Learning Agility
Cele szkolenia
Ilość zmian i sytuacji, w których przychodni nam adoptować się do nowej rzeczywistości stale rośnie. Dziś wiele firm, instytucji doświadcza intensywnych transformacji. Ponadto, widać wyraźnie, że zmian tych nie da się „przeczekać”, tylko trzeba podejmować niekiedy trudne i odważne decyzje w zakresie reagowania i tworzenia środowiska dla innowacyjnych rozwiązań.
Zgodnie z badaniem Korn Ferry Institute Talent for Tomorrow: Four Secrets for HR Agility in an Uncertain World tych, którzy odnoszą sukcesy, od tych, którym się nie udaje, odróżnia pewna kompetencja. Można ją zdefiniować jako zwinność uczenia się - Learning Agility.
Learning Agility to umiejętność zwinnego uczenia się, oduczania się i uczenia na nowo. To także sprawność w zakresie krytycznego myślenia o wyzwaniach codziennego życia, połączonego z refleksją, wyczuleniem na informacje zwrotne i umiejętnością zmieniania swojego sposobu postępowania w zmiennej rzeczywistości. Takie podejście odwołuje się do pracy na takich kompetencjach jak:
- Kooperacja (współpraca),
- Skuteczność operacyjna,
- Krytyczne myślenie,
- Komunikacja i budowanie relacji partnerskich,
- Wywieranie wpływu,
- Kreatywność
Bazując na powyższym modelu, szkolenie obejmuje zapoznanie z kluczowymi obszarami Learning Agility takimi jak:
- Mental Agility – rozumiane jako oduczanie się starych rzeczy i uczenie się na nowo, krytyczne myślenie, kreatywność, innowacyjność.
- Self- awerness – jako rozumienie mocnych i słabych stron, poszukiwanie informacji zwrotnej, wyjście z silosów, budowanie osobistej odpowiedzialności i wzmacnianie współpracy, która prowadzi do wartościowych rozwiązań.
- People Agility – rozumiane jako współpraca i partnerstwo, otwartość na innych, czerpanie radości ze współpracy z różnymi grupami, zorientowanie na klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
- Change Agility – rozumiane jako gotowość do kierowania działaniami transformacyjnymi, ciągłego odkrywania nowych opcji,
- Results – rozumiane jako skuteczność biznesowa nastawionej na rezultaty (realizacja celów, empowerment, diversity&inclusion)
Cel główny
Zapoznanie uczestników z modelem Learning Agility umożliwiający zwiększenie indywidualnej efektywności pracowników w sytuacjach zawodowych poprzez umiejętność zarządzania emocjami i podnoszenie poziomu samoświadomości oraz wypracowanie skutecznych narzędzi pozwalających na zbudowanie korzystnych relacji w zespole wpływających na motywację i realizację zadań na możliwie wysokim poziomie.
Korzyści dla uczestnika
- Rozwinięcie zdolności zwinnego uczenia się
- Wzrost kreatywności i innowacyjności
- Zbudowanie skutecznych relacji zespołowych
- Zwiększenie samowiedzy i poszukiwanie informacji zwrotnej
- Gotowość do kierowania działaniami transformacyjnymi
- Skuteczność biznesowa i realizacja celów
- Budowanie odporności psychicznej
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i wpływu
- Wzrost zrozumienia roli w kształtowaniu zespołowości
- Rozwinięcie umiejętności samodzielności i odpowiedzialności
- Skuteczne kreowanie rozwiązań na bazie działania
- Wzrost asertywności, akceptacji i aktywności
Korzyści dla organizacji
- Redefinicja rozwoju pracowników w organziacji.
- Określenie kierunku rozwoju w oparciu o predyspozycje danego pracownika, poziom kompetencji i przewidywaną ścieżkę rozwoju kariery.
- Zwiększenie skuteczności doboru działań rozwojowych do potrzeb.
- Umiejętność współtworzenia zespołu.
- Umiejętność skutecznej komunikacji oraz wywierania wpływu w roli lidera.
- Skuteczność biznesowa
- Rozwinięcie postawy wychodzenia z inicjatywą, myślenia innowacyjnego i kreatywności.
- Szersza perspektywa w kreowaniu rozwiązań skłaniająca eksperymentowania oraz wymiany wiedzy, doświadczenia i kompetencji pomiędzy poszczególnymi działami i ludźmi.
- Tworzenie rozwiązań uwzględniających różne perspektywy i ponad interesami własnymi pracownika/ zespołu/ działu.
- Umiejętność włączania do kooperacji i korelacji odpowiednich interesariuszy/ grup interesariuszy.
- Zrozumienie swojej roli i wpływu na zespołowość oraz osiągane wyniki własne i zespołu.
- Budowanie odporności psychicznej poprzez wzmacnianie więzi, uważność i empatię.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Założenia metodologii Learning Agility
- Pięć metakompetencji przyszłości:
- Mental Agility
- Self Awareness
- People Agility
- Change Agility
- Results Agility
- Learning Agility najcenniejsza z kompetencji
- Umiejętność aktywnego poszukiwania informacji zwrotnych (od siebie lub innych) na temat tego, co należy zrobić, aby naprawić błędy i działać lepiej
- Gotowość do podejmowania różnorodnych wyzwań, związanych z własnym rozwojem.
- Proaktywne podejście do wyzwań i odpowiadanie na nowe sytuację i przeciwności, ucząc się nowych umiejętności sposobów myślenia.
- Radzenie sobie z porażkami i umiejętność przyznania się do błędów, przyjęcia za nie odpowiedzialności i podejmowanie działań naprawczych
- Firma i świat VUCA - wyzwania dla organizacji i menedżerów, czyli odpowiedź na pytanie o to, gdzie jesteśmy na drodze ku zwinności?
- Architekci zwinnych zespołów - zasady zwinnego przywództwa
- Dlaczego ulepszenie procesu zarządzania zespołami powinno być priorytetem liderów?
- Zwinne przywództwo – pięć priorytetów
- Jak zbudować własny autorytet lidera w zmieniającej się rzeczywistości?
- W jaki sposób przygotować pracowników do działania w środowisku VUCA?
- Określenie właściwej strategii, czyli katalog zasad skutecznego działania
- 5 x A, czyli jakie cechy powinni rozwijać managerownie zwinnych zespołów
- Asertywność, Akceptacja, Adaptacja, Aktywność, Afiliacja
- Jak rozwijać podejście w duchu LA na poziome codziennej pracy?
- Empower Teams – samodzielność w zakresie podejmowania decyzji oraz branie odpowiedzialności za swoje decyzje i działania
- Align Constraints – wspólny cel oraz idea współodpowiedzialności w zespole
- Develop competence – mechanizmy i sposoby na wzrost kompetencji wśród członków zespołów
- Grov structure – jak budować samoorganizujące się zespoły?
- Improve everything – najskuteczniejszą formą uczenia się jest nauka poprzez aktywne eksperymentowanie oraz doświadczenie
- Improve everything
- NBC – role zespołowe w kreowaniu i promowaniu kultury uczenia się na błędach i nieobwiniania się - kreowanie środowiska sprzyjającego kreatywności i innowacyjności
- Uczenie się poprzez doświadczenie na bazie postulatów „out-of-the-bo”, tj. greenhousing, stop idea killer
- Idea „uczenia” się na błędach i sukcesach
- Różnice pomiędzy kreatywnością a innowacyjnością
- Podejście indywidualne vs podejście zespołowe – jak uruchamiać nieszablonowe myślenie?
- Zalety prototypowania na gruncie innowacyjności i analitycznego myślenia
- Możliwość implementacji metodologii LA na gruncie firmy
- Uwarunkowana prowadzenia działań rozwojowych w organizacji
- Kultura organizacyjna, klimat organizacyjny i podstawowe wartości organizacji
- Struktura organizacyjna
- Wpływ organizacji i panujących w niej procedur
- Identyfikacja dotychczasowych działań związanych z rozwojem pracowników i analiza ich wyników
- Zebranie informacji na temat istniejących w organizacji systemów oceny oraz szkolenia/doskonalenia zawodowego pracowników.
- Określenie możliwości na synergię pomiędzy istniejącym rozwiązaniami a podejściem Learning Agility
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie ma na celu nauczenie praktycznych umiejętności, dlatego główny nacisk położony jest na wykonywanie ćwiczeń. Wśród nich można wymienić takie, które realizowane są indywidualnie, w parach i w kilkuosobowym zespole – do każdej umiejętności dopasowywany jest odpowiedni tryb prowadzenia ćwiczenia, aby świeżo nabytą wiedzę stosować w najlepszych do danej sytuacji warunkach. Na potrzeby treningu przygotowany są dodatkowo quizy, scenariusze spotkań do odegrania, filmy, nagrania audio i rekwizyty, a także analiza case studies.
Samodzielne szukanie rozwiązań, bezpośrednie wykorzystanie informacji szkoleniowych i otwarta dyskusja dają pewność, że każdy Uczestnik zakończy trening nie tylko z teoretyczną wiedzą, ale i swobodą w jej praktycznym stosowaniu.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |