Zarządzanie czasem pracy
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Zarządzanie czasem pracy” jest poznanie najważniejszych czynników oraz narzędzi wzmacniających skuteczność osobistą z obszaru planowania, organizowania pracy własnej oraz zarządzania czasem. Umiejętność adekwatnego doboru odpowiednich narzędzi (kompetencje i zasoby) do realizacji celów oraz zaplanowanych wcześniej działań. Pozyskanie nowych umiejętności w priorytetyzacji zadań, wyznaczania celów, planowania, gospodarowania czasem. Dostosowanie procedur, narzędzi usprawniających efektywność osobistą do specyfiki funkcji zawodowej, a także osobowości oraz przeszłych działań, które przynosiły satysfakcjonujący rezultat. Wzrost świadomości swojego wpływu (nastawienie, postawa) na osiąganie wymiernych rezultatów oraz osiąganie celów oraz koncentracja na rozwiązaniach, a nie problemie
Korzyści dla uczestnika
- Przełożenie teorii zarządzania czasem na konkretne rozwiązania
- Poznanie technik planowania i ustalania priorytetów oraz organizacji pracy
- Poznanie nowoczesnych technik oraz narzędzi IT wspierających zarządzanie czasem
- Eliminacja pożeraczy czasu
- Nauczenie się, jak pracy w sposób wielozadaniowy pod presją czasu
Korzyści dla organizacji
- Rozwijanie kompetencji w zarządzaniu czasem i ograniczeniami
- Zwiększenie efektywności i produktywności zespołów
- Świadome zarządzanie priorytetami i realne planowanie działań biznesowych
- Doskonalenie umiejętności stawiania właściwych celów i podejmowania odpowiednich decyzji biznesowych
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Efektywność osobista
- Zarządzanie czasem – „biorę/nie biorę”
- Efektywność osobista vs efektywność zespołu / organizacji – wpływ postawy skoncentrowanej na celach na efektywność/skuteczność współpracowników, zespołu oraz organizacji
- Najważniejsze obszary osobistej skuteczności
- Kryteria i wyznaczniki skuteczności osobistej
- Mechanizmy psychologiczne minimalizujące oraz maksymalizujące naszą skuteczność w działaniu / Mechanizmy emocjonalne a osiąganie osobistej skuteczności
- Pożeracze czasu oraz demotywatory – sposoby diagnozowania i przeciwdziałania „rebeliantom czasu oraz motywacji”
- Wpływ błędów atrybucji na osobistą skuteczność
- Nawyki i przekonania, jako sojusznik w podnoszeniu swojej efektywności; eliminowanie zbędnych nawyków oraz fałszywych przekonań w realizacji zaplanowanych celów
- Preferencje poznawcze – spostrzeganie (osobiste doświadczenie, przekonania i postawy) – ich wpływ na skuteczność w działaniu i w porozumiewaniu się z innymi
- Wpływ błędów atrybucji (oceny) na przetwarzanie informacji (błędy atrybucji wewnętrzne i zewnętrzne, podstawowe i globalne, obronne i w służbie ego); siła i wpływ przekonań na oceny osób i sytuacji; techniki modyfikowania błędów atrybucji
- Cele, plany i działania – zarządzanie czasem
- Cel – fakty i mity o jego wpływie na naszą skuteczność
- Konstruowanie celów wg dwóch metod: SMART i 3M
- Planowanie i priorytetyzowanie działań wg macierzy Eisenhovera oraz metody „kluczyka” (czyli od czego zacząć?)
- Zastosowanie metod precyzowania celów, priorytetyzowania zadań oraz planowania pracy współpracowników w ograniczonym czasie – ćwiczenie
- Wykorzystania narzędzi IT do skutecznego zarządzania czasem
- Metoda GTD
- Model GTD – założenia
- 5 etapów realizacji zadań: gromadzenie/kolekcjonowanie, analizowanie, porządkowanie, przeglądanie i wykonanie
- Efekty oraz skuteczność kolekcjonowania
- Profit z ukierunkowania na rezultaty
- Gra symulacyjna „Skandal”
- Osobista mapa
- Stworzenie osobistej mapy do zarządzania czasem
- Podsumowanie szkolenia
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkoleniowe: studia przypadków, dyskusje moderowane, scenki symulacyjne, mini wykłady, prezentacje, praca indywidualna, prezentacje aplikacji i systemów IT pozwalające osiągnąć lepsze wyniki pracy indywidualnej i grupowych. Pracujemy warsztatowo – uczestnicy poprzez ćwiczenia uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi. Podczas warsztatu uczestnicy zdiagnozują własne kompetencję w kwestii organizacji czasu pracy – poszukiwanie własnych obszarów w efektywniejszym planowaniu dnia i tygodnia. Wyćwiczą praktyczne narzędzia usprawniające planowanie pracy własnej i zespołu, by zawsze plan był zrealizowany w czasie.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |