OUT OF THE BOX / DIVERSITY & INCLUSION
Komunikacja
wielokulturowa
Opis szkolenia
Szkolenie uświadomi Uczestnikom ich własną kulturę, jej zalety i potencjalne słabości widziane przez pryzmat współczesnego, szybko zmieniającego się środowiska biznesowego. Wyposażymy Uczestników w umiejętności porównywania kultur i pokonywania różnic międzykulturowych. Omówimy wpływ kultury na najważniejsze aspekty biznesu - strategię, motywację, strukturę, styl zarządzania, kontrolę, sposoby komunikowania się, relacje z Klientami. Szkolenie jest dla pracowników kontaktujących się na co dzień z reprezentantami innych kultur podczas wymiany korespondencji, rozmów biznesowych, negocjacji, a także dla tych, którym przyszło współpracować z przedstawicielami innych kultur wewnątrz globalnej firmy.
Korzyści dla Uczestnika
- Zdefiniowanie pojęcia kultury i źródeł różnic między kulturami oraz składnikami, poziomami i warstwami kultury
- Uświadomienie Uczestnikom ich własnych wartości i wykorzystanie tej wiedzy w codziennej praktyce
- Poznanie narzędzi do diagnozowania i porównywania kultur, czyli najistotniejszych wymiarów kulturowych
- Praktyczne przećwiczenie pokonywania najważniejszych barier w komunikacji międzykulturowej
Korzyści dla Organizacji
- Zrozumienie wpływu kultury na najważniejsze aspekty biznesu
- Ustalenie naszego miejsca na kulturowej mapie świata
- Lepsza współpraca w środowisku międzykulturowym
- Udrożnienie komunikacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Definicje kulturowe
- Co to jest kultura w ujęciu socjologicznym w odróżnieniu od rozumienia potocznego
- Podstawowe dylematy: stosunek do czasu, otoczenia, innych ludzi i różne ich rozwiązania jako źródło różnic międzykulturowych
- W różnorodności tkwi siła – poszukiwanie korzyści
- Składniki, poziomy i warstwy kultury
- Mierzenie się z trudnymi sytuacjami, czy jesteśmy gotowi mówić o trudnościach
- Składniki materialne i duchowe (wiedza, zwyczaje, tradycje, sztuka, wierzenia, religie, prawo, normy, wzorce zachowań, wartości, język)
- Poziomy: naród, regiony i grupy, płeć, zawód, organizacja)
- Warstwy: widoczne – symbole, mity, bohaterowie i rytuały, ukryte: wartości i normy
- Poznanie podstawowych wymiarów kulturowych
- Indywidualizm – kolektywizm
- Hierarchia – egalitaryzm
- Unikanie – tolerancja niepewności
- Unikanie – tolerancja niepewności
- Uniwersalizm – partykularyzm
- Maskulinizm – feminizm
- Podejmowanie czasu
- Kultury sekwencyjne i synchroniczne
- Kultury krótko i długoterminowe
- Jacy my jesteśmy? – charakterystyka naszej kultury
- Kultury propartnerskie i protransakcyjne
- Kultury ceremonialne i nieceremonialne
- Kultury ekspresyjne i powściągliwe
- Kultury wysoko i niskokontekstowe
- Bariery i pokonywanie różnic kulturowych
- Kultury sekwencyjne i synchroniczne
- Kultury krótko i długoterminowe
- Elementy etykiety biznesowej wybranych kultur.