Budowanie postawy menedżerskiej
Cele szkolenia
Skuteczne zarządzanie to wyzwanie. Każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu kierowania. Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście skutecznego zarządzania przez brygadzistę. Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, dobre rozumienie swojej roli jako menagera jest kluczowe. Proponowane szkolenie wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.
Korzyści dla uczestnika
- Głębsza świadomość autorytetu lidera poprzez autodiagnozę i analizę obszarów odpowiedzialności.
- Skupienie na proaktywnym podejściu do zarządzania, co wspiera samodoskonalenie, stawianie celów i podejmowanie trafnych decyzji biznesowych.
- Zdobycie praktycznych umiejętności wpływania na podwładnych i współpracowników, wspomagając skuteczne kierowanie zespołem.
- Rozwinięcie umiejętności budowania efektywnej współpracy w zespole poprzez ćwiczenia praktyczne i analizę filmów, poprawiając atmosferę i rezultaty pracy.
- Lepsze zrozumienie czynników motywacyjnych pracowników, umożliwiające skuteczne motywowanie zespołu przy użyciu pozytywnych bodźców.
Korzyści dla organizacji
- Wzrost efektywności zespołów
- Podniesienie kwalifikacji kadr kierowniczych
- Poprawa komunikacji wewnętrznej
- Zwiększenie motywacji i zaangażowania
- Optymalizacja relacji koleżeńskich i liderskich
- Budowanie pozytywnego wizerunku organizacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Budowanie autorytetu lidera - wstęp
- Autodiagnoza - kim jest dla Ciebie autorytet?
- Rodzaje autorytetów
- Obszary odpowiedzialności lidera (teoria Adaira)
- Budowa autorytetu w oparciu o działania w kilku obszarach: relacje z podwładnymi, wiarygodność, kompetencje, inspiracje oraz trudne sytuacje menedżerskie
- Identyfikacja kluczowych czynników, dzięki którym możemy realnie zwiększyć autorytet
- Formalna i nieformalna hierarchia zespołu
- Miejsce Lidera w grupie - fragment filmu Gladiator, dyskusja i wypracowanie cech kierownika oraz sposobów budowanie autorytetu na podstawie obejrzanego fragmentu
- Ja menedżer - zmianę zacznij od siebie
- Proaktywność w zarządzaniu
- Samodoskonalenie w obszarze zarządzania – dokąd iść?
- Co mogę „wziąć” od innych, praca nad lepszą wersją siebie?
- Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
- Instrukcja obsługi… siebie samego
- Rozwinięcie umiejętności stawiania właściwych celów i podejmowania odpowiednich decyzji biznesowych
- Metody i narzędzia wywierania wpływu Lidera
- Interaktywna gra menedżerska, w trakcie której Uczestnicy będą mieli okazję przyjrzeć się temu, w jaki sposób wpływają na podwładnych i współpracowników
- 7 metod wywierania wpływu w organizacji
- Zdiagnozowanie trudności ze stosowania metod wywierania wpływu
- Zasady budowania efektywnej współpracy w zespole
- Ćwiczenie „Piekło – Niebo efektywnej Współpracy”
- Znaczenie entuzjazmu i zaangażowania.
- Rola własnego nastawienia wpływającego na odniesienie sukcesu przez Firmę
- Prezentacja filmu „Latające ryby”
- Koło troski, koło wpływu – czyli od narzekania do działania. Rozwój kultury „nienarzekania” w zespołach
- Zrozumienie i szacunek dla ludzi „innych niż ja sam”
- Analiza kluczowych czynników sukcesów i porażek w budowaniu zaangażowanych zespołów
- „Tort sukcesu” oraz czynniki motywujące: czynniki zewnętrzne i wewnętrzne. Czego człowiekowi potrzeba, żeby mu się chciało?
- Co mówić i robić, żeby skutecznie motywować?
- Jak diagnozować potrzeby motywacyjne pracowników?
- Jak przekazywać pozytywne i negatywne bodźce.
- 5 kroków do sukcesu i wzrostu własnej motywacji, – co zrobić, aby „nam się chciało bardziej”
- Komunikacja i asertywna postawa
- Funkcje i najważniejsze elementy skutecznej komunikacji
- Kiedy komunikacja nie działa – przykłady z życia wzięte
- Błędy atrybucji (oceny) i spostrzegania (osób, zdarzeń)
- Kwestionariusz rozpoznania własnego stylu komunikacji
- Style komunikacji w sytuacjach społecznych, z czego wynikają nieporozumienia, konflikty i niechęć
- Przekazywanie informacji – jasność i prostota, konstruowanie wypowiedzi, zgodność komunikacji werbalnej i niewerbalnej, rola intencji
- Kluczowa rola pytań – rodzaje pytań, zastosowanie, stosowanie w sytuacji przekazywania zasad i obowiązków
- Monitorowanie odbioru informacji: parafraza i klaryfikacja
- Asertywność/Bierność/Pasywność - omówienie.
- Asertywna postawa menadżera
- Stawianie granic szefowskich
- Asertywność – ochrona przed manipulacją
- Udzielanie informacji zwrotnych
- Czego dotyczy informacja zwrotna, kiedy jej doświadczamy i jak odbieramy – badanie ogólnej postawy do udzielania informacji zwrotnej
- Budowa konstruktywnej informacji zwrotnej zaufania – czy istnieje negatywny i pozytywna informacja zwrotna
- Model pełnej ekspresji – cztery poziomy udzielania informacji zwrotnej: fakty, myśli, uczucia, potrzeby
- Korzyści udzielania bieżącej informacji zwrotnej dla pracowników, menadżerów, organizacji - praca warsztatowa w małych grupach
- Zasady i dobre praktyki udzielania informacji zwrotnych
- Komunikacja w kolorowych zespołach
- Typologia osobowości a skuteczna komunikacja
- Budowa zaufania i wartości w zespole
- Tworzenie efektywnego zespołu
- Jak wyzwolić potencjał poszczególnych członków zespołu?
- Rola lidera w komunikowaniu w kolorowym zarządzaniu
- Crossowo, a nie silosowo, czyli komunikacja wspierająca efektywność
- „Każdego kręci coś innego” - motywacja a typy osobowości
- Etap przejścia od roli kolegi do przełożonego
- Jak skutecznie przejść od relacji koleżeńskich do relacji liderskiej
- Stworzenie wizerunku efektywnego lidera.
- Kiedy budowany jest wizerunek lidera?
- Jakim celom służy wizerunek lidera?
- Jaki powinien być lider w oczach podwładnych?
- Transakcyjny vs. transformacyjny
- Otwarty na partycypację vs. dyrektywny
- Reaktywny vs. proaktywny
- Opanowany vs. okazujący emocje
- Zorientowany na działanie vs. analityczny
- Empatyczny vs. Zdystansowany
- Budowanie autorytetu i określanie zasad – plan działania
- Jak ja skutecznie zbuduję autorytet – Action Plan
- Co trzeba i czego nie wolno mi robić?
- Jak pracownicy postrzegają Lidera?
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie ma na celu nauczenie praktycznych umiejętności, dlatego główny nacisk położony jest na wykonywanie ćwiczeń. Wśród nich można wymienić takie, które realizowane są indywidualnie, w parach i w kilkuosobowym zespole – do każdej umiejętności dopasowywany jest odpowiedni tryb prowadzenia ćwiczenia, aby świeżo nabytą wiedzę stosować w najlepszych do danej sytuacji warunkach. Na potrzeby treningu przygotowany są dodatkowo quizy, scenariusze spotkań do odegrania, filmy, nagrania audio i rekwizyty, a także analiza case studies.
Samodzielne szukanie rozwiązań, bezpośrednie wykorzystanie informacji szkoleniowych i otwarta dyskusja dają pewność, że każdy Uczestnik zakończy trening nie tylko z teoretyczną wiedzą, ale i swobodą w jej praktycznym stosowaniu.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |