
POZIOM III
Zobacz szerszą
perspektywę
IDEA
Założeniem trzeciego poziomu LEADERSHIP NAVIGATOR® jest zdobycie ultrazaawansowanej wiedzy w zakresie przywództwa zarówno od strony samego lidera (mindfullnes oraz balans pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, dobrostanu, efektywności, mistrzostwa osobistego) oraz od strony czysto przywódczej (zarządzanie strategiczne, zarządzanie kryzysowe, długofalowa strategia, kreowanie wizji z wykorzystaniem postulatów kompetencji przyszłości). Level 3 stanowi precyzyjną odpowiedź na wyzwania trzej i czwartek dekady XXI wieku.
W obliczu gwałtownych transformacji, zmian, niestabilności oraz niepewności jutra najbardziej pożądanym modelem przywództwa jest przywództwo „sense-making”, a zatem przywództwo, którego celem jest nadawanie sensu, znaczenia. Miejsce formalnych ‘szefów’ zastępuje tutaj kultura oparta o wspólną wizję i wartości w połączeniu z mocnym akcentem samoorganizacji. Ponadto, drugim niezwykle ważnym aspektem nowoczesnego przywództwa jest aspekt wizjonerski, czyli umiejętność formułowania i realizowania śmiałych wizji, konsolidując wokół nich cały zespół.
Już dziś skorzystaj z autorskich szkoleń otwartych w ramach projektu LEADERSHIP NAVIGATOR®
CELE III POZIOMU LSN
Poziom trzeci dedykowany jest top liderom, top managementom, wyższej kadrze zarządzającej oraz wszystkim menedżerom, dla których ważne jest osiąganie mistrzostwa osobistego, bycie „na bieżąco” z międzynarodowymi trendami oraz potrzeba nieustającego rozwoju, zamiany starych, nieaktualnych nawyków, na nowatorskie podejście w zakresie szeroko rozumianego lidership’u. Ponadto, uczestnictwo w 3 Poziomie Akademii NAVIGATOR dostarczy Uczestnikom nowatorskiego mindset’u w zakresie spojrzenia na rolę lidera i kierunki, w jakich ewoluuje nowoczesne przywództwo.
Podczas czterech, skoncentrowanych i nastawionych na praktykę Modułów Premium Uczestnicy dowiedzą się:
- Jak zadbać o swój dobrostan w oparciu o najskuteczniejsze praktyki Mindfulness, zarządzania stresem, zapobiegania wypaleniu zawodowemu?
- Na czym polega idea Big Picture Management, czyli wiodącego kierunki sense-making-lidership, które łączy w sobie postulaty tzw. szerszej perspektywy, zwinności oraz topowych kompetencji przyszłości jak "myślenie out-of-the-box" oraz crossowanie umiejętności?
- Czym jest zaawansowana komunikacja menedżerska oraz jak w procesie komunikacji interpersonalnej wykorzystywać najskuteczniejsze praktyki z zakresu sztuki konwersacji?
- Jak sprawować przywództwo w kryzysie, nie tylko w sposób reaktywny (wtedy, kiedy kryzys nastąpi), ale przede wszystkim proaktywnie (wyprzedzać momenty kryzysowe, przewidywać je)?
POZNAJ 4 AUTORSKIE PROGRAMY SZKOLENIOWE
Mindfulness dla Liderów
Nowoczesne i świadome przywództwo nie odnosi się jedynie do praktyk związanych z zarządzaniem zespołem, ale także dbałości o dobrostan kadry zarządzającej, szczególnie w takich obszarach jak zarządzanie swoją energią osobistą, zapanowanie nad negatywnymi emocjami i przekonaniami, optymalizacja napięcia i stresu czy profilaktyka w kierunku wypalenia zawodowego. Dopiero, gdy menedżer zadba o siebie, ma siłę i energię do tego, aby towarzyszyć w procesach rozwojowych swoim współpracownikom.
Moduł I: Mindfulness dla Liderów
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe online lub stacjonarnie
- Wprowadzenie do Mindfulness
- Czym jest uważność, oraz jakie ma znaczenie w codziennym życiu
- Cztery aspekty tego na co jesteśmy uważni
- Fundamenty uważności
- Energia kontra wyczerpanie
- Techniki, metody, narzędzia (praktyka formalna i nieformalna)
- Osobiste działanie – przygotowanie i uczestniczenie
- Niespokojny umysł
- 3 minuty na zatrzymanie
- Myśli są tylko myślami.
- Automatyczny pilot vs uważność
- Badanie strumienia myśli
- Sposób pracy z myślami, tak by były bardziej zdrowe i wspierające
- Nastawienie
- Kotwiczenie myśli
- Myśli jako motor stresu – jak je zatrzymać
- Ciało jako miejsce bycia uważnym
- Praktykowanie uważności ciała
- Oddech jako oparcie dla uważności
- Cud oddychania
- Skanowanie ciała
- Uważność w codziennym życiu
- Przytomność oddechu
- Uważny ruch jako kotwica świadomości
- Ciało świadome – ciało zrelaksowane
- Uważność na co dzień w pracy i w domu
- Przygotowujemy plan rozwijania własnej uważności w codzienności zawodowej i osobistej
- Działanie - praktyczny sposób rozwijać uważność na co dzień zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym
- Ćwiczenia: zestaw praktyk
- Zarządzanie stresem dla menedżerów
- Autodiagnoza czynników stresogennych w pracy liderskiej
- Typ osobowości i podatność na stres (typy A,B,D)
- Wpływ myśli i przekonań na dobrostan
- Filtry percepcyjne i stresogenne sposoby myślenia: jak przeciwdziałać skryptom
- Radzenie sobie ze stresem na poziomie fizjologii, emocji i psychiki
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu w pracy menedżerskiej
- Przyczyny i źródła syndromu wypalenia zawodowego
- Trzy fazy wypalenia zawodowego (diagnostyka)oraz metody wyjścia z każdego etapu
- Cechy indywidualne sprzyjające wypaleniu zawodowemu
- Rola tzw. Czynników interpersonalnych w relacji pracownik-klient oraz pracownik – współpracownik
- Wymagania środowiska pracy
- Presja w pracy menedżera i sposoby radzenia sobie z oczekiwaniami i presją
- Crafting w kierunku przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- Skala FLOW (modelu ilustrującego samopoczucie ze względu na trudność zadania i własne umiejętności)
- Jak zarządzać frustracją, nudą i apatią i przeciwdziałać wypaleniu?
- ZEW – źródło wewnętrznej automotywacji oraz osobistej skuteczności w drodze do przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- Crafting: praca włąsna i warsztat
- Zadanie wdrożeniowe oraz podsumowanie szkolenia:
- W formule praktycznych wniosków na poziomie osobistym i zespołowym
- Opracowanie osobistego action planu
Sense-making leadership
W obliczu gwałtownych transformacji, zmian, niestabilności oraz niepewności jutra najbardziej skutecznym modelem przywództwa jest przywództwo „sense-making”. Przywództwo, którego celem jest nadawanie sensu, znaczenia. Miejsce formalnych "szefów" zastępuje tutaj kultura oparta o wspólną wizję i wartości w połączeniu z mocnym akcentem samoorganizacji oraz pierwiastka wizjonerskiego.
Moduł II: Sense-making leadership
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe online lub stacjonarnie
- Omówienie zadania wdrożeniowego oraz wymiana dobrych praktyk
- Idea sense–making leadership
- Geneza i istota sense-making leadership
- Co dzięki sense-making leadership zyskuje lider, członek zespołu i Organizacja?
- Cechy przywództwa, którego jest celem jest nadawanie sensu i znaczenia
- Formalny szef vs kultura oparta o wspólną wizję
- Big Picture Management
- Na czym polega idea tzw. patrzenia z lotu ptaka w pracy lidera?
- Wrogowie podejścia "big picture", czyli o nawykach, które nie służą szerokiemu patrzeniu
- Jak rozwijać podejście BPM?
- Techniki i sposoby rezygnowania z mikromenedżmentu na rzecz BPM
- Wizja, misja i strategia z perspektywy BPM
- Kreowanie wizji, czyli fundament przywództwa
- „What if…”, czyli założenia tzw. zarządzania przez wizję
- Jak pozwolić pracownikowi na samodzielność i kreatywność?
- Metody komunikowania wizji
- Rozpoczynanie od „dlaczego”, czyli rozwijanie podejścia S. Sineka w procesie kreowania i komunikowania wizji
- Idea „Golden Circle”
- Trzy pytania: Why?, How?, What?
- Jak kreować wizję w oparciu o model S. Sineka?
- Innowacyjność – metakompetencja XXI wieku w służbie wizjonerów
- Czym kreatywność różni się od innowacyjności?
- Techniki innowacyjności, warsztat wg metodologii 4R
- Jak rozwijać innowacyjność zarówno wśród liderów, jak i w zespołach/wśród pracowników?
- Out–of-the–box, czyli wspólny mianownik wielkich umysłów
- Co łączy E. Muska, S. Jobsa, J. Bezosa?
- Postulaty podejścia OOTB
- Czym jest myślenie lateralne i jak je rozwijać?
- Kapelusze de Bono w służbie myślenie lateralnego
- Założenia metody W. Disneya
- Crossowanie umiejętności, czyli kompetencja liderów BPM
- Modele kompetencyjne pracowników przyszłości:
• I-shaped
• M-shaped
• T-shaped - Na czym polega idea „crossowania”, czyli idea wykorzystywania oczywistych kompetencji w nieoczywisty sposób?
- Sposoby rozwijania podejścia transdyscyplinarnego
- Zadanie wdrożeniowe oraz podsumowanie szkolenia:
- W formule praktycznych wniosków na poziomie osobistym i zespołowym
- Opracowanie osobistego action planu
Budowanie kultury organizacyjnej
„Umiejętność komunikowania się, stała się w dzisiejszym świecie towarem, za który gotów jestem płacić więcej niż za jakikolwiek inny” – John D. Rockefeller.
Sztuka konwersacji to wyższy wymiar prowadzenia rozmów, który tworzy sprzyjające środowisko dla różnorodności, gwarantuje poszanowanie odmiennych stanowisk i punktów widzenia, a ponadto sprzyja innowacyjności i kreowaniu nowej jakości w zakresie kultury organizacyjnej.
Moduł III: Budowanie kultury organizacyjnej poprzez doskonalenie umiejętności konwersacyjnych
Czas trwania: 1 dzień szkoleniowy online lub stacjonarnie
- Omówienie zadania wdrożeniowego oraz wymiana dobrych praktyk
- Coachingowy styl prowadzenia rozmów biznesowych
- Korzyści z coachingowego stylu prowadzenia rozmów w biznesie
- Struktura rozmów coachingowych
- Rola i istota pytań coachingowych
- Model GROW i sztuka zadawania pytań w coachingu
- Pytania o stan obecny
- Pytania procesowe
- Pytania o przyszłość
- Kreowanie kultury organizacyjnej dzięki umiejętnościom konwersacyjnym
- Korzyści z treningu umiejętności konwersacyjnych
- Kreowanie prawdziwego obrazu Organizacji
- Odwaga i szczerość
- Odpowiedzialność za wyniki i działania
- Budowanie lepszej strategii
- 4 filary umiejętności konwersacyjnych
- słuchanie, aby zrozumieć
- zadawanie „mocnych”, imponujących i potężnych pytań
- kreowanie wyzwań i udzielanie wsparcia
- ustanawianie odpowiedzialności
- Better Conversation Program - warsztat liderski, którego celem jest:
- Trening czterech filarów umiejętności w zakresie konwersacji
- Opracowanie komunikacji, którą liderzy wykorzystają w swojej pracy
- Zadanie wdrożeniowe oraz podsumowanie szkolenia:
- W formule praktycznych wniosków na poziomie osobistym i zespołowym
- Opracowanie osobistego action planu
Zarządzanie kryzysowe dla Liderów
Kryzys najczęściej kojarzy się z ryzykiem i niepewnością. I choć najczęściej kryzys zwiastuje zbliżające się niebezpieczeństwo, warto wspomnieć także o tym, że kryzys to potencjalnie ukryte możliwości. Unikalna umiejętność odnalezienia się w kryzysie, rezyliencja to „must have” w zakresie kompetencji współczesnego menedżera.
Moduł IV: Zarządzanie kryzysowe dla Liderów
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe online lub stacjonarnie
- Omówienie zadania wdrożeniowego oraz wymiana dobrych praktyk
- Natura sytuacji kryzysowej
- Natura kryzysu – sytuacje kryzysowe czy sytuacje interwencyjne
- Z jakimi problemami spotyka się firma w sytuacji kryzysowej?
- Efektywne komunikowanie się i zarządzanie informacją
- Budowanie partnerstwa w organizacji lekiem na kryzys
- Przebieg sytuacji kryzysowej
- Rola menedżera w sytuacji kryzysowej
- Reagowanie czy odreagowywanie
- Czas na reakcję, jak wykorzystać prędkość w reagowaniu, a może porzucić działanie
- Otwartość na rozwiązania i kreatywne poszukiwanie najlepszego wyjścia z sytuacji kryzysowej
- Budowanie postawy elastycznej – kryzys nie jest scenariuszem
- Przewiduj nieprzewidywalne – czujny obserwator i proaktywne działania – empatia w praktyce
- Filary transparentnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych
- Czym jest transparentna komunikacja i jakie są jej filary?
- Dlaczego sytuacje kryzysowe wymagają przejrzystości w komunikacji?
- Fundamenty transparentności: szczerość, uczciwość, zrozumiałość, priorytetowość, dostępność, angażowanie pracowników, prawidłowe adresowanie i personalizacja
- Praktyka w kierunku budowania transparentnej komunikacji
- Budowanie odpowiedzialności własnej menedżera
- Przyjmowanie odpowiedzialności i branie sprawy w swoje ręce
- Podejmowanie trudnych decyzji i ich komunikowanie
- Decyzyjność własna, decyzje przełożonych
- Budowanie odpowiedzialności zespołu
- Branie odpowiedzialności za rozwiązywanie sytuacji trudnych i odwaga przyznawania się do błędów
- Umiejętności w kryzysie
- Kto może być w kryzysie – wrażliwy obserwator
- Potrzeby, emocje, reakcje – triada ludzka
- Umiejętność budowania rozwiązania w sytuacjach konfliktowych
- Interwencje w kryzysie
- Radzenie sobie z towarzyszącym stresem
- Problem solving, czyli rozwiązywanie złożonych problemów w służbie sytuacji kryzysowych
- Trening twórczego rozwiązywania problemów w zespole
- Podstawowe techniki problem solving, 5xWhy, 5w2h
- Strategic Problem Solving, czyli model 7 kroków
- Zadanie wdrożeniowe oraz podsumowanie szkolenia:
- W formule praktycznych wniosków na poziomie osobistym i zespołowym
- Opracowanie osobistego action planu