Relacje mają znaczenie. Czy Ty lub Twój zespół liderów potrafi je budować?
Jak bardzo relacja z przełożonym wpływa na to, jak czujemy się w pracy? Z badania „Sprawczość i przynależność” wynika, że bardziej, niż sądzimy.
To właśnie jakość relacji między menedżerem a pracownikiem w największym stopniu decyduje o tym, czy czujemy się częścią organizacji, czy mamy siłę działać, czy przeciwnie - zmagamy się ze stresem i wypaleniem. Aż 42% poczucia przynależności można wytłumaczyć właśnie tą relacją. Lepsza współpraca i zaufanie przekładają się też na wyższą skuteczność i mniejsze poczucie osamotnienia. To dowód, że relacje w pracy to nie „miękki temat”, ale realny czynnik wpływający na efektywność.
Co zyskasz, pobierając raport:
Zobacz, jak relacje wpływają na wyniki - i co możesz z tym zrobić.
Ten raport to nie tylko liczby. To konkretne wnioski, które pomogą Ci:
- zrozumieć, dlaczego relacja menedżer - pracownik to najważniejszy czynnik skuteczności,
- sprawdzić, jak dobra relacja przekłada się na wyniki zespołu, motywację i lojalność,
- zidentyfikować czynniki ryzyka: stres, wypalenie, osamotnienie - zanim obniżą efektywność,
- zainspirować się praktykami, które wzmacniają sprawczość i przynależność,
- wykorzystać dane z badania do planowania działań rozwojowych i komunikacyjnych
w organizacji, - zyskujesz aż ponad 80 stron wiedzy o relacjach w pracy, skuteczności menedżerów
i czynnikach, które wpływają na przynależność i zaangażowanie, - dostajesz rekomendacje, co zrobić po raporcie - konkretne kroki, które pomogą Ci wprowadzić wnioski w życie i wzmocnić zespół.
To materiał, który pomoże Ci lepiej rozumieć ludzi, z którymi pracujesz - i tworzyć środowisko, w którym mogą naprawdę działać.

Dla kogo jest ten raport?
Top management
(CEO, członkowie zarządów,
dyrektorzy generalni)
Dyrektorzy HR i Menedżerowie / People & Culture / Learning & Development
Dyrektorzy, Menedżerowie, Kierownicy
(osoby zarządzające zespołem)
Wykorzystaj wyniki badania w praktyce i wzmocnij swój zespół!
Po zapoznaniu się z raportem możesz realnie wpłynąć na relacje, skuteczność i zaangażowanie w swojej organizacji. Oto, co warto zrobić:
- Przeanalizuj relacje w zespole - sprawdź, gdzie są mocne strony, a gdzie pojawiają się bariery
w komunikacji i współpracy. - Zaplanuj działania wspierające menedżerów i pracowników - mentoring, coaching, regularne spotkania feedbackowe czy warsztaty rozwijające kompetencje miękkie.
- Zadbaj o rozwój kompetencji przywódczych i komunikacyjnych - zarówno u liderów, jak i członków zespołu, by wzmocnić poczucie sprawczości i przynależności.
- Wykorzystaj wnioski w projektach HR i szkoleniowych - projektując programy rozwojowe, szkolenia czy inicjatywy poprawiające kulturę pracy, bazuj na realnych danych z badania.
- Monitoruj efekty i wprowadzaj korekty - obserwuj zmiany w zespole, aby działania były skuteczne
i trwałe.


Łukasz Dąbrowski
Partner merytoryczny
Autor badania „Sprawczość i przynależność”. Badanie polskich menedżerów 2025”
Ma ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe jako projektant i lider inicjatyw rozwoju menedżerów, zespołów i organizacji. Współautor książki: „Zespoły po polsku” traktującej o zarządzaniu i przywództwie w polskich warunkach kulturowych. Autor dwóch badań polskich menedżerów: „Człowiek istota ultraspołeczna - polscy menedżerowie oczami swoich pracowników” (2024)
i “Sprawczość i przynależność” (2025).
Szkoli liderów w obszarach innowacji, komunikacji i zarządzania. Pracował dla klientów w bankowości, dla międzynarodowych kancelarii prawnych, centrów usług wspólnych, firm z FMCG i branży farmaceutycznej.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (zarządzanie i marketing)
i Uniwersytetu SWPS (psychologia), student 4-letniej Szkoły psychoterapii Integri w nurcie SFBT (Solution Focused Brief Therapy).
Pobierz raport i zwiększ efektywność swojego zespołu! Wypełnij formularz, a nasz ekspert pomoże Ci wdrożyć najlepsze rozwiązania!



