Matematyka finansowa/ biznesowa
Cele szkolenia
To wyjątkowe szkolenie „Matematyka finansowa/biznesowa”, które według nas powinien przejść każdy sprzedawca i kierownik działu handlowego, by działać jak przedsiębiorca. Pozwala Uczestnikom świadomie zarządzać ofertą handlową - w oparciu o kalkulator wyliczać ofertę cenową, żonglować rabatami i promocjami tak, aby zawsze była opłacalna. Uczy szybkiego wyliczania warunków i obrony swojej oferty cenowej. Rozwija umiejętności negocjacji kontraktów handlowych, głównie tych długofalowych np. rocznych, w oparciu o konkretne sytuacje biznesowe, dopasowane do Klienta.
Korzyści dla uczestnika
- Nauczenie się unikania błędów w kalkulacji ofert i wyliczania kosztów współpracy z klientami
- Realizowania celów sprzedażowych poprzez skuteczniejsze negocjacje rabatów i bonusów
- Przećwiczenie kalkulowania rabatów, obliczanie opłacalności promocji i wyliczania średnich warunków na grupie klientów
- Skuteczna obrona swojej oferty cenowej poprzez logiczne i twarde argumenty
- Poznanie praktycznych narzędzi ważnych w negocjacjach cenowych
Korzyści dla organizacji
- Utrzymanie płynności finansowej przedsiębiorstwa
- Wyższe wyniki biznesowe
- Uzyskanie trwałej przewagi konkurencyjnej
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Modele współpracy z klientami i rodzaje kontraktów handlowych
- Główne typy kosztów rzutujące na rentowność współpracy
- Typ biznesu klienta a struktura warunków handlowych
- Rodzaje cen – detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net
- Narzut, marża, zysk, kontrybucja – czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?
- rocent czy masa marży – co jest ważniejsze?
- Elementy ceny wpływające na finalną marżę, czyli jakie są rodzaje rabatów oraz kosztów współpracy z klientem i jak je kształtować?
- Od ceny wyjściowej do ceny 4 x net
- Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne
- Kaskadowo czy sumarycznie, frontowe czy potransakcyjne, czyli sposoby naliczania rabatów i ich wpływ na zyskowność współpracy
- Rodzaje bonusów i inwestycji – zależne lub niezależne od obrotu
- Inwestycje pozakontraktowe i ich wpływ na rentowność współpracy
- Zapisy dodatkowe np. kary – na co zwracać uwagę, jak je negocjować i minimalizować ich negatywny wpływ na wynik finansowy na kontrahencie
- Struktura warunków
- Modele warunków handlowych - korzyści dla firmy, korzyści dla klienta
- Warunki liczone „od dołu” i „od góry” – gdzie jest pułapka?
- Zarządzanie warunkami klientów
- Zarządzanie warunkami klientów
- Suma warunków na kliencie - do czego jest potrzebna ta wiedza w firmie?
- Jak zarządzać warunkami na grupie klientów?
- Jak wyliczyć:
- Średnie warunki dla grupy klientów i do czego wykorzystać tę wiedzę?
- Marżę na projekcie, promocji, grupie produktów?
- O ile więcej muszę sprzedać, aby odrobić dodatkowy rabat promocyjny?
- Rentowność, ile muszę sprzedać, aby zarobić (próg rentowności)
- Podstawowe elementy finansowe w relacjach handlowych
- Na czym zarabia klient, co będzie negocjował i dlaczego?
- Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach klientem
- Termin płatności nic nie kosztuje?
- Jak skrócić termin płatności i poprawić wskaźnik DSO? – ważne elementy zapisów
- Negocjacje kontraktów i zmiana warunków handlowych
- Jak zaplanować tzw. negocjacje roczne?
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw kontakt,
a odezwiemy się do Ciebie!
Metodyka szkolenia
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o praktyczne zadania z wykorzystaniem kalkulatora, które rozwiązują uczestnicy przy wsparciu prowadzącego. Omawiane zagadnienia ilustrują rzeczywiste przykłady zastosowań z biznesu. Istnieje możliwość przygotowania dedykowanego zadania w oparciu o rzeczywistą sytuację biznesową firmy.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |