Siła w różnorodności wg Insights Discovery™
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Siła w różnorodności wg Insights Discovery™” jest wzajemne lepsze poznanie się Uczestników poprzez ćwiczenia oraz gry warsztatowe oparte na diagnozie Insights Discovery. Autodiagnoza własnej osobowości, świadomość swoich mocnych i słabych stron w kontekście komunikacji. Elastyczne dostosowanie języka do rozmówców, rozumienie potrzeb i zachowań rozmówców. Lepsza współpraca w zespole poprzez dostosowanie się do odbiorców.
Korzyści dla uczestnika
- Udrożnienie komunikacji w zespole poprzez wzajemne udzielanie sobie informacji zwrotnych oraz dzielenie się swoimi refleksjami
- Wzmocnienie świadomości swoich mocnych i słabych stron
- Wzmocnienie zaufania opartego na wspólnie ustalonych zasadach
- Integracja zespołu wokół wspólnego celu oraz wypracowanie zobowiązania na przyszłość
Korzyści dla organizacji
- Poprawienie komunikacji i współpracy z innymi pracownikami
- Zwiększenie satysfakcji z pracy i kontaktów międzyludzkich
- Poprawienie efektywność wykonywanych zadań
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Poznanie siebie i innych
- Mój indywidualny styl działania
- Jak postrzegam siebie?
- Ja postrzegają mnie inni?
- Po co mi efektywność w pracy i życiu prywatnym?
- Percepcja i jej znaczenie w rozumieniu innych
- Energie kolorystyczne Insights™ i ich wpływ na współpracę i porozumienie z innymi
- Postawy i preferencje Jungowskie:
- Postawy: Introwersja i Ekstrawersja
- Funkcje racjonalne: Myślenie i Uczucia
- Funkcje irracjonalne: Doznania i Intuicja
- Pojęcie i charakterystyka czterech podstawowych energii każdego z nas
- Jak działają poszczególne energie kolorystyczne w środowisku zawodowym i życiu prywatnym?
- Rozpoznawanie dominującej energii u innych osób wg Insights™
- Po czym rozpoznać dominującą energię innych osób?
- Zachowania introwertyczne i ekstrawertyczne
- Wskazówki płynące z komunikacji werbalnej
- Wskazówki płynące z mowy ciała
- Wskazówki płynące ze środowiska pracy
- Odczytywanie wskazówek i identyfikowanie stylu
- Jak rozumieć Profil indywidualny Insights™
- Indywidualna dynamika energii kolorystycznych Insights™
- Jak rozumieć grafy „świadome Ja” i „mniej świadome Ja”?
- Przepływy preferencji a Twoje grafy
- Osiem typów Insights™
- Pozycja na Kole Insights™.
- Model efektywnej komunikacji i współpracy – Insights Discovery™
- Uświadomienie i zrozumienie różnic w indywidualnych stylach funkcjonowania Uczestników Zespołu
- Nasze indywidualne style funkcjonowania/ preferencje
- Uświadomienie różnic w preferowanych sposobach działania oraz sposobie podejmowania decyzji
- Preferowany styl komunikacji i związane z tym możliwe bariery i sposoby ich pokonywania
- Przekazywanie informacji zwrotnych - lepsze poznanie się i zrozumienie Uczestników Zespołu
- Komunikacja asertywna – zmiana nawyków działania
- Siła tkwi w różnorodności zespołowej…
- Czym jest różnorodność i dlaczego dzięki różnorodności można osiągnąć synergię?
- Filary różnorodności: wiek, płeć, wykształcenie, wyznanie, język, osobowość, pochodzenie
- Mapa energii kolorystycznych grupy (zespołu) – słabe i mocne strony, specyfika komunikacji, budowania relacji, współpracy o motywacji do działania
- Wartości wnoszone do Zespołu i współpracy przez każdego z Uczestników
- 8 Strategii „dopasowania” w komunikacji i stylu współpracy z Klientami wewnętrznymi
- Jak komunikować się i jak się nie komunikować z określonym typem energii kolorystycznej?
- Jak poprawić relacje z innymi ludźmi określając różnice oraz podobieństwa ze sobą?
- Główne czynniki frustracji i stresu dominujące w czterech stylach funkcjonowania
- Potencjalne źródła problemów między osobami o różnych energiach i sposoby ich rozwiązywania
- Skuteczny zespół – nowe zasady
- Zasady pracy zespołowej – model P. Lencioni’ego
- Diagnoza zespołu wg powyższego modelu
- Wspólne wypracowanie rozwiązań doskonalących komunikacje i współpracę Uczestników
- Uczestnicy wypracowują wspólnie zasady, które będą przestrzegać w zespole i od siebie wzajemnie egzekwować
- Kierunki rozwoju
- Indywidualne plany działań i rozwoju
- Przygotowanie Uczestników do „wykorzystywania” innych członków zespołu do radzenia sobie w sytuacjach, które wymagają działań związanych z odmiennymi preferencjami
- Poligon współpracy w zespole typów Discovery Insights™ – doświadczenie
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie to stawia przed uczestnikami warsztatów szczególnie wysokie wymagania. Celem zajęć będzie nie tylko nabywanie, najbardziej nawet wartościowej wiedzy, lecz, prowadzone w atmosferze autentycznego zaangażowania, identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju.
Przećwiczone zostaną sytuacje komunikacji biznesowej, podczas których mamy możliwość wpływania na zachowanie i stan emocjonalny innych osób. Szkolenie dostarczy uczestnikom konkretnych narzędzi prawidłowego dbania o relacje i zadowolenie z kontaktów z partnerami relacji, aby komunikacja była efektywna prowadziła do poprawy jakości pracy.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacja hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |