Przywództwo włączające
Cele szkolenia
Wyzwaniem dla współczesnego menedżera jest dokonanie prawdziwej transformacji, czyli nadanie nowej formy swojej mentalności. Chcąc być liderem należy w pierwszej kolejności zadbać o własną transformację. Ostatecznie transformowanie, to umiejętność dokonywania twórczych przekształceń. To samoświadomość oraz zdolność do samoregulacji stanowią o sukcesie - tak menedżerów, jak i całych organizacji. Oznacza
to określenie nowego osobistego wzorca lidera, a co za tym idzie odpowiedź na pytanie o źródła wewnętrznego przywództwa. To także focus na rozwój inteligencji emocjonalnej i odporności psychicznej, ponieważ rzeczywistość zmienia się w szybkim, ale i nieuregulowanym tempie. Kiedy otoczenie staje się volatility, wówczas asertywność, akceptacja, adaptacja, aktywność i afiliacja pozwalają na odnalezienie się
w świecie, w którym czerpanie z doświadczenia jest niewystarczające, ponieważ przeszłość nie jest już predyktorem przyszłości. Kluczowe staje dokładne określenie tego, co nas definiuje jako jednostki i tego,
co tworzy DNA organizacji.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Analiza ról w zespole
- Cel indywidualny a cel grupowy.
- Zasady budowania zespołu.
- Budowanie zaufania i integracji grupy.
- Role w zespole.
- Proces rozwoju grupy – cykl życia zespołu.
- Etapy rozwoju zespołu a efektywność działań.
- Miejsce w zespole a oczekiwania każdego członka grupy. Współpraca między ludźmi w warunkach rywalizacji.
- Zasady komunikacji interpersonalnej w pracy zespołowej.
- Wyjaśnienie zakresu odpowiedzialności w ramach zespołu
- Wymagania środowiska pracy w kwestii zarządzania zespołem
- Skoncentrowanie się na sprawowanej roli (Lider + pracownicy)
- Wyznaczanie działań priorytetowych
- Budowanie i wzmacnianie zespołu z uwzględnieniem różnorodności.
- Budowanie motywacji pracowników
- Różnica pomiędzy motywacją a motywowaniem
- Pięć podstawowych wymiarów motywacyjnych - psychologiczny opis człowieka
- Co motywuje pracowników a co motywuje menedżerów
- Potrzeby człowieka w organizacji i sposoby ich zaspokojenia
- Analiza czynników podnoszących poziom motywacji
- Problem demotywacji – przeciwdziałanie przeciążeniu i wypaleniu zawodowemu
- Kierowanie zespołem różnorodnym
- Lider inkluzywny vs lider demotywujący
- Zasady i praktyki zarządzania zespołem w kontekście budowania kultury włączającej.
- Style kierowania jak łączyć z funkcją motywowania?
- Typy osobowości - reakcja na motywator
- Współzależność etapów rozwoju zespołu od stylu zarządzania i typu pracownika
- Potrzeba uznania i akceptacji – technika motywacji UF
- Trzy style prowadzenia rozmowy motywującej
- Budowanie kultury dialogu – udzielanie, pozyskanie i przyjęcie informacji zwrotnej.
- Manager transformacyjny
- Autoanaliza pracy zespołowej - określenie własnego udziału w zespole, zakresu dokonanych zmian oraz oczekiwań na przyszłość.
- Modelowanie postaw i zachowań w zespole poprzez system wartości wspierających zarządzanie różnorodnością i kulturę włączającą.
- Jak transformować zespół, aby wydobyć drzemiący w nim potencjał?
- Feedback czy feedforward? Kiedy stosować sprzężenie wyprzedzające?
- Feedforward a zasada nieustannego doskonalenia wg cyklu Deminga (zaplanuj, wykonaj, zbadaj, działaj).
- Architekci zwinnych zespołów, czyli zasady zwinnego przywództwa
- Dlaczego ulepszenie procesu zarządzania zespołami powinno być priorytetem liderów?
- Zwinne przywództwo – pięć priorytetów
- Jak zbudować własny autorytet lidera w zmieniającej się rzeczywistości?
- W jaki sposób przygotować pracowników do działania w środowisku ciągłej zmiany?
- Określenie właściwej strategii, czyli katalog zasad skutecznego działania.
- Cel do osiągnięcia, czy problem do rozwiązania?
- Generowanie pomysłów na rozwiązywanie problemów i osiąganie celów
- Sztuka zadawania nowych pytań - pobudzanie własnego potencjału umysłowego.
- Konstruktywne rozwiązywanie problemów w zespole poprzez zadawanie dobrych pytań.
- Budowanie nastawienia „Wszystko jest możliwe”.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |