Coaching i mentoring menedżerski
Cele szkolenia
Uczestnicy szkolenia „Coaching i mentoring menedżerski” będą mieli większą świadomość stosowanych przez siebie stylów zarządzania. Zobaczą, w jaki sposób mogą lepiej wpływać na swoich podwładnych oraz stosować styl adekwatny do potrzeb i sytuacji. Liderzy „zmiękczą” swój styl zarządzania, co oznacza, że przejdą od kultury nakazowej do kultury pytającej i partycypującej, która wpływa na wzbudzanie zaangażowania, satysfakcji i innowacyjności. Podczas szkolenia „coaching i mentoring menedżerski” Uczestnicy rozwiną swoje kompetencje menedżerskie związane z dojrzałością emocjonalną, konstruktywną komunikacją oraz motywowaniem i wydobywaniem potencjału z podwładnych. Poznają i przećwiczą najważniejsze narzędzia coachingowe i mentoringowe – strukturę rozmowy, pytania trafiające w sedno, techniki rozwijające kreatywność i innowacyjność, branie odpowiedzialności, a także wzmacniające efekty uczenia się. Przećwiczą również metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, jakie na co dzień pojawiają się w pracy z zespołem.
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów coachingowych i mentoringowych
- Rozwój osobisty, wzmocnienie autorytetu lidera
- Poznanie skutecznych metod i technik rozwoju pracowników, zmian na poziomie wiedzy, umiejętności, postaw i zachowań
- Wykształcenie zdolności słuchania, zadawania pytań i stawiania celów rozwojowych
Korzyści dla organizacji
- Rozwój kompetencji pracowników i wymiana wiedzy i doświadczeń
- Budowanie kultury feedbackowej w firmie
- Wzrost wydajności pracowników i zespołów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Kultura ASK vs Kultura TELL
- Czym jest Kultura ASK? Czym jest Kultura TELL?
- Korzyści i zagrożenia płynące z każdej z kultur zarządzania
- Kiedy należy stosować kulturę ASK, a kiedy kulturę TELL? – odwołanie do artykułu Golemana
- Co zyskam jako szef stosując kulturę ASK?
- Co zyskają ludzie, kiedy będę zarządzał wg kultury ASK?
- Mój dominujący styl zarządzania
- Omówienie wyników testu, rozwiązywanego przez Uczestników przed szkoleniem – tendencje własnego stylu
- Pozyskanie (w bezpieczny sposób) informacji zwrotnej od pozostałych Uczestników szkolenia na temat aktualnie zaobserwowanego stylu zarządzania - identyfikacja i omówienie mechanizmów obronnych, które pojawiają się w chwili otrzymywania informacji zwrotnej od innych
- Zidentyfikowanie indywidualnych obszarów rozwojowych, by świadomie i swobodnie stosować coachingowy styl zarządzania
- Zaplanowanie działań rozwijających coachingowy styl zarządzania – połączenie Uczestników w tzw. dwójki, w których będą się wspierać pomiędzy i po szkoleniach
- Model RESOLVE w coachingowym i mentoringowym stylu zarządzania
- Podstawowe założenia coachingowego stylu zarządzania i ich przełożenie na codzienne działania
- Czego możemy się spodziewać (po sobie i po innych) wdrażając coachingowy styl zarządzania
- Prowadzenie rozmów coachingowych / mentoringowych wg modelu RESOLVE – omówienie etapów
- Przećwiczenie każdego z etapów – modelowanie przez trenera, następnie symulacje w parach, na forum, w podgrupach
- NARZĘDZIA COACHINGOWE – poszukiwanie najlepszych rozwiązań
- Poszukiwanie najlepszych rozwiązań - trening narzędzi coachingowych: pytania sokratejskie, strategia Walta Disney’a, synergia perspektyw, konfrontacja z mitem burzy mózgów
- Zapoznanie, omówienie i przećwiczenie metody M. Pantalona – metody błyskawicznego wywierania wpływu bez manipulacji
- Metoda wzmacniania efektów uczenia się: metoda EARS – przydatna w rozmowach indywidualnych i metoda 7 perspektyw – w pracy z zespołem
- MENTORING – pełnienie roli mentora
- Co to jest mentoring? Czym różni się od innych metod wsparcia? Kiedy korzystać z mentoringu?
- Umiejętności praktyczne mentora
- Proces mentoringu: planowanie, kamienie milowe, ocena efektywności działań rozwojowych
- Struktura mentoringu: omówienie częstotliwości i struktury spotkań, sposobu raportowania, zadawanie prac domowych
- Formułowanie celów - rozpoznawanie, kreowanie, weryfikowanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
- Prowadzenie rozmów mentoringowych
- Toolbox Mentora - narzędzia i techniki wykorzystywane w mentoringu: budowanie relacji w mentoringu, typologia pytań, budowanie skutecznego przekazu informacji, metody i zasady udzielania motywującej informacji zwrotnej, uważne i aktywne słuchanie
- Style komunikacji a budowanie porozumienia z mentee
- Struktura prowadzenia rozmów mentoringowych
- Trening rozmów mentoringowych
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkoleniowe: dyskusje moderowane, scenki symulacyjne, mini wykłady, prezentacje, praca indywidualna, praca w podgrupach. Pracujemy warsztatowo – Uczestnicy poprzez ćwiczenia uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, potrzebnych do pracy jako coach i mentor.
Często się zdarza, że podwładni oczekują gotowych odpowiedzi i instrukcji od przełożonych. Jest to wygodne podejście, bo zwalnia z rozwoju i z odpowiedzialności za podejmowane działania. Za pomocą powyższych technik Uczestnicy nauczą się, jak wydobywać pomysły, rozwiązania, propozycje od swoich podwładnych, jak pobudzać ich kreatywność, jak rozwijać ich samodzielne myślenie.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |