Proces sprzedaży
Cele szkolenia
Dobrze ułożony proces sprzedaży daje duży komfort zarówno sprzedawcy, klientowi, jak i menadżerowi sprzedaży. Dzięki pracy włożonej w przygotowanie takiego algorytmu, jesteśmy w stanie monitorować postępy, mierzyć skuteczność poszczególnych kroków oraz szybko diagnozować ewentualne luki. W tym warsztacie Uczestnicy analizują wszystkie etapy swojego procesu sprzedaży, ćwiczą narzędzia pozwalające zwiększyć skuteczność na każdym z nich, a następnie klamrują to holistycznym spojrzeniem na cały proces. Podczas tego szkolenia będziemy pracować na case’ach, warsztatować w parach i grupach, symulować elementy spotkań handlowych w formule „na zawał serca” opracowywać proces na flipach i poddawać pod dyskusję jego elementy.
Korzyści dla uczestnika
- Uczestnik dowie się, jak prowadzić powtarzalny, skuteczny proces sprzedaży
- Pozna i opanuje narzędzia, które zwiększą efektywność działań na każdym etapie procesu handlowego
- Wypracuje nowe nawyki, które pozwolą osiągać skuteczność w pozyskiwaniu Klientów i finalizowaniu kontraktów
Korzyści dla organizacji
- Asertywna komunikacja i zrozumienie potrzeb klientów wpłyną na budowanie trwałych relacji handlowych.
- Wyższe wyniki biznesowe
- Tworzenie trwałej przewagi konkurencyjnej
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Zanim zaczyna się sprzedaż
- Orientacja na klienta – jak ją budować
- Nastawienie mentalne a skuteczność sprzedaży
- Zerowy etap sprzedaży, czyli mecz wygrywa się w szatni
- Przekonania ograniczające i jak je wyeliminować
- Relacja w sprzedaży – bez wartości biznesowej to tylko slogan
- Techniki budowanie długofalowej relacji
- Budowanie relacji – nie tylko się lubimy, cyfra musi się zgadzać – jak to połączyć?
- Podobieństwa, słowa klucze, technika zgodności
- Błędy poznawcze i pierwsze wrażenie a relacje
- Badanie potrzeb klienta
- Techniki zadawania pytań
- Metoda 3x3 , czy jak skuteczniej zadawać pytania
- Metoda SPIN, trafione pytania z wyższej półki, czyli sprzedaż oparta na… badaniach
- Aktywne słuchanie i budowanie mostu do zamknięcia sprzedaży
- „Jeszcze 3 pytania”, czyli docierania do sedna problemu klienta
- Nie odpuszczaj – najczęstsze błędy w analizie potrzeb
- Jak czytać między wierszami, czyli czego oni chcą tak naprawdę?
- Prezentacja oferty
- Co tak naprawdę kupuje od Ciebie klient?
- Język potrzeb – testy korzyści, prezentacja wartości w oczach klienta
- 3 waluty sprzedaży, mimikra i komodytyzacja
- Sprzedaż w oparciu o budowanie wartości, czyli jak sprzedawać drogo
- Metody budowania wartości swojej oferty
- Jak sprzedawać bez rabatów i schodzenia z ceny?
- Na czym Twój klient zarabia pieniądze?
- Dowożenie wartości, czyli jak policzyć, że klientowi opłaca się z Tobą współpracować
- Źródło końcowej satysfakcji klienta
- Pokonywanie obiekcji i finalizacja sprzedaży
- Lepiej zapobiegać niż leczyć – drzwi sprzedażowe
- Pytania w górę, w bok i w dół, czyli jak odpowiadać, gdy nie znamy odpowiedzi
- Schemat reagowania na obiekcje
- Jak zmusić klienta do szczerości, czyli technika obnażania
- Optymalizacja czasu w sprzedaży
- Zbijanie obiekcji to strzelanie sobie w kolano. Jak to robią najlepsi ?
- Domykanie sprzedaż – metody i narzędzia
- Cross-sell – jak dosprzedać kolejne produkty?
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu i jako taki koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych doświadczeniem.
Interaktywny warsztat z zakresu negocjacji to 80% czasu przeznaczonego na praktykę (case-studies, symulacje, gry negocjacyjne, negocjacje w parach etc.). Szkolenie skoncentrowane jest zarówno na poziomie narzędzi (dostarczenie Uczestnikom technik, modeli, które czynią proces negocjacji skutecznym), jak i na poziomie postaw oraz przekonań (inspirowanie do wykorzystywania w/w narzędzi w swojej bieżącej pracy, codzienności).
Każdy z rekomendowanych modułów zawiera wyselekcjonowane narzędzia, które w trakcie warsztatów Uczestnicy poznają, ćwiczą, a następnie realnie szukają możliwości zaadoptowania ich do własnych stanowisk i środowiska firmy. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z tematem szkolenia (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |