Celem szkolenia jest dostarczenie Uczestnikom wiedzy oraz umiejętności w zakresie wykorzystywania narzędzi Management 3.0 w swoich realiach zawodowych, umiejętność budowania zespołu w oparciu o postulaty M 3.0, umiejętność diagnozowania w swoim podejściu menedżerskim obszarów, które warto usprawnić oraz postawić na zwinność. Formuła szkolenia pozwala także doświadczyć oraz praktycznie wykorzystać narzędzia niezbędne do budowania samoorganizujących, zaangażowanych oraz wysokowydajnych zespołów.
Korzyści dla uczestnika
- Dowie się, co stoi za transformacją przywództwa na przestrzeni ostatnich kilku dekad
- Dowie się, co może zyskać wdrażając postulaty Management 3.0 w swojej pracy
- Pozna narzędzia i techniki, które pozwolą budować wysokowydajne zespoły
- Dowie się w jaki sposób kreować motywację wewnętrzną, realizować postulaty samoorganizacji z perspektywy Lidera
Korzyści dla organizacji
- Budowanie zaangażowanych zespołów, które efektywnie realizują cele biznesowe Organizacji
- Kreowanie kultury organizacyjnej opartej na współodpowiedzialności za rezultaty pracy
- Wzrost zaangażowania pracowników w procesy uczenia się, podnoszenia swoich kwalifikacji, samorozwoju
- Zbudowanie przewagi konkurencyjnej – wzrost atrakcyjności pracodawców w oczach pracowników oraz otoczenia biznesowego
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Trzy generacje w zarządzaniu – fakty i mity
- Trzy generacje w zarządzaniu – rys historyczny
- Management 1.0 – zalety i wady
- Management 2.0 – mocne i słabe strony
- Management 3.0 – co zyskuje lider, zespół i Organizacja dzięki takiemu podejściu?
- Na czym polega zaufanie w zwinnym podejściu menedżerskim?
- 6. Filarów podejścia M 3.0
- Energize people – czyli idea kreowania motywacji wewnętrznej w zespole
- Empower Teams – samodzielność w zakresie podejmowania decyzji oraz branie odpowiedzialności za swoje decyzje i działania
- Align Constraints – wspólny cel oraz idea współodpowiedzialności w zespole
- Develop competence – mechanizmy i sposoby na wzrost kompetencji wśród członków zespołów
- Grov structure – jak budować samoorganizujące się zespoły?
- Improve everything – najskuteczniejszą formą uczenia się jest nauka poprzez aktywne eksperymentowanie oraz doświadczenie
- Energize people
- Czym różni się motywacja zewnętrzna od motywacji wewnętrznej?
- Czy motywację można kupić?
- Motywacja 1.0 (Maslow), Motywacja 2.0 (Herzberg), Motywacja 3.0 (Deci&Ryan, Pink)
- Motywacja wewnętrzna a potrzeby psychologiczne członków zespołów – RMP
- Praktyczne sposoby kreowania motywacji wewnętrznej i rola menedżera w tym procesie
- Empower Teams
- Na czym polega idea empowerment?
- Filary podejścia empowerment (zaangażowanie, samodzielność w zakresie podejmowania decyzji, branie odpowiedzialności za działania i decyzje)
- MBO – najlepsze praktyki przekazywania zadań wraz z odpowiedzialnością i sprawczością wywodzące się z Management By Objectives)
- Odejście od trybu instruktażu na rzecz podejścia partycypacyjnego. Zbiór technik i narzędzi
- Align Constraints
- Czym jest idea wspólnego celu w Management 3.0?
- Sposoby komunikowania celów w zwinnym środowisku
- 5 dysfunkcji pracy w zespole P. Lencioniego
- Współodpowiedzialność za cel vs niechęć do brania odpowiedzialności vs podejście silosowe (biorę odpowiedzialność wyłącznie za swój wkład/swój odcinek pracy)
- Develop competence
- Wzrost kompetencji – jak rozwijać umiejętności w zwinnym zespole?
- Instruktaż vs coaching vs mentoring – czyli o zarządzaniu rozwojem członków zespołu
- Model 70/20/10 – jak go wykorzystać w pracy projektowej/zespołowej?
- Style uczenia się D. Kolba – jak dorośli zdobywają wiedzę oraz umiejętności?
- Grov Structure
- Na czym polega idea samoorganizujących się zespołów?
- Jakie działania wspierają samoorganizację a jakie obniżają jej jakość?
- 7 kroków do zbudowania samoorganizujących się zespołów – czyli model 7. Poziomów samoorganizacji
- Autodiagnostyka – na którym etapie „usamodzielniania” pracowników aktualnie jestem i jaki powinien być mój następny krok?
- Improve everything
- Cykl D. Kolba - czyli dlaczego i jak uczymy się przez doświadczenie?
- Idea „uczenia” się na błędach i sukcesach
- NBC – rola menedżera w kreowaniu i promowaniu kultury uczenia się na błędach i nieobwiniania się
- Uczenie się poprzez doświadczenie na bazie postulatów „out-of-the-box”, tj. greenhousing, stop idea killer
- Rola lidera w Management 3.0
- Na czym polega udział i rola lidera w kreowaniu środowiska M 3.0?
- Podejście do zaufania i kontroli – czy zaufanie jest najskuteczniejszą formą kontroli?
- Zachowania i kompetencje, które warto rozwijać, aby transformować przywództwo z obszarów 1.0 i 2.0 do 3.0.
- Autorytet lidera, czyli jakie są alternatywy dla autorytetu zbudowanego na funkcji kierowniczej?
- Case-study – o efektach i skuteczności M 3.0 w biznesie
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Program przeznaczony jest dla osób, które sprawują funkcje liderskie (kierownik projektu, menedżer, kierownik, moderator zespołów innowacyjnych etc.) w każdej branży. Szkolenie pozwala dostrzec perspektywę zmiany podejścia w zarządzaniu (szczególnie w podejściu M 1.0 i M 2.0) na podejście zwinne, bazujące na empowerment oraz samoorganizacji. Poza solidną dawką inspiracji liderzy dowiedzą się w jaki sposób (poprzez praktyczne sposoby i narzędzia) budować wysokowydajne i zaangażowane zespoły, którym przyświeca współodpowiedzialność oraz konieczność realizacji celów zespołowych.
Szkolenie odbywa się w formule interaktywnego warsztatu, gdzie aktywny udział Uczestników szkolenia sięga ok. 80% czasu trwania szkolenia. Podczas szkolenia Uczestnicy wezmą udział w szeregu symulacji, case-studies, gier ukazujących realia Management 3.0 oraz sposoby realizowania postulatów M 3.0 w codziennej pracy.
Każdy z rekomendowanych modułów zawiera wyselekcjonowane narzędzia, które w trakcie warsztatów Uczestnicy poznają, ćwiczą, a następnie realnie szukają możliwości zaadoptowania ich do własnych stanowisk i środowiska firmy.
Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z tematem szkolenia (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |