Autorytet i charyzma lidera w trudnych czasach
Cele szkolenia
Głównym zadaniem szkolenia „Autorytet i charyzma lidera w trudnych czasach” jest udoskonalenie wykorzystywanego warsztatu komunikacyjnego Uczestników poprzez: rozumienie jak działają efektywni przywódcy w kontekście wywierania wpływu na innych oraz uświadomienie roli zaufania i autorytetu, jako kluczowego czynnika wpływania na skuteczne przekonywanie ludzi do własnych pomysłów, celów czy inicjatyw. Ważnym aspektem będzie budowa autorytetu w oparciu o działania w kilku obszarach: relacje z podwładnymi, wiarygodność, kompetencje, inspiracje oraz trudne sytuacje menedżerskie. Zwrócimy również uwagę na poznanie poziomów komunikacji i uzyskanie świadomości, na których poziomach należy wywierać wpływ na innych, tak by być efektywnym w swoich działaniach. Podczas warsztatu podejmiemy także temat budowania autorytetu w oparciu o działania w kilku obszarach: relacje z podwładnymi, wiarygodność, kompetencje, inspiracje oraz trudne sytuacje menedżerskie.
Korzyści dla uczestnika
- Zdefiniowanie, co buduje autorytet i wpływa na wizerunek
- Uświadomienie, jaka jest rola menedżera w budowaniu wizerunku firmy
- Przemyślenie swoich mocnych stron, które wpływają na ich postrzeganie
- Przeanalizowanie mocnych stron i misji firmy, by znaleźć kluczowe tematy wpływające na wizerunek wśród Klientów i pracowników
- Zastanowienie się i przećwiczenie działań, które budują wizerunek na co dzień
- Zdefiniowanie kluczowych sytuacji z Klientami i możliwości wpływania na wizerunek firmy
- Określenie sytuacji w pracy z szefami i pracownikami, które wpływają na wizerunek firmy i osobisty i wypracują zachowania budujące merytoryczny, pozytywny odbiór
- Zdefiniowanie sytuacji z przełożonymi i właściwe reakcje i zachowania, które wpływają na ich postrzeganie
- Uświadomienie sobie jak ważna jest informacja zwrotna o własnych działaniach i reakcjach, by kształtować swoje postrzeganie
Korzyści dla organizacji
- Budowanie kultury Leadership
- Wzbudzenie motywacji, zaangażowania i satysfakcji z pracy
- Poprawa wizerunku organizacji
- Wzrost efektywności i produktywności pracy menedżerów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Metody budowania Autorytetu Lidera
- Autodiagnoza - czym jest dla Ciebie autorytet?
- Rodzaje autorytetów
- Obszary odpowiedzialności lidera (teoria Adaira)
- Atrybuty przywódcy (eksperyment Posnera)
- Kim jest lider? - osobowość, kompetencje, zadania
- Budowa autorytetu w oparciu o działania w kilku obszarach: relacje z podwładnymi, wiarygodność, kompetencje, inspiracje oraz trudne sytuacje menedżerskie
- Identyfikacja kluczowych czynników, dzięki którym możemy realnie zwiększyć autorytet
- Korzyści płynące ze zbudowanego autorytetu w organizacji
- Diagnoza strategicznych osób, w oczach których chcemy zbudować autorytet
- Metody i narzędzia wywierania wpływu Lidera
- Interaktywna gra menedżerska, w trakcie której Uczestnicy będą mieli okazję przyjrzeć się temu, w jaki sposób wpływają na podwładnych i współpracowników
- 7 metod wywierania wpływu w organizacji
- Zdiagnozowanie trudności ze stosowania metod wywierania wpływu
- Metody wywierania wpływu, a budowanie zaufania Lidera
- Gra szkoleniowa „TRAFNA ARGUMENTACJA”– Uczestnicy wcielą się w różne postaci, a ich zadaniem będzie przekonanie innych do swoich racji
- Jak mówić przekonywująco, ale nie irytująco? – zasady prowadzenia kluczowych rozmów biznesowych
- Wywieranie wpływu a manipulacja
- Język korzyści w kontakcie z partnerem biznesowym – jak poszukiwać argumentów i dostrzegać odmienne punkty widzenia
- Omówienie techniki 4P (sprzedaż koncepcji i decyzji) + trening
- Sztuka przekonywania i budowania argumentacji
- W co grają ludzie?
- Test w co grają ludzie w organizacji - w jakie role mamy tendencje wchodzić
- Przedstawienie gier stosowanych przez pracowników w organizacji
- Analiza gier i stosowanych „trików”
- W co grają ludzie w organizacji? – rodzaje gier na różnych szczeblach organizacji, np SPM-PM
- Do jakich gier prowokujemy? (do jakich gier uczestnicy sami prowokują, poznanie „zawleczek interpersonalnych”)
- Kadra zarządzająca jako edukator/model z zakresu radzenia sobie w trudnych sytuacjach, czy grach pracowniczych
- Konstruktywne metody demaskowania gier w sytuacjach biznesowych
- Transfer w przyszłość
- Zaplanowanie działań wspierających budowanie autorytetu oraz długofalowych relacji biznesowych. Stworzenie Indywidualnych Planów Działań
- Umiejętność przedstawiania korzyści płynących z realizowanych zadań strategicznych, czy projektów
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania Uczestników (do 80% czasu), co pozwala im zastosować poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych, a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z budowaniem autorytetu i wpływaniem na innych (umiejętność). W trakcie szkolenia Uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |