Zarządzanie łańcuchem dostaw
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności i wiedzy specjalistycznej niezbędnych do efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw. Ważnym aspektem jest wypracowanie zrównoważonego podejścia
do procesów zachodzących w łańcuchu. Podczas warsztatów zostanie przekazanie praktycznej wiedzy pozwalającej na planowanie elementów uczestniczących w łańcuchu dostaw. Zdobycie
i usystematyzowanie wiedzy o logistyce jako systemie logistycznym.
Ideą przyświecającą opracowanie tego interaktywnego, opartego na wielu przykładach praktycznych warsztatu było jasne i precyzyjne przedstawienie szczupłego myślenia w procesach. Wykorzystanie metody 3P to lepsze, wydajniejsze procesy biznesowe dopasowane do uwarunkowań i oczekiwań klientów poprzez szybszą metodę testowania pomysłów.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych
- Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
- Omówienie głównych elementów warsztatów.
- Główne zagadnienia związane z filozofią KAIZEN.
- Praktyczne warsztaty wdrażania innowacyjnych rozwiązań biznesowych
- Zarządzanie innowacyjnymi rozwiązaniami – cykl PDCA a cykl adaptacyjny dostarczania produktu końcowego projektu.
- Cykl życia innowacyjnego rozwiązania - czyli jak wdrożyć pomysł w życie i unikać pułapek związanych z niezdefiniowanymi wymaganiami.
-
Główne etapy wdrażania innowacyjnych rozwiązań biznesowych
- Prezentacja wymagań dla docelowego produktu – czyli jak eliminować redundantne i nieprecyzyjne wymagania poprzez wykorzystanie techniki MOSCOW.
- Opracowanie kompleksowego planu uwzględniającego 6 wymiarów efektywności: czas, budżet, zakres, jakość, ryzyko, korzyści.
- Wdrożenie rozwiązania.
- Analiza krytyczna oraz stworzenie wniosków na przyszłość – czyli jak wykorzystać doświadczenia i podnosić jakość zarządzania.
- Wdrożenie wniosków – główne bariery związane ze zmianą.
-
Główne etapy wdrażania innowacyjnych rozwiązań biznesowych
- Prezentacja wymagań dla docelowego produktu – czyli jak eliminować redundantne i nieprecyzyjne wymagania poprzez wykorzystanie techniki MOSCOW.
- Opracowanie kompleksowego planu uwzględniającego 6 wymiarów efektywności: czas, budżet, zakres, jakość, ryzyko, korzyści.
- Wdrożenie rozwiązania.
- Analiza krytyczna oraz stworzenie wniosków na przyszłość – czyli jak wykorzystać doświadczenia i podnosić jakość zarządzania.
- Wdrożenie wniosków – główne bariery związane ze zmianą.
- Zarządzanie łańcuchem dostaw
- Procesy logistyczne
- Strategie dystrybucyjne
- Klasyfikacja procesów
- Cykl eksploatacyjny, operacyjny, finansowy
- Wskaźniki
- Elastyczność łańcucha dostaw
- Popyt zależny i niezależny
- Zmienność popytu
- Szacowanie popytu i potencjału
- Popyt utracony
- Bazy CRM
- SOP i jego skuteczne zastosowanie
- MRP, DRP, VMI i ich skuteczne wykorzystanie
- Identyfikacja i eliminacja wąskich gardeł
- Zarządzanie zapasami
- Dostępność
- Klasyfikacja ABC, XYZ
- Zapas bezpieczeństwa i zapas spekulacyjny
- Koszty w zarządzaniu zapasami
- Gra piwna
- Cele
- Realizacja
- Omówienie
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |