Szkolenia Zarządzanie organizacją

Komunikacja międzykulturowa w biznesie

Cele szkolenia

Szkolenie „Komunikacja międzykulturowa w biznesie” uświadomi Uczestnikom ich własną kulturę, jej zalety i potencjalne słabości widziane przez pryzmat współczesnego, szybko zmieniającego się środowiska biznesowego. Wyposażymy Uczestników w umiejętności porównywania kultur i pokonywania różnic międzykulturowych. Omówimy wpływ kultury na najważniejsze aspekty biznesu - strategię, motywację, strukturę, styl zarządzania, kontrolę, sposoby komunikowania się, relacje z Klientami. Szkolenie jest dla pracowników kontaktujących się na co dzień z reprezentantami innych kultur podczas wymiany korespondencji, rozmów biznesowych, negocjacji, a także dla tych, którym przyszło współpracować z przedstawicielami innych kultur wewnątrz globalnej firmy.


Korzyści dla uczestnika

  • Zdefiniowanie pojęcia kultury i źródeł różnic między kulturami oraz składnikami, poziomami i warstwami kultury
  • Uświadomienie Uczestnikom ich własnych wartości i wykorzystanie tej wiedzy w codziennej praktyce
  • Poznanie narzędzi do diagnozowania i porównywania kultur, czyli najistotniejszych wymiarów kulturowych
  • Praktyczne przećwiczenie pokonywania najważniejszych barier w komunikacji międzykulturowej

Korzyści dla organizacji

  • Zrozumienie wpływu kultury na najważniejsze aspekty biznesu
  • Ustalenie naszego miejsca na kulturowej mapie świata
  • Lepsza współpraca w środowisku międzykulturowym
  • Udrożnienie komunikacji

Program szkolenia



  1. Elementy etykiety biznesowej wybranych kultur.

Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!


    Metodyka szkolenia

    Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania Uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. W trakcie szkolenia Uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują rozmowy w środowisku wielokulturowym, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki. Pracujemy warsztatowo – Uczestnicy poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki Firmy i do tego typu sytuacji, z jakim będą spotykać się w swojej pracy managerowie.

    Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.



    Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze

    • Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
    • Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
    • Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
    • Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
    • W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
    • Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300