Komunikacja
w środowisku różnorodnym
Cele szkolenia
W różnorodności siła. To slogan, który w ostatnich latach odmieniany był przez wszystkie przypadki.
Czy nadal jest w nim sporo prawdy? Każdy z nas jest inny, a rozmawianie z każdym w ten sam sposób to marnowanie potencjału. Skuteczne zespoły to grupy, które rozumieją, że każdy jest świetny w innym obszarze, a naszym wspólnym celem jest wykrzesać z tej różnorodności maksimum potencjału.
Jak otworzyć się na różnorodność? Jak szyć na miarę komunikację, zarządzanie, motywację? Tym właśnie zajmiemy się podczas tego szkolenia.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Różnorodność i tolerancja
- Obszary różnorodności
- Wartości, talenty vs stereotypy i uprzedzenia
- Szufladkowanie, czyli dlaczego zakładanie jest z założenia błędne
- Docenianie i komplementy, czyli dlaczego chcemy, a nie korzystamy z najskuteczniejszych filarów skutecznej komunikacji i współpracy
- Różnorodność – dobre praktyki rynkowe, przykłady
- Typologia osobowości a skuteczna komunikacja i współpraca
- Typologa osobowości C.G. Junga
- Test osobowości – spojrzenie w swój potencjał w 4 kolorach
- Postawy i funkcje racjonalne, czyli skąd to się w ogóle wzięło
- Rozpoznawanie typu osobowości rozmówcy
- Mocne strony i obszary do rozwoju poszczególnych typów osobowości
- Jak rozmawiać z daną energią dominującą?
- Typ antagonistyczny, czyli z kim komunikuje nam się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
- Kolorowe zespoły, czyli jak wydobyć potencjał z różnorodności?
- Rozdzielanie i delegowanie zadań – jak to robić skutecznie?
- Siła w różnorodności dzięki wielopokoleniowym zespołom.
- Zarządzanie zespołami o zróżnicowanej strukturze wiekowej – odniesienie do badań i danych statystycznych.
- Jak pracownicy generacji BB i X postrzegaj pracowników generacji Y i Z? Przyczyny określonych sposobów postrzegania, stereotypy, przykłady potencjalnych dyskryminacji.
- Jak pracownicy generacji Y i Z postrzegają pracowników generacji BB i X? Przyczyny określonych sposobów postrzegania, stereotypy, przykłady potencjalnych
- Idea różnorodności – jak zdefiniować różnorodność i jakie korzyści przynosi różnorodność?
- Definicje różnorodności oraz sposoby ich interpretacji.
- Różnorodny zespół – czyli jaki? Charakterystyka ze względu na kryteria m.in. wieku, płci, narodowości etc.
- Korzyści i atuty różnorodnych i wielopokoleniowych zespołów.
- Jak sprawić, by różnorodność łączyła a nie dzieliła?
- Model pracy zdalnej i hybrydowej w zespole wielopokoleniowym. Kultura pracy zdalnej w multigeneracyjnych zespołach wielopokoleniowych.
- Model pracy zdalnej i hybrydowej w zespole wielopokoleniowym. Kultura pracy zdalnej w multigeneracyjnych zespołach wielopokoleniowych.
- Wiodące założenia pracy zdalnej.
- Zaplanowanie i zaprojektowanie kultury pracy w trybie hybrydowym.
- Tryb zadaniowy vs tryb czasowy vs uwzględniający specyfikę stanowisk. Jak pogodzić zwolenników każdej opcji bez dyskryminacji?
- Na co zwrócić uwagę tworząc kulturę pracy zdalnej i hybrydowej w różnorodnym zespole?
- Rola komunikacji w pracy zdalnej i hybrydowej.
- Dostępność na gruncie różnorodności. Potencjalne przestrzenie dyskryminacji na gruncie stosowania i wdrażania narzędzi służbowych.
- Nowoczesne techniki szkoleń i zarządzania rozwojem.
- Nowoczesne technologie pracy.
- Elastyczne formy zatrudnienia.
- Sposoby optymalizacji czasu pracy
- Wykorzystywanie aplikacji, platform, komunikatorów.
- Architekci zwinnych zespołów, czyli zasady zwinnego przywództwa
- Dlaczego ulepszenie procesu zarządzania zespołami powinno być priorytetem liderów?
- Zwinne przywództwo – pięć priorytetów
- Jak zbudować własny autorytet lidera w zmieniającej się rzeczywistości?
- W jaki sposób przygotować pracowników do działania w środowisku ciągłej zmiany?
- Określenie właściwej strategii, czyli katalog zasad skutecznego działania.
- Cel do osiągnięcia, czy problem do rozwiązania?
- Generowanie pomysłów na rozwiązywanie problemów i osiąganie celów
- Sztuka zadawania nowych pytań - pobudzanie własnego potencjału umysłowego.
- Konstruktywne rozwiązywanie problemów w zespole poprzez zadawanie dobrych pytań.
- Budowanie nastawienia „Wszystko jest możliwe”.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |