Proces zakupowy
usług logistycznych, zarządzanie dostawcami
Cele szkolenia
Warsztat szkoleniowy przeznaczony jest dla pracowników, którzy chcą zgłębić lub odświeżyć swoją wiedzę na temat funkcji, etapów i zasad procesu zakupowego. Szkolenie obejmuje tematykę SRM w kontekście zarządzania wydajnością dostawcy. Zawiera ono również, kwestię zarządzania ryzykiem przy wyborze dostawców – w tym identyfikowanie zagrożeń, szacowanie ryzyka oraz plany awaryjne. Prezentuje ponadto proces negocjacyjny oraz kluczowe techniki negocjacyjne stosowane z dostawcą usług logistycznych będącym monopolistą na rynku, kiedy to druga strona ma przewagę negocjacyjną, czy sposoby rozmowy
z równorzędnym partnerem.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do zakupów
- Podstawowe pojęcia oraz rola zakupów w organizacji w zmiennym środowisku VUCA.
- Miejsce zakupów w systemie zarządzania jakością w organizacji.
- Fazy procesu zakupowego usług logistycznych.
- 7RS – zasady zarządzania zakupami.
- Przetarg czy zaspokojenie potrzeby zakupowej – Czym jest efektywny proces zakupowy usług logistycznych? (Sourcing czy Procurement?)
- Proces wyboru dostawcy/ów usług logistycznych
- Analiza rynku branży TSL.
- Jakimi kryteriami kierować się przy wyborze dostawcy/-ów usług logistycznych? (Ile i które kryteria stosujemy, oraz czy wszystkie kryteria są niezbędne?).
- Wstępna lista i jednocześnie selekcja potencjalnych dostawców.
- Jak formułować zapytanie ofertowe?
- Przegląd przykładowych metod oceny stosowanych przy wyborze dostawcy.
- Jak zostać doskonałym sprzedawcą? Jak sprzedawać i kupować w zmiennym środowisku vuca
- Jaką strategię obrać z dostawcą/klientem monopolistą?
- Negocjacje z kluczowymi dostawcami/klientami. Kiedy to druga strona ma przewagę negocjacyjną i próbuje przewertować swoje wszystkie racje, wiedząc, że od tego zależy nasze być albo nie być.
-
- Sposoby rozmowy z równorzędnym partnerem – czyli jak zyskiwać przewagę konkurencyjną?
- Jak negocjować, gdy to my jesteśmy na wygranej pozycji.
- Niby prosta sytuacja, ale na co należy zwracać uwagę.
- Budowanie atmosfery – „Bądź twardy wobec problemu, ale miękki wobec ludzi”.
- „Złoty środek” czyli styl negocjacji oparty na zasadach winwin.
- Jak zaspokoić oczekiwania obu stron? Jak skutecznie oddzielić człowieka od problemu i skupić się nie na tym kim jest negocjator, tylko jaki problem został poruszony?
- Analiza najczęściej stosowanych technik negocjacyjnych w usługach logistycznych i proponowane metody ich obrony.
- Jak zostać doskonałym sprzedawcą? Jak sprzedawać i kupować w zmiennym środowisku vuca
- Jaką strategię obrać z dostawcą/klientem monopolistą?
- Negocjacje z kluczowymi dostawcami/klientami. Kiedy to druga strona ma przewagę negocjacyjną i próbuje przewertować swoje wszystkie racje, wiedząc, że od tego zależy nasze być albo nie być.
- Sposoby rozmowy z równorzędnym partnerem – czyli jak zyskiwać przewagę konkurencyjną?
- Jak negocjować, gdy to my jesteśmy na wygranej pozycji.
- Niby prosta sytuacja, ale na co należy zwracać uwagę.
- Proces zarządzania relacjami z dostawcami (SRM)
- Współzależności między zakupami i znaczenie relacji
biznesowych z dostawcami usług logistycznych. - Tworzenie listy zakwalifikowanych dostawców – kryteria
wyboru i ograniczenia. - System okresowej oceny dostawców usług logistycznych.
- Audyt jako narzędzie kwalifikacji i oceny dostawców.
- Metody i zasady długofalowej współpracy z dostawcami TSL.
- Współzależności między zakupami i znaczenie relacji
- Proces zarządzania ryzykiem dostawcy
- Relacje z dostawcami, a ryzyko biznesowe.
- Metody oceny ryzyka podjęcia oraz kontynuacji współpracy z dostawcami usług logistycznych.
- Zestaw kryteriów istotności ryzyka.
- Monitorowanie dostawcy w zależności od poziomu ryzyka.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |