Rekrutacja pracowników
Cele szkolenia
Rozwój i dobra pozycja firmy są uzależnione nie tylko od kapitału lub technologii, ale przede wszystkim od doskonale zorganizowanego, zintegrowanego i dobrze wykwalifikowanego zespołu pracowników. Ludzie stanowią największy i najbardziej wartościowy zasób, jakim dysponuje organizacja. Wybór najodpowiedniejszych pracowników, spośród wielu zainteresowanych podjęciem pracy, stanowi duże wyzwanie dla rekrutra, zwłaszcza przy deficycie kandydatów ze specjalistycznym wykształceniem i umiejętnościami. Prawidłowo przeprowadzona rekrutacja pozwała na zatrudnienie najlepszych z najlepszych, zdolnych podjąć wyzwanie związane z zajmowanym stanowiskiem i adaptacją do zespołu.
Z kolei osoba poszukująca pracy chciałaby znaleźć stanowisko w pełni odpowiadające jej umiejętnościom oraz potrzebom rozwoju. Biorąc to pod uwagę na szkoleniu „Rekrutacja pracowników” skupimy się przede wszystkim na tym jak przeprowadzić rekrutację z zadowoleniem dla obu stron. Rekrutację efektywną, biorącą pod uwagę specyficzne wymagania Firmy i stanowiska.
Korzyści dla uczestnika
- Przećwiczenie struktury i technik rekrutacyjnych, nauczenie się prowadzenia skutecznego wywiadu rekrutacyjnego
- Ćwiczenie umiejętności prowadzenia skutecznych rozmów rekrutacyjnych i wyboru najlepszego kandydata
- Prawidłowe zdefiniowanie profil kandydata do zespołu
- Zobiektywizowanie procesu rekrutacyjnego, co w konsekwencji doprowadzi do zredukowania pomyłek rekrutacyjnych
- Poznanie najnowszych trendów dotyczących pozyskiwania kandydatów za pomocą ogłoszeń, wykorzystaniem portali społecznościowych itd.
Korzyści dla organizacji
- Tworzenie najbardziej efektywnych zespół poprzez świadomy dobór kadr
- Wzrost odpowiedzialności za rozwój pracowników wśród liderów
- Umiejętność otwartej komunikacji i stawiania celów rozwojowych
- Stawanie się atrakcyjnym pracodawcą
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wstęp do rekrutacji i selekcji
- Metody rekrutacyjne – pozyskiwania kandydatów
- Kluczowe elementy skutecznej rekrutacji i selekcji
- Etapy rekrutacji i selekcji
- Opis stanowiska pracy – określanie wymagań na dane stanowisko
- Określenie pożądanych kompetencji – kompetencje społeczne, osobiste, specjalistyczne/ menedżerskie
- Przygotowanie profilu idealnego kandydata
- Potencjału i predyspozycji
- Wiedzy
- Umiejętności niezbędnych do efektywnego realizowania zadań na danym stanowisku
- Ustalenie warunków zatrudnienia – co oferujemy?
- Różnice pokoleniowe – profil kandydata
- Kandydat pokolenia X, Y i Z
- Różnice międzypokoleniowe w zakresie: wartości, motywacji, stylu komunikacji, potrzeb i oczekiwań
- Zespoły wielopokoleniowe: mocne strony poszczególnych pokoleń, podział zadań, jak najlepiej wykorzystywać potencjał zespołu
- Obszary konfliktogenne: poczucie odpowiedzialności, feedback, punktualność, stosunek do pracy i inne
- Jak zmieniają się oczekiwania kandydatów?
- Źródła poszukiwania kandydatów
- Tworzenie ogłoszenia rekrutacyjnego – na co zwrócić uwagę, jak przyciągnąć właściwego kandydata
- Kryteria atrakcyjności ogłoszeń
- Jak w pełni wykorzystać potencjał ogłoszenia rekrutacyjnego
- Źródła pozyskiwania pracowników – skanowanie rynku pracy
- Sytuacja na rynku pracy
- Sposoby dotarcia do kandydata /metody tradycyjne i nowoczesne
- Dobór mediów a profil stanowiska
- Zasięg mediów
- Wywiad kompetencyjny
- Opisy kompetencyjne – określenie i ocena specjalistycznych kompetencji zawodowych
- Tworzenie profilu poszukiwanego kandydata
- Określenie kompetencji: społecznych, specjalistycznych, menedżerskich w oparciu o wymogi stanowiska pracy
- Kwestionariusze kompetencji
- Tworzenie ustrukturalizowanego wywiadu kompetencyjnego
- Analiza CV
- Sposoby poznawania i selekcji kandydatów
- Nowości, które sprawdzają się w rekrutacji na stanowiska sprzedażowe/ specjalistyczne
- Na co zwrócić uwagę analizując CV
- Wstępna telefoniczna analiza kandydata
- Kwestie prawne – równe szanse, stosowanie dobrych praktyk
- Metody selekcji
- Rozmowa kwalifikacyjna
- Stress interview
- Testy wiedzy
- Testy psychometryczne
- Próbki pracy
- Case study
- Prezentacje
- Referencje
- Assessment Center
- Rozmowa rekrutacyjna
- Zalety i wady rozmów kwalifikacyjnych
- Przygotowanie do rozmowy
- Rozpoczęcie rozmowy – stworzenie odpowiedniej atmosfery do rozmowy kwalifikacyjnej, pierwsze wrażenie
- Prowadzenie rozmowy: poznawanie kandydata – wywiad kompetencyjny, udzielanie informacji o firmie, odpowiadanie na pytania
- Selekcja w oparciu o wywiad kompetencyjny – porównanie kandydatów
- Technika pytań pogłębiających
- Zakończenie: podsumowanie, informacja o kolejnych działaniach
- Trudne sytuacje podczas rozmów rekrutacyjnych
- Najczęstsze pomyłki rekrutra
- Błędy w: spostrzeganiu, ocenie kandydata
- Radzenie sobie z subiektywnością decyzji
- Typy osobowości kandydatów
- Badanie powodów zmiany pracy
- Sygnały ostrzegawcze dotyczące kandydata
- Radzenie sobie ze stresem kandydata
- Zakończenie procesu rekrutacyjnego
- Wybór kandydata
- Feedback dla kandydatów
- Sporządzanie raportów z przebiegu rekrutacji i selekcji
- Jak przedstawiać pracodawcę kandydatom
- Jak rekrutować, aby uniknąć rotacji
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie odbędzie się w formie interaktywnych warsztatów kształcących oraz doskonalących umiejętności komunikacyjne i postawy. Symulacje i odgrywanie ról na bazie opisu stanowisk i profilu kandydata pozwoli uczestnikom lepiej rozumieć proces rekrutacyjny właściwy kulturze organizacyjnej Państwa firmy oraz skutecznie przyswoić odpowiednią wiedzę.
Studia przypadków – symulowanie rekrutacji na konkretne stanowisko pomoże uczestnikom wykorzystać, jeszcze podczas szkolenia, teorię w praktyce. Na każdym etapie szkolenia uczestnicy zachęcani są do poznawania i odkrywania mechanizmów spotkania rekrutacyjnego m. in. poprzez analizę ich rzeczywistych sytuacji zawodowych. Dzięki ćwiczeniom praktycznym już w trakcie szkolenia uczestnicy przećwiczą nowe umiejętności komunikacyjne i dokonają analizy własnego stylu rekrutacji. Dzięki szkoleniu uczestnicy osiągną wysoki stopień profesjonalizmu w prowadzeniu całości procesu rekrutacyjnego.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |