Komunikacja wewnętrzna
Cele szkolenia
Szkolenie "Komunikacja wewnętrzna" to dedykowany program dla profesjonalistów, którzy pragną udoskonalić umiejętności komunikacyjne w środowisku zawodowym. Skupiając się na wypracowywaniu efektywnych procesów komunikacyjnych, uczestnicy zdobędą umiejętność opracowywania standardów i praktyk, które zwiększą przejrzystość przekazywanych informacji. Program obejmuje także budowanie kultury organizacyjnej opartej na efektywnej komunikacji, co sprzyja zwiększeniu zaangażowania pracowników i poprawie efektywności pracy zespołowej. Uczestnicy dowiedzą się, jak precyzyjnie określać role w procesie przekazywania komunikatów, rozwijając umiejętności liderowania w komunikacji, efektywnego słuchania oraz klarownego formułowania komunikatów. Szkolenie oferuje praktyczne narzędzia, umożliwiające natychmiastowe wdrożenie zdobytej wiedzy w miejscu pracy.
Korzyści dla uczestnika
- Skuteczne zarządzanie procesami komunikacyjnymi
- Umiejętność opracowywania standardów i praktyk komunikacji
- Budowanie pozytywnej kultury organizacyjnej
- Klarowne określenie ról w procesie komunikacji
Korzyści dla organizacji
- Poprawa ogólnej skuteczności i wydajności
- Redukcja ryzyka nieporozumień wewnątrz firmy
- Zwiększenie zaangażowania pracowników
- Skuteczne przekazywanie informacji na różnych poziomach hierarchicznych
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Komunikacja w firmie jako element kultury organizacyjnej
- Rola i znaczenie właściwej komunikacji w firmie
- Wpływ komunikacji na procesy wewnątrz organizacji
- Metodologia komunikacji wewnętrznej
- Umiejętne przekazywanie komunikatów w szczególności dotyczących zmian
- Znaczenie kapitału ludzkiego w komunikacji
- Zacznij od „dlaczego” – sposoby komunikacji interpersonalnej
- Zrozumieć innych – wykorzystanie stylów komunikacji wg. C.G Junga
- Powstawanie konfliktów ze względu na bariery komunikacyjne
- Kultura informacji zwrotnej na usługach organizacji
- Sprawna komunikacja w podziale na role, komórki i jednostki
- „Drzewko uprawnień” – ścieżka przepływu informacji i zarządzania procesem komunikacji
- Projektowanie matrycy komunikacyjnej
- Odpowiedzialność za procesy przekazywania i przepływu informacji
- Ryzyka po stronie błędów w procesach komunikacyjnych (biznesowe, reputacyjne, personalne)
- Etapy „wykrywania” tworzących się zagrożeń komunikacyjnych w myśl zasady „lepiej zapobiegać niż leczyć”
- Standardy komunikacji wewnętrznej w organizacji
- Spotkania vs „a może wystarczy mail” – różnice i przewagi poszczególnych metod oraz sposoby sprawnej organizacji
- Zasady tworzenia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- Spójność i zrozumiałość przekazu
- Zasady tworzenia korespondencji mailowej
- Procedury komunikacyjne - czy ma to sens?
- Zdefiniowanie „kamieni milowych” w procesie zmiany
- Przygotowanie action planu dotyczącego wdrożenie zmian w komunikacji
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Dodatkowo praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki:
- ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość)
- mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza)
- ćwiczenie nowych technik przy zastosowaniu narzędzi projektowych (umiejętność)
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |