Zarządzanie procesami biznesowymi
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia „Zarządzanie procesami biznesowymi” jest przygotowanie uczestników do samodzielnego wdrażania systemu zarządzania procesami poprzez połączenie prezentacji teoretycznej z częścią aplikacyjną pozwalającą na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce. W trakcie szkolenia uczestnicy poznają wieloetapowy proces tworzenia spójnego systemu zarządzania procesami biznesowymi ze szczególnym uwzględnieniem różnych aspektów podejścia do strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Uczestnicy w ramach szkolenia pracują nad własnym procesem, w którym wykorzystują przy wsparciu trenera poznane narzędzia i metody. Dzięki czemu będą w stanie: modelować procesy biznesowe we własnej organizacji, opisać zdarzenia i przypisać jednoznaczne role procesowe, wykorzystać różne sposoby i techniki opisywania procesu, właściwie określić mierniki efektywności procesu, koncentrować swoją uwagę na działania optymalizujące konkretne procesy.
Korzyści dla uczestnika
- Modelowanie procesów biznesowych we własnej organizacji
- Rzetelne opisywanie zdarzenia i przypisywanie ról procesowych
- Wykorzystanie różnych sposobów i technik opisywania procesu
- Właściwie określanie mierników efektywności procesu
- Koncentrować swojej uwagi na działania optymalizujące konkretne procesy
Korzyści dla organizacji
- Wdrożenie systemowych (kompleksowych) działań na rzecz podnoszenia jakości
- Podwyższanie efektywności prowadzonych procesów
- Zwiększanie wyników biznesowych
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenia do zarządzania procesowego
- Wprowadzenie do zarządzania procesowego
- Geneza zarządzania procesowego
- Definiowanie procesu w organizacji
- Zarządzanie procesami a strategia organizacji
- Identyfikacja procesów biznesowych
- Właściciel procesu (rola, zadania, relacje z kierownikami funkcjonalnymi)
- Utrzymanie procesu (dane i sprzężenie zwrotne, łańcuchy i sieci)
- Rodzaje procesów i ich przebiegu
- Identyfikacja procesów strategicznych i wspierających
- Definiowanie celów biznesowych
- Operacyjne zarządzanie procesem
- Tworzenie wartości i wewnętrzna zasada klienta
- Zarządzanie procesowe nastawione na zmiany (rodzina norm ISO serii 9000:2008, LEAN)
- Orientacja na proces i produkt (wynik działań i zdarzeń)
- Przebieg procesów w istniejącej strukturze
- Wprowadzenie do zarządzania procesem ciągłego doskonalenia
- Projektowanie strumienia wartości
- Doskonalenie strumienia wartości
- Tradycyjna strategia zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstwa
- Narzędzia ciągłego doskonalenia
- Mapowanie docelowego stanu
- Kluczowe terminy i pojęcia zarządzania modelowaniem procesów
- Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe i doskonalenie procesów
- Działania w ramach zarządzania procesowego
- Model przebiegu pracy
- Kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów
- Etapy projektu doskonalenia procesów
- Zarządzanie zmianami organizacyjnymi
- Zarządzanie ryzykiem w procesach
- Przebieg procesów w istniejącej strukturze firmy
- Podejście procesowe do zarządzania organizacją
- Etapy wdrażania zarządzania procesowego
- Architektura procesowa
- Zarządzanie pojedynczymi procesami/ właściciel procesu
- Model dojrzałości procesowej
- Optymalizacja procesów biznesowych
- Metody i techniki doskonalenia procesów biznesowych
- Doskonalenie procesów – cykl PDCA
- Wprowadzanie zarządzania zorientowanego procesowo
- Modele usprawniania procesów biznesowych (DIMAC)
- Standaryzacja procesu
- Mapowanie i poprawa procesów
- Wybór procesu i celu poprawy
- Tworzenie zespołu poprawy procesu
- Mapowanie procesu
- Uproszczenie procesu
- Formularz i zbieranie danych
- Stabilność i zdolność procesu
- Plan wdrożenia zmiany procesu
- Technika SIPOC do opisywania i modelowania procesów
- Zaawansowane metody modelowania zgodnie z notacją BPMN
- Typy procesów w notacji BPMN
- Zdarzenia, czynności, bramki – kluczowe obiekty do modelowania przepływu
- Elementy łączenia obiektów
- Podprocesy i procesy równoległe
- Role procesowe
- Struktura modelu procesów biznesowych
- Obszar modelowanej rzeczywistości
- Dekompozycja procesów
- Powiązania procesów z innymi elementami organizacji
- Wzorce procesowe
- Narzędzia infromatyczne do modelowania procesów
- FlowCharter 2005
- MS Visio
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Dzięki prezentacji i inspirującym ćwiczeniom dotyczącym tworzenia spójnej struktury procesowej uczestnicy zyskują możliwość doskonalenia swych umiejętności m.in. poprzez: wykorzystanie techniki SIPOC, notacji BPMN, znaczników graficznych wykorzystywanych w systemach jakości i mapowania strumienia wartości. W ramach tego warsztatu wychodzimy poza stereotyp kojarzący koncepcję Lean jedynie z procesami produkcyjnymi. Pokazujemy jak każda praca jest elementem procesu, w którym można zastosować wszystkie zasady i techniki optymalizacyjne. Warsztaty szkoleniowe dają szansę na poznanie zaawansowanych technik dających możliwość optymalizacji własnych procesów i podnoszenie w ten sposób efektywności własnej organizacji. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i modelowania procesów biznesowych.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |