Obsługa klienta w dobie Customer Experience
Cele szkolenia
Szkolenie „Profesjonalna obsługa Klienta w dobie Customer Experience” jest skierowane do wszystkich, którzy na co dzień obsługują klientów zarówno bezpośrednio jak i w formule telefonicznej bądź e-mailowej. Podczas szkolenia Uczestnicy otrzymają narzędzia oraz techniki, które pozwolą budować postawę prokliencką oraz pozwolą udoskonalić jakość obsługi klienta z wykorzystaniem dobrych praktyk w obszarze Customer Experience. Uczestnicy uporządkują dotychczasową wiedzę oraz uzyskają nowoczesną perspektywę, która pozwoli im wzmocnić własne atuty w obsłudze jak i zmienić stare nawyki, które stanowią zaprzeczenie skuteczności. Dowiedzą się, jak budować pozytywne doświadczenia klienta poprzez odpowiedna komunikację i stosowanie technik z zakresu asertywności oraz zarządzania emocjami własnymi oraz klientów. Uświadomią sobie własną rolę w budowanie lojalności i satysfakcji Klienta.
Ponadto, Uczestnicy dowiedzą się jak na przestrzeni ostatnich lat zmieniło się podejście do klienta, standardy obsługowe a także profil samego klienta – świadomego, znającego swoje prawa, korzystającego z social mediów, za pośrednictwem których współczesny klient staje się ambasadorem marki bądź antyambasadorem.
Korzyści dla uczestnika
- Wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności prowadzenia rozmów w Klientami w zgodzie z podejściem CX
- Ukształtowanie dobrych nawyków obsługowych, które ułatwią prowadzenie rozmów z klientami
- Podniesienie pewności siebie i wzmocnienie poczucia własnej sprawczości w kontakcie z Klientem
- Umiejętność budowania partnerskich relacji z Klientami
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach w obsłudze Klienta
Korzyści dla organizacji
- Dbałość o jakość obsługi Klienta i spójność podejścia do obsługi w całej Organizacji
- Większa satysfakcja i lojalność Klientów
- Uzyskanie trwałej przewagi konkurencyjnej
- Budowanie pożądanego wizerunku organizacji na bazie proklienckiego podejścia
- Kreowanie Ambasadorów Marki – klientów, którzy polecają Markę osobom w swoim otoczeniu
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Profil współczesnego klienta
- Jak na przestrzeni ostatnich kilku dekad zmieniło się podejście do klienta?
- Czego oczekuje współczesny klient?
- Antyprzykłady obsługowe – co dziś na gruncie obsługi klienta się nie sprawdza?
- „Czas to pieniądz” – czyli motto współczesnych klientów
- Digitalizacja procesów obsługowych – dlaczego dziś jest tak ważna i dlaczego opłaca się zarówno klientowi jak i osobom obsługującym?
- Cztery generacje klientów: BB, X, Y, Z. Aspekt multigeneracyjności w obsłudze klienta
- Kreowanie ambasadorów Marki
- Klient „zadowolony” czy „niezadowolony”? Który klient chętniej i częściej dzieli się opiniami z otoczeniem?
- Czy profil obsługi klienta ma wpływ na kreowanie ambasadorów Marki?
- Customer Experience – sztuka kreowania pozytywnych doświadczeń oraz lojalizacji klienta
- NPS – tajny wskaźnik satysfakcji i lojalności klienta. Czy lojalność klienta masz przełożenie na zysk firmy?
- Customer Experience
- CX – czyli idea uwzględniania potrzeb klienta oraz jego percepcji na wszystkich punktach styku Klient – Marka
- Transformacja Organizacji w prokliencką wg standardów CX
- Dlaczego dbałość o klienta wg standardów CX to nie tylko rola działów obsługowych?
- Case studies – czyli przykłady działań Marek, które osiągnęły sukces w kreowaniu filozofii CX
- Techniki komunikacyjne w obsłudze klienta
- Rola pytań w procesie obsługowym: pytania otwarte, pytania zamknięte, pytania sondujące, pytania finalizujące rozmowę obsługową
- Sztuka dostrojenia się do klienta – parafraza i klaryfikacja
- Baza zwrotów zakazanych w obsłudze klienta
- Zwroty, które pozwolą budować partnerskie relacje w pracy z klientem
- Sztuka eliminowania błędów komunikacyjnych
- Sztuka przejmowania kontroli podczas rozmowy z klientem
- Asertywność w obsłudze klienta
- Rola asertywności w pracy z klientem
- Asertywna komunikacja – na jakich zasadach warto budować komunikaty kierowane do klienta?
- Portfolio technik asertywności w obsłudze klienta:
- Asertywna prośba
- Asertywna odmowa
- Rola asertywności w pracy z klientem
- Asertywna komunikacja – na jakich zasadach warto budować komunikaty kierowane do klienta?
- Trudne sytuacje w obsłudze klienta – zarządzanie obiekcjami klientów
- Rodzaje obiekcji: jawne i niejawne
- Rodzaje obiekcji: zarzuty wobec osób obsługujących, wobec produktów / usług, wobec Marki
- Dobre praktyki zarządzania obiekcjami – poziom marko (techniki, które pozwalają przejść z tzw. problemu, który sygnalizuje klient na tzw. poziom rozwiązań z którymi wychodzi osoba obsługująca)
- Dobre praktyki zarządzania obiekcjami – poziom mikro (zbiór technik reagowania na obiekcje, metod odpierania zarzutów, reagowania w przypadku zarzutów bezpodstawnych oraz takich, w których klient ma słuszność)
- Trudne sytuacje w obsłudze klienta – techniki zarządzania trudnymi i spornymi sytuacjami
- Pięciostopniowy model deeskalowania sporów
- Reakcje na agresję – postawa i model prowadzenia rozmowy z klientem agresywnym
- Zarządzanie konfliktem – jak złagodzić spór?
- Zarządzanie emocjami własnymi oraz emocjami klientów podczas trudnych rozmów
- Obniżenie poziomu stresu podczas tzw. trudnych sytuacji obsługowych
- Netykieta – zasady dobrej- pisemnej komunikacji z klientem (za pośrednictwem e-mail, chat)
- Zasady netykiety w e-mailach
- Chat – dobre praktyki korespondowania z klientem poprzez tzw. szybkie narzędzie reagowania
- Od czego zacząć maila, od czego nie zaczynać?
- „Wejdź w buty klienta” – czego oczekują klienci od osób odpowiedzialnych za zewnętrzną korespondencję mailową?
- Zarządzanie informacją – sprawdzę/przekażę/wyjaśnię
- Argumentacja i kontrargumentacja
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Dział obsługi klienta to dział strategiczny, bowiem od zaangażowania pracowników obsługowych, od umiejętności budowania partnerskich relacji z klientami zależy sukces i powodzenie całej Organizacji. Od pierwszego kontaktu z recepcją, przez księgowość, marketing, biuro obsługi klienta, działy serwisowe - w każdej z tych sytuacji klient może czerpać dobre bądź złe doświadczenia. Wszelkie badania nad Customer Experience wskazują, że opinia klienta na temat firmy i produktów powstaje jako suma kontaktów ze wszystkimi osobami w organizacji, z którymi rozmawiał bezpośrednio, telefonicznie, mailowo bądź też przez komunikatory, dlatego tak ważne jest pozytywne podejście do klienta.
Rekomendowane szkolenie bazuje na nowoczesnych i sprawdzonych strategiach zarządzania doświadczeniami klientów. Uczestnicy dowiedzą się jak na przestrzeni ostatnich lat zmieniło się podejście do klienta i wreszcie, jak zmienił się sam klient. Pozwoli to już na samym początku „wejść w buty klienta” a zatem spojrzeć na proces obsługowy niemal jego oczami, poznać oczekiwania oraz wyzbyć się starych nawyków w procesie obsługi. Szkolenie oferuje moduły dot. Technik i sposobów komunikacji z klientem, prowadzenia rozmów i korespondencji w duchu asertywności oraz zarządzania trudnymi sytuacjami, które są nieuniknione – jednak to, jak prochownik obsługowy do nich podejdzie, gwarantuje sukces bądź porażkę całej Organizacji.
Każdy z rekomendowanych modułów zawiera wyselekcjonowane narzędzia, które w trakcie warsztatów uczestnicy poznają, ćwiczą, a następnie realnie szukają możliwości zaadoptowania ich do własnych stanowisk i środowiska firmy. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z tematem szkolenia (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |