Siła wewnętrzna a efektywność osobista
Cele szkolenia
O tym, jak ważnym jest, aby w ramach rozwoju własnej efektywności coraz lepiej rozumieć zachowania własne i innych, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Ludzie inteligentni emocjonalnie i społecznie posługują się w swoim codziennym funkcjonowaniu mechanizmem, który można nazwać rezonansem emocjonalnym – stale kierują swoją uwagę na sygnały emocjonalne wysyłane przez innych ludzi (ale też i te wysyłane przez siebie samych), a wiedzę o stanach emocjonalnych wykorzystują z powodzeniem w podejmowaniu wszelkich decyzji oraz w stymulowaniu reakcji i pożądanych interakcji personalnych.
Dla kogo jest to szkolenie?
Dla osób chcących wzmocnić biznesową efektywność poprzez budowanie satysfakcjonujących relacji i pozytywne rozwiązywanie problemów wynikających ze współpracy z innymi w oparciu o dotarcie do źródła wewnętrznej mocy.
Inteligencja emocjonalna i społeczna łączy się z modelem odporności psychicznej i przejawia się w zdolności dogadywania się z ludźmi oraz zachęcania ich do współpracy przy jednoczesnym dbaniu o własną satysfakcję i efektywność. Jest to wyczulenie zarówno na potrzeby innych, jaki i swoje własne, połączone z umiejętnością okazywania empatii oraz jasnego wyrażania własnych myśli i przekonań.
Korzyści dla uczestnika
- Rozwinięcie umiejętności interpersonalnych
- Wzrost samoświadomości
- Rozwinięcie inteligencji emocjonalnej
- Efektywne zarządzanie stresem
- Rozwinięcie umiejętności pracy w zespole
Korzyści dla organizacji
- Wzrost efektywności pracowników
- Poprawa atmosfery w pracy
- Podnoszenie poziomu odporności psychicznej pracowników
- Zwiększenie lojalności i zaangażowania pracowników
- Zmniejszenie absencji i rotacji pracowników
- Zwiększenie innowacyjności i elastyczności organizacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Siła wewnętrzna, czyli odporność psychiczna
- Czym jest, a czym z pewnością nie jest odporność psychiczna?
- Komponenty odporności psychicznej.
- Co jest rzeczywistym źródłem odporności psychicznej i w jaki stopniu możliwe jest jej kształtowanie i rozwój?
- W jaki sposób cechy osobowości i temperamentu wpływają na odporność psychiczną?
- Modele odporności psychicznej i praktyczne strategie pracy nad odpornością psychiczną.
- Nawyki i osiągnięcia jako fundamenty odporności psychicznej.
- Parametry skutecznego działania – wrodzone czy wyuczone?
- Katalog zasobów osobistych. Jak trenować swoją samoświadomość?
- Jak tworzyć prawdziwe poczucie własnej wartości - psychiczne przygotowanie do działania w sytuacjach kryzysowych.
- Budowanie zaufania i dobrych relacji z innymi ludźmi.
- Przekonania powstrzymujące podejmowanie skutecznych działań.
- Przekonania mobilizujące i motywujące do podnoszenia profesjonalizmu
- Jak stać się osobą osiągającą zamierzone rezultaty
- „Mission (im)possible”, czyli wyznaczanie ambitnych celów, które zespół zapragnie osiągnąć.
- Myślenie ukierunkowane na cel.
- Decyzje i wyznaczanie celów.
- Parametry poprawnie wyznaczonych celów.
- Uzgadnianie celów zawodowych i osobistych
- Stres związany z konfliktem celów zawodowych i prywatnych
- W jaki sposób nasze nastawienie, postawa i przekonania ograniczają naszą efektywność w działaniu i jak z nimi pracować.
- Formowanie osobowości integralnej
- Adekwatna pewność siebie.
- Model rozwoju osobistego w analizie transakcyjnej wg Berne.
- Postawy życiowe.
- Budowanie dojrzałego, pozytywnego obrazu siebie.
- Racjonalno-emocjonalna terapia Alberta Elliasa jako forma autopsychoterapii.
- Zarządzanie przez emocje, czyli rozwój inteligencji emocjonalnej
- Emocje a rozumowanie w pracy.
- Analiza własnych emocji i umiejętność ich wykorzystywania do skuteczniejszego działania na polu zawodowym.
- Empatia - jak nauczyć się wczuwać w drugiego człowieka?
- Ocena stylu emocjonalnego i tworzenie własnej strategii zarządzania zespołem poprzez IE.
- Chcę czy muszę?
- Cechy, postawy i umiejętności potrzebne w pracy.
- Mój osobisty wzór postępowania na polu zawodowym.
- Obszary rozwoju zawodowego.
- Jak wykorzystać istniejące źródła rozwoju osobistego i zawodowego.
- Nawyki jako przeszkoda lub pomoc w warunkowaniu sukcesu.
- Demaskowanie nawyków, które przeszkadzają w skutecznym działaniu.
- Zamiana przeszkadzających nawyków w nawyki, które pomagają maksymalizować efektywność.
- Pułapki dowożenia i konsekwencjach pracy w opcji „stand by”. Jak identyfikować sygnały alarmowe w pracy zdalnej i jak przeciwdziałać uczuciu wypalenia.
- Cztery poziomy energii. Jak lepiej o siebie zadbać, aby działać efektywniej.
- Mój naturalny rytm. Co i kiedy – chornotyp Michaela Breusa.
- Samoświadomość w relacjach zawodowych
- Wykorzystanie własnych mocnych stron w usprawnieniu komunikacji i współpracy.
- Rozpoznanie „co” i „jak” robić w ramach pracy zespołów.
- Analiza zachowania indywidualnego i zachowania zespołu.
- Otwarta komunikacja i wspólne rozwiązywanie problemów.
- Budowanie kultury współpracy opartej na zaufaniu.
- Zdobycie umiejętności prawidłowego wyrażania emocji i odczuć w trudnych sytuacjach w stosunku do drugiej osoby.
- Jak rozpoznać stan emocjonalny u innych?
- Emocje przyzwalające i obezwładniające - nie chodzi o to, jaka to emocja, lecz o intensywność przeżywania.
- Wyzwanie – patrz pozytywnie, działaj realnie. Porażki i trudności
- Trudne zachowania współpracowników.
- Lęk przed krytyką.
- Brak zgody z oceną własnej pracy.
- Niedojrzałość emocjonalna.
- Szantaż emocjonalny, gry i manipulacje.
- Radzenie sobie z obiekcjami współpracowników i z różnicą zdań.
- Stres jako czynnik zaburzający równowagę psychofizyczną
- Zrozumienie stresu.
- Temperament a podatność na stres.
- Eustres i distres, poziom stresu a skuteczność funkcjonowania.
- Optymalny poziom stresu, czyli zależność między stresem a efektywnością.
- Przewlekły stres a wypalenie zawodowe.
- Jak tworzyć wspierające środowisko pracy?
- Co to oznacza dla mnie jako pracownika?
- Co tracę?
- Co zyskuję?
- Na co się muszę otworzyć?
- Jakiego wsparcia potrzebuję? Od kogo?
- Z jakich swoich zasobów / mocnych stron mogę korzystać?
- Co to oznacza dla mnie jako członka zespołu?
- Na czym polega moja odpowiedzialność względem zespołu?
- Jak mogę wspierać zespół?
- Czego inni mogą ode mnie potrzebować?
- Z kim kontaktuję się w pracy i kogo pomijam? (sieć komunikacji - z kim rozmawiamy, sieć władzy fachowej - do kogo zwracamy się o pomoc, sieć zaufania)
- Stres jako czynnik zaburzający równowagę psychofizyczną
- Ostatnia część ma na celu systematyzowanie wiedzy, umiejętności i zachowań, które warto wykorzystać w codziennej pracy oraz stworzeniu Indywidualnego Planu Działań przez każdego z uczestników szkolenia.
- Jakie elementy ze szkolenia warto zastosować w codziennym działaniu.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Zajęcia prowadzone są przy pomocy aktywizujących metod partycypacyjnych. Są one oparte na ćwiczeniach praktycznych, prezentacjach i dyskusjach. Udział w zadaniach zespołowych daje słuchaczom możliwość obserwacji zjawisk i czynników decydujących o efektywności metod stosowanych przy radzeniu sobie z sytuacjami zawodowymi.
Wśród metod warsztatowych wykorzystywanych podczas zajęć znajdują się m.in.:
- ćwiczenia indywidualne – zadania pozwalające na pracę z własnymi przekonaniami dotyczącymi pracy
- Symulacje - ćwiczenie umiejętności i własnego stylu komunikacji poprzez pracę w parach lub trójkach z obserwatorem
- Demonstracja - obserwowanie trenera podczas sesji pokazowej, jego umiejętności i standardu prowadzenia rozmowy ze współpracownikami
- Ćwiczenia interaktywne - pozwalające na aktywne nabywanie prezentowanych umiejętności, w razie potrzeby ćwiczenie na rzeczywistych, codziennych sytuacjach
- Dyskusje grupowe - pozwalające lepiej zrozumieć prezentowaną tematykę, wprowadzają element poznawczy i integrują wiedzę z rzeczywistymi doświadczeniami
- Mini-wykłady połączone z prezentacjami - wprowadzają nowe zagadnienia, podsumowują kluczowe pojęcia, dostarczają wiedzę jak skutecznie działać w danej sytuacji;
- Projektowanie rozwiązań w oparciu o design thinking (myślenie projektowe).
Badanie kwestionariuszowe: Przed rozpoczęciem warsztatów uczestnicy będą poproszeni o badanie kwestionariuszem wypalenia zawodowego w celu uzyskania rzetelnych informacji dotyczących stopnia zaistnienia w/w problemu w danej grupie uczestników. Czas badania ok. 20 min.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |