Angażujący i inspirujący lider
Cele szkolenia
Uczestnicy szkolenia będą umieli świadomie prowadzić zespół, inspirując go i osiągając coraz lepsze wyniki. Poszerzą wiedzę w zakresie nowoczesnego przywództwa i zmieniających się realiów, zarówno rynkowych jak i mentalnościowych. Poznają najnowsze techniki motywowania pracowników i wywierania twórczego wpływu. Rozwiną samoświadomość przez określenie własnego, dotychczas używanego stylu zarządzania i komunikowania się z pracownikiem oraz określą kluczowe obszary rozwijania swych umiejętności liderskich. Udoskonalą praktyczne umiejętności rozwijania i dynamizowania zespołów, świadomie będą stosować odpowiedni styl kierowania. Będą lepiej komunikować się i stosować narzędzia motywacyjne. Staną się świadomymi liderami skutecznych zespołów.
Korzyści dla uczestnika
- Zrozumienie czym różni się menedżer od lidera
- Konsekwencja i skuteczność we wspieraniu i inspirowaniu swojego zespołu
- Umiejętność rozpoznawania potrzeb, słuchania i aktywnego komunikowania się
- Umiejętność dobierania sposobów motywowania do poszczególnych podwładnych
- Kreatywne ustalanie priorytetów i zadań swoim podwładnym
- Wzbudzanie zaangażowania, odpowiedzialności i elastyczności do zmian
Korzyści dla organizacji
- Budowanie kultury angażującego przywództwa
- Wzrost motywacji i zaangażowania pracowników
- Wzmocnienie otwartej komunikacji i współpracy w zespole
- Kreowanie nowych rozwiązań wpływających na efektywność zespołu
- Skuteczne wdrażanie zmian w organizacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Osobowość lidera
- Coach czy mentor? Kiedy coach, kiedy mentor? Czy istnieją dobre i złe cechy, czy istnieją cechy właściwe i niewłaściwe liderowi? - czyli o tym, że menedżer nie może funkcjonować bez kontekstu
- Psychologiczne aspekty osobowości
- Budowanie relacji - kompetencja nr 1 menedżera
- Bycie liderem, jako postawa (dojrzałość menedżerska), a nie zbiór kompetencji
- Lider jako mistrz komunikacji. Czteropłaszczyznowa komunikacja według Schutza von Thun
- 4 pary uszu, czyli o barierach komunikacyjnych wynikających z nadinterpretacji komunikatów
- Autotest sposobu słuchania
- Feedback według schematu: fakty, myśli, uczucia, potrzeby
- Żelazne zasady udzielania informacji zwrotnych; o rozmiarach feedbackobiorców
- Charyzmatyczne motywowanie. Trudne rozmowy – jak wpływać na skuteczność i jakość działań pracowników, czyli „żeby nam się chciało chcieć”
- Czynniki motywujące i demotywujące
- Jakie są źródła konfliktów motywacyjnych - praca z przekonaniami
- Obawy jako czynnik blokujący podjęcie działań
- Sposoby radzenia sobie z demotywacją w zespole
- Lider i zmiana, czyli lider jako osoba sprawcza – rozmowa mająca na celu zmianę zachowań lub postaw w przypadku zauważenia nieprawidłowości w pracy pracownika
- Oparcie rozmowy na wstępnej diagnozie poziomu rozwoju pracownika według Blancharda (R 1, R2, R3, R4)
- Dostosowanie stylu rozmowy do etapu, na którym jest pracownik
- Ustalenie, zgodnie z metodą Blancharda, metody do wyboru: instruowanie, konsultowanie, wspieranie, delegowanie
- Zawarcie umowy z pracownikiem na dalsze postępowanie
- Na czym polega dobry feedback?
- Lider osiągający innowacyjne rozwiązania. Praca zespołowa, zespołowe rozwiazywanie problemów
- Kreatywność – efektywność - innowacja. Myślenie kreatywne i analityczne w rozwiązywaniu problemów
- Wykorzystanie potencjału pracownika w pracy zespołowej, zaangażowanie go, rozbudzenie odpowiedzialności
- Dobra rywalizacja w zespole
- Analiza, umiejętność wyciąganie wniosków, podejmowanie decyzji
- Delegowanie i GROW
- Delegowanie – zasady, korzyści i zagrożenia; burza mózgów
- modelu GROW, czyli lider wyznacza cele
- Formułowanie celów, kryteria dobrze postawionego celu
- Rzeczywistość, praca na zasobach
- Opcje i zagrożenia
- Action plan
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Podczas dwóch dni warsztatowych skoncentrujemy się przede wszystkim na pokazaniu i głębokim zrozumieniu wiedzy i umiejętności na temat różnic pomiędzy menedżerem a liderem. Uczestnicy wypracują nowy model komunikacji Lidera. Zrozumieją jakie metody motywacji są najskuteczniejsze i dlaczego.
Metody szkoleniowe: dyskusje moderowane, scenki symulacyjne, mini wykłady, prezentacje, gry liderskie, praca indywidualna, praca w podgrupach. Pracujemy warsztatowo – Uczestnicy poprzez ćwiczenia uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |