Budowanie autorytetu lidera
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji menedżerskich Uczestników, szczególnie w zakresie budowania pewności siebie, poczucia wpływu i pozytywnego nastawienia do własnych działań w realizacji zadań i zarządzaniu ludźmi. Odbiorcami szkolenia będą menedżerowie z awansu wewnętrznego, stąd będą także rozwijane ich umiejętności w zakresie budowania autorytetu, wyznaczania i obrony granic w relacjach ze współpracownikami. W obszarze komunikacji w zespole będzie wzmacniana ich postawa asertywna, a także rozwijane umiejętności komunikacji w sytuacji wystąpienia problemu, przekazu informacji zwrotnych, tak, aby chcieli i umieli reagować na to co dzieje się w zespole, w jaki sposób są realizowane zadania i jak zachowują się współpracownicy.
Korzyści dla uczestnika
- Rozwój postawy i świadomości menedżerskiej
- Dokonanie diagnozy własnych kompetencji menedżerskich i określenie dalszych działań rozwojowych
- Opisanie zasad budowania autorytetu w zespole
- Zdobycie doświadczenia w komunikacji granic przez szefa
- Zbudowanie postawy i umiejętności w komunikacji asertywnej
- Rozwinięcie umiejętności pozytywnej perswazji
- Przećwiczenie zasad przekazu konstruktywnych informacji zwrotnych
- Przetrenowanie umiejętności radzenia sobie z manipulacjami
Korzyści dla organizacji
- Budowanie kultury angażującego przywództwa
- Wzrost motywacji i zaangażowania pracowników
- Wzmocnienie otwartej komunikacji i współpracy w zespole
- Kreowanie nowych rozwiązań wpływających na efektywność zespołu
- Skuteczne wdrażanie zmian w organizacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Budowanie postawy menedżera i swojej roli w zespole
- Realizacja ról menedżera w zespole wg P. Druckera a pytanie każdego nowego menedżera: jak pogodzić realizację celów z zachowaniem relacji?
- Ćwiczenie: „Menedżer w zespole” – opis kluczowych kompetencji i zachowań menedżera. Autoanaliza – moje mocne strony vs moje obszary rozwojowe w zarządzaniu zespołem
- Czego potrzebuję, aby spawanie działać w zespole? „Strefa zainteresowania i strefa wpływu” – ćwiczenie zespołowe.
- Proaktywność menedżerska – na co mam wpływ i co mogę zmienić ja. Jakiego wsparcia i od kogo potrzebuję?
- Twoją postawę wyraża twój język – ćwiczenie „język reaktywny vs język proaktywny”.
- Cykl OAPD – jak poprawiać własne działania w zespole i wprowadzać zmiany – ćwiczenie. Świadomość własnych działań a nastawienie na rozwój własnych kompetencji.
- Autorytet w zespole
- Na czym oparta jest władza menedżera w zespole a bycie autorytetem wśród współpracowników.
- „Autorytet szefa” – test – autoanaliza sposobu działania w zespole.
- Autorytet: strukturalny – moralny – eksperta – charyzmatyczny. Ćwiczenie zespołowe: Jak się objawia? Jak można go zyskać? Jak można go stracić? Analiza indywidualne – mocne strony/obszary rozwojowe w budowaniu autorytetu.
- Wyznaczanie granic przez szefa – „expose szefa” – precyzowanie zasad działania w zespole i oczekiwań w realizacji zadań.
- Trening „expose szefa”.
- Komunikacja w sytuacji wystąpienia problemu i wywieranie wpływu
- Jak rozmawiać w sytuacji wystąpienia problemu? Po czym inni poznają mój styl komunikacji? Style komunikacji: asertywny – agresywny – bierny – lekceważący. Wskaźniki dla stylu komunikacji – ćwiczenie „billbord”.
- Postawa JA OK – TY OK – czyli, co jest akceptowane, a co nie w komunikacji menedżera.
- Prawa asertywności jako podstawa asertywnej postawy – „5 praw Fensterheima”. Świadomość własnych praw i praw współpracowników w komunikacji – ćwiczenie zespołowe „moje prawa”.
- Wywieranie pozytywnego wpływu – TAO komunikacji. Jak rozmawiać w sytuacji różnicy opinii, gdy chcemy przekonać innych do przyjęcia naszego rozwiązania – ćwiczenie „przekonaj mnie”.
- Konstruktywny przekaz informacji zwrotnych
- Kontrola własnych emocji i oddzielenie ludzi od problemu jako fundament komunikacji. Wpływ emocji na słowa i zachowania. Fakty, interpretacje i oceny personalne w komunikacji – ćwiczenie „zagubiony”.
- Budowanie pewności siebie w przekazie informacji zwrotnych – model T.H.I.N.K – zasady przekazu krytyki.
- Wyrażanie konstruktywnej krytyki – technika FUKO – ćwiczenie.
- Jak przekazać pochwalę, aby motywowała do działania – technika UF. Zasady wyrażania uznania.
- Radzenie sobie z nieakceptowanymi zachowaniami i komunikacją
- Asertywne reagowanie na manipulacje. Prawa asertywności jako fundament komunikacji menedżerskiej.
- Technika „obrona granic” jako partnerski sposób odpowiedzi na nieakceptowane komunikaty i zachowania – stawianie granic – ćwiczenie „4 kroki”.
- Jak powiedzieć „NIE” – analiza przyczyn trudności w odmawianiu. Partnerska odmowa – jak ją wyrazić? – ćwiczenie „chce coś dostać”. Praktyczne stosowanie techniki „zdarta płyta" – ćwiczenie sekwencji zachowań. „Miodzio odmowy” czyli jak odmówić i nie popsuć wzajemnych relacji – ćwiczenie.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. Praca w czasie szkolenia oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych, a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z tematem szkolenia (umiejętność). W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki. Ważnym elementem szkolenia będzie zapisywanie wniosków w INDYWIDUALNYM PLANIE ROZWOJU, co do mocnych stron i obszarów do rozwoju w zakresie postawy i trenowanych umiejętności.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |