Szkolenia zarządzanie projektami

Optymalne zarządzanie procesami logistycznymi wg. Lean Management

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia „Optymalne zarządzanie logistycznymi wg. Lean Management” jest wyposażenie Uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie nowoczesnych zasad zarządzania gospodarką magazynową i optymalizacją procesów logistycznych.


Korzyści dla uczestnika

  • Poznanie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu zasad zarządzania procesami logistycznymi
  • Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności wykorzystania różnych technik podnoszących jakość w przedsiębiorstwie
  • Dokonanie analizy procesów
  • Wypracowanie usprawnień, optymalizacji i nowych rozwiązań

Korzyści dla organizacji

  • Wdrożenie systemowych (kompleksowych) działań na rzecz podnoszenia jakości w procesach logistycznych
  • Wyższe wyniki biznesowe
  • Większa satysfakcja klientów
  • Wzrost efektywności i zadowolenia pracowników

Program szkolenia



  1. Mierniki i wskaźniki oceny logistycznego łańcucha dostaw
  • Wskaźniki ilościowe i jakościowe realizacji procesów magazynowych
  • System wskaźników i mierników oceny pracy magazynów
  • Logistyczne wskaźniki transportu
  • Obszary i kategorie mierników w zakresie: zakupów, transportu, magazynowania, zapasów, całego łańcucha dostaw
  1. Systemy automatycznej identyfikacji w logistyce
  • Charakterystyka kodów kreskowych
  • Systemy automatycznej identyfikacji oparte na kodach kreskowych
  • Organizacje standaryzujące i zastosowanie automatycznej identyfikacji w praktyce
  • Zaawansowane metody planowania w łańcuchu logistycznym
    • Planowanie struktury sieci logistycznej
    • Wyznaczanie lokalizacji obiektów usługowych
    • Wyznaczanie lokalizacji obiektów dystrybucyjnych
    • Wyznaczanie lokalizacji obiektów konkurencyjnych
    • Planowanie działalności sieci logistycznej
    • Planowanie operacji sieci logistycznej
    • Wyznaczanie tras pojazdów
    • Wyznaczanie tras przepływu zapasów
  1. Przegląd narzędzi doskonalenia procesów logistycznych – analiza FMEA
  • Zapobieganie problemom – analiza przyczyn i skutków wad FMEA
    • Definicja FMEA – czyli, jak praktycznie wykorzystać potencjał narzędzi do diagnozowania sytuacji w procesach produkcyjnych i eliminować wady
    • jakościowe
    • Podstawowe rodzaje analizy FMEA
    • Zastosowanie analizy dla złożonych problemów produkcyjnych
    • Przegląd korzyści z zastosowania analizy FMEA
  • Techniki wspomagające tworzenie analizy FMEA
    • Diagram Ishikawy
    • Analiza Pareto-Lorentza
    • Burza mózgów
    • 5 x Why
    • Poka Yoke
    • Mierniki pomiaru skuteczności
    • Klient a dostawca w procesie dla zapewnienia jakości
    • Matryca wymagań i kompetencji
  • Analiza ryzyka i dotkliwości jego wystąpienia (RPN - Risk Priority Number)
    • Ocena wystąpienia ryzyka
    • Ocena możliwości wykrycia błędów jakościowych w procesie produkcyjnym
    • Ocena dotkliwości materializacji ryzyka
  • Metodyka opracowania analizy FMEA
    • Przygotowanie danych wejściowych
    • Formułowanie wad, przyczyn i skutków wad
    • Projektowanie działań doskonalących
    • Standardowy formularz i metryki w analizie FMEA
    • Wykonanie analizy FMEA dla wybranego procesu przez uczestników warsztatów
    • Dyskusja i konsultacje grupowe, indywidualne



  1. Metoda 8D – rozwiązywanie problemów
  • Wprowadzenie do tematyki rozwiązywania problemów
  • Co to jest metoda 8D i kiedy ją można stosować
  • Formularz 8D
  • Metodyka rozwiązywania problemów 8D
    • D0 – Przygotowanie do procesu 8D
    • D1 – Powołanie zespołu 8D
    • D2 – Opis problemu m.in. przy wykorzystaniu techniki 5W
    • D3 – Wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych
    • D4 – Zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej
    • D5 – Wybór i weryfikacja stałych działań korygujących
    • D6 – Wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących
    • D7 – Zapobieganie ponownym wystąpieniom problemom
    • D8 – Podziękowania i uznania dla zespołu 8D
  • Wykonanie analizy 8D dla wybranego procesu przez uczestników warsztatów.
  • Dyskusja i konsultacje grupowe, indywidualne

Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!


    Metodyka szkolenia

    Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych: business case, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, praca na MS Excel i realnych dokumentach Klienta, dyskusja nad osiągniętymi wynikami. Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i modelowania procesów biznesowych.



    Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze

    • Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
    • Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
    • Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
    • Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
    • W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
    • Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300