Automotywacja oraz job crafting
- metoda zwiększająca zaangażowanie i poczucie sensu
Cele szkolenia
Szkolenie „Automotywacja oraz job crafting” skupia się na rozwijaniu wewnętrznej motywacji do pracy, podnoszeniu sensu zawodowego, poprawie organizacji pracy oraz identyfikacji mocnych stron uczestników. Dodatkowo, wspiera integrację zespołu specjalistów, tworząc gotowy do efektywnej współpracy i osiągania wspólnych celów zespół.
Korzyści dla uczestnika
- Budowanie profesjonalnego wizerunku doradcy
- Marketing osobisty w Internecie
- Podniesienie kompetencji w zakresie prowadzenia rozmów biznesowych
- Podniesienie kompetencji w zakresie wywierania wpływu relacyjnego na klienta
Korzyści dla organizacji
- Zwiększenie skuteczności dotarcia do osób kluczowych
- Powiększenie bazy kontaktów potencjalnych klientów
- Większa rozpoznawalność marki firmy w marketingu internetowym
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- JOB CRAFTING - dlaczego i jak działa? Podstawy naukowe metody.
Moduł poświęcony jest wprowadzeniu w tematykę psychologii pozytywnej i poczucia sensu pracy jako genezę zjawiska przekształcania pracy (Job Crafting). Uczestnicy poznają podstawy metody. Poznają czynniki wzmacniające oraz osłabiające przekształcanie pracy.
- Praca nad spójnością wewnętrzną
Moduł poświęcony na indywidualna analizę pracy, stanowiska, przydzielonych zadań, ich czasochłonności oraz priorytetów. Uczestnicy mapują obecną pracę i dokonują analizy obecnej sytuacji.
- Diagnoza zasobów
W ramach modułu, uczestnicy skupiają się na diagnozie trzech najistotniejszych zasobów osobistych kluczowych w kontekście przekształcania pracy i zwiększania poziomu własnego zaangażowania. Diagnoza dokonana zostaje w obszarze mocnych stron, wartości i aktywności. Uczestnicy poza własnymi zasobami poznają też mocne strony poszczególnych członków zespołu i tego co jest dla nich ważne, co buduje poczucie zespołowości i wzmacnia możliwości wzajemnego wsparcia.
- Bariery
Na tym etapie uczestnicy przyglądają się trudnościom w pracy, określają ich wpływ oraz możliwości ich zamiany. Zwiększają poczucie wpływu oraz kontroli wewnętrznej. Wspólna praca nad barierami procentuje wzmocnieniem zespołu i poszerzeniem perspektywy poszczególnych ich członków.
- Praca nad spójnością wewnętrzną
Celem analizy dopasowania jest uświadomienie sobie przez pracowników uczestniczących w warsztacie, w których z poszczególnych zadań wykorzystują osobiste zasoby: mocne strony i wartości, a w których zadaniach ich wykorzystanie można zwiększyć. Tym samym określają własny potencjał oraz potencjał pracy, którą wykonują.
- Zmiana
Uczestnicy rozpoczynają pracę nad zmianami. Określają działania, które zwiększą dopasowanie ich pracy do ich potencjału. Decydują w których obszarach i w jakim stopniu chcą wprowadzić zmiany. Jakiego wsparcia potrzebują oraz jakie inicjatywy sami mogą podjąć by te zmiany wdrożyć.
- Plan
Moduł ten dotyczy wyboru konkretnych działań, które mają doprowadzić do pożądanych zmian. Określenia ich w czasie i przewidzenia ewentualnych trudności, by następnie sprawnie je wdrożyć zaczynając od pierwszych dni następujących po warsztacie.
- Jak działa i skąd się bierze motywacja?
- Czego potrzebujemy w dzisiejszym świecie VUCA
- Koncepcje motywacji i automotywacji: Teoria autodetermincji Rayan&Deci, Koncepcja rozwoju Carol Dweck
- Współczesne motywatory wg. Instytutu Gallupa
- Poszukujemy motywacji razem z ACTION LEARNING
Action Learning to korzystanie z nauki wypływającej z codziennych okoliczności – szczególnie realizowanej przez nas w pracy i wyzwań przed jakimi stajemy, problemów z którymi się borykamy i możliwości które otwierają się przed nami.
- Co jest potrzebne, aby móc wykorzystać tą metodę:
- Zespół złożony z 4 – 5 osób (zwany sekcją)
- Każdy uczestnik sekcji ma jakiś zawodowy cel/problem, który/e należy rozwiązać
- Koncentracja na praktycznych rozwiązaniach i na nauce, której doświadczyli wszyscy członkowie grupy
- Uczenie się przez działanie pomaga owocnie uczyć się przy równoczesnym uzyskiwaniu praktycznych rozwiązań. Ścisłe powiązanie z codziennymi obowiązkami zawodowymi czyni z niego atrakcyjną propozycje dla firm poszukujących bezpośredniego powiązania praktyki z teorią.
- Główne korzyści z uczenia się przez działanie:
- Rozwiązuje rzeczywiste problemy uczestnika / organizacji
- Skupia się na rzeczywistym doskonaleniu pracy, a nie na analizie zjawiska
- Doskonali procesy społeczne, zmusza do otwarcia się i bycia otwartym na innych, wymaga zaufania i odpowiedzialności
- Udoskonala cechy przewodzenia innym – każdy kto chce przewodzić innym, musi nauczyć się jak zarządzać sobą. Uczenie się przez działanie daje ludziom możliwość sprawdzenia siebie, własnych działań i motywów.
- Doskonali umiejętności radzenia sobie ze zmianami
- Trudne sytuacje i problemy – indywidualne podejście do zgłaszanych sytuacji przy wsparciu grupy metodą Action Learning –
- Stworzenie indywidualnego planu działania
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie ma na celu nauczenie praktycznych umiejętności, dlatego główny nacisk położony jest na wykonywanie ćwiczeń. Wśród nich można wymienić takie, które realizowane są indywidualnie, w parach i w kilkuosobowym zespole – do każdej umiejętności dopasowywany jest odpowiedni tryb prowadzenia ćwiczenia, aby świeżo nabytą wiedzę stosować w najlepszych do danej sytuacji warunkach. Na potrzeby treningu przygotowany są dodatkowo quizy, scenariusze spotkań do odegrania, filmy, nagrania audio i rekwizyty, a także analiza case studies.
Samodzielne szukanie rozwiązań, bezpośrednie wykorzystanie informacji szkoleniowych i otwarta dyskusja dają pewność, że każdy Uczestnik zakończy trening nie tylko z teoretyczną wiedzą, ale i swobodą w jej praktycznym stosowaniu.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |
Powiązane produkty: