Przywództwo sytuacyjne
i zadania przywódcze w praktyce
Cele szkolenia
Szkolenie da uczestnikom kompendium praktycznej wiedzy na temat efektywnego przewodzenia. Uczestnicy będą potrafili lepiej pobudzać swoich pracowników w kierunku wykonywania zlecanych zadań. Kursancie zobaczą, jak motywować pracowników za pomocą pozafinansowych motywatorów. Menadżer
po szkoleniu będzie potrafił efektywnie wydawać polecenia, motywować pracowników, udzielać informację zwrotną. Zdobędzie również umiejętności łatwiejszego budowania autorytetu w grupie.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Lider – rozwój potencjału pracowników. Przywództwo sytuacyjne
- Działania w odniesieniu do zróżnicowanego zespołu pracowników.
- Analiza własnych zespołów potencjału
i obszaru do rozwoju. - Określenie efektywnych stylów zarządzania w stosunku do poszczególnych osób w swoich zespołach.
- Plan działania wobec podwładnych, którzy są szczególnie ważni w zespołach.
- Lepsza diagnoza potrzeb poszczególnych pracowników
- Analiza niezbędnych elementów właściwego procesu zarządzania zespołem
- Analiza funkcji i ról pracowników
- Diagnoza i rozwój najbardziej pożądanych talentów u poszczególnych Pracowników
- Określanie celów rozwojowych dla wybranych (optymalnych) talentów Pracowników.
- Efektywne delegowanie zadań
- Jak skutecznie wydawać polecenie i przekazywać swoje oczekiwania?
- Zasady przekazywania poleceń
- Standard zlecania zadań (pięciopunktowa formuła)
- Najczęstsze błędy przy stawianiu zadań
- Rozmowa motywującą z pracownikiem
- Zasady prowadzenia rozmowy motywującej
- Diagnozowanie potrzeb pracownika
- Techniki skutecznego motywowania do wykonania zadania
- Monitorowanie/odbiór zadania. Ocena
i informacja zwrotna- Monitorowanie działań pracownika
- Ocena wykonania zadania i udzielenie informacji zwrotnej.
- Korygowanie działań na podstawie oceny wykonania zadań
- Prowadzenie rozmowy monitorującej – schemat
-
- Diagnozowanie problemów pracowników
- Zasady prowadzenia rozmów dyscyplinujących
- Jak egzekwować wyniki?
- Asertywna postawa w rozmowie z trudnym pracownikiem
- Przekazywanie trudnych decyzji
- Lider – doskonały motywator
- Różnorodność czynników motywujących – Czy zawsze i wszystkich „kręci” to samo? Jak diagnozować potrzeby motywacyjne swoich pracowników?
- Motywacja indywidualna i zespołowa – Które podejście przynosi lepsze efekty?
- Rodzaje bodźców
- Jak przekazywać pozytywne
i negatywne bodźce - Znaczenie entuzjazmu i zaangażowania. Czynniki sukcesu zespołu.
- Źródła i przebieg konfliktów
- Reakcje na sytuacje konfliktowe
- Sposoby rozwiązywania konfliktów
- Komunikacja wspierająca pracowników. Model rozmowy wspierającej
- Umiejętności (zadawanie pytań, słuchanie i odzwierciedlanie, wspieranie) Menadżera Wspierającego
Mapa wsparcia (wizja, rzeczywistość, plan, działanie, przegląd) - Przekazywanie informacji krytycznych
- Schemat przekazywania informacji zwrotnej
- Zasady przekazywania informacji zwrotnej
- Przekazywanie negatywnej informacji zwrotnej
- Emocje w trakcie rozmowy i jak sobie z nimi radzić
- Umiejętności (zadawanie pytań, słuchanie i odzwierciedlanie, wspieranie) Menadżera Wspierającego
- Indywidualne plany rozwoju
- Identyfikacja własnych obszarów rozwoju oraz określenie sposobów pracy nad nimi
- Wypracowanie action planu dla uczestników.
- Stworzenie IPR.
- Indywidualne plany rozwoju
- Identyfikacja własnych obszarów rozwoju oraz określenie sposobów pracy nad nimi
- Wypracowanie action planu dla uczestników.
- Stworzenie IPR.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |