Tomasz Wypych


Trener | Coach | Konsultant

Szkolił, doradzał m. in dla:


Aflopa, Aflofarm, Agora, Almed, Apotex, Autotraper, Bernard Benson, Boehringer Ingelheim, Buda, Cefarm Łódź, Chesterton, Cormay, Copernicus, Daimler Chrysler, Deko Smaku, DKT Technic, Domar SA, Ece Projektmanagement Polska, Enea, Energa, Essel Pack, Femmes de Beaute, GE, Geant, Gedeon Richter, Glaxo, Glenmark Pharmaceuticals, Grenke Leasing, Helimed, Hortex, Inditex, Interhandler, Interserwis, Ivoclar Vivadent, Jet Pharma, Kolegium Lekarzy Rodzinnych, Marrodent, Medicines, Medical Poland, Mikomax, Mitsubishi, MML Szpital Specjalistyczny, Nissan, Novartis, Okręgowa Izba Lekarska w Olsztynie, Orion Pharma, Pfizer, PGF, Pelion, Pierre Fabre, Polfa Grodzisk, Polfa Pabianice, Procardia, Polfa Warszawa, Pro Europa, Ruch, Samsung, Sandoz, Schering Plough, Skłodowski SC, SMAC, Szpital Specjalistyczny w Dąbrowie Górniczej, Szpital w Malborku i Nowym Dworze Gdańskim, Tactica, Tubądzin Ceramika, Walmark, Wólczanka, Wrigley, Wurth, Wydziały Ruchu Drogowego Policji, Vision Studio, Zakłady Azotowe Tarnów

Wiedza i kompetencje


  • Jedyny w Polsce trener uczestniczący w programie ABC Projekt – europejskim projekcie dotyczącym compliance w medycynie i farmacji (współpraca pomiędzy lekarzem a pacjentem)
  • Absolwent executive MBA, Akademia im. Leona Koźmińskiego w Warszawie
  • Uczestnik podyplomowego workshop'u Regional Management Training, IMS
  • Autor kilkudziesięciu artykułów o tematyce biznesowej, finansowej i gospodarczej w „Gazecie Wyborczej”, Przeglądzie Przemysłowo–Gospodarczym”, „Przeglądzie Targowym”, „Personelu i Zarządzanie”
  • Autor kilkudziesięciu artykułów w periodykach specjalistycznych: „Gazecie Farmaceutycznej”, „Aptekarzu Polskim”, „Bez Recepty”

Doświadczenie i osiągnięcia


  • Doświadczony wieloletni menedżer, konsultant biznesowy, trener, PR-owiec, wykładowca na MBA dla kadry medycznej Uczelni Łazarskiego i PR na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, dziennikarz spiker
  • Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu
  • Zrealizował 1200 sesji i dni coachingowych
  • Zajmuje się restrukturyzacją i zwiększaniem efektywności w placówkach ochrony zdrowia publicznych i komercyjnych
  • Przez 13 lat pracownik polskich i międzynarodowych firm farmaceutycznych na stanowiskach m.in. managera i dyrektora regionalnego, trenera, konsultanta PR, szefa grupy projektowej działu marketingu
  • Założyciel Promovia Media Publishing, agencji PR i Customer Publishing pracującej m.in. dla Casino Poland, ECE Polska, Polfy Pabianice, Aflopy
  • Dziennikarz prasowy (Agora, Bauer), radiowy (publiczne i komercyjne) i telewizyjny (publiczna) – wydawca i redaktor prowadzący
  • Wieloletni konsultant w zakresie zwiększania efektywności i rentowności zespołów przedstawicieli handlowych oraz strategii marketingowych

Specjalizacja

    1. Sprzedaż m.in.


  • podstawy skutecznej sprzedaży, zaawansowane techniki sprzedaży, managerskie zarządzanie sprzedażą, psychologia sprzedaży, motywacja klientów, techniki obrony ceny, jak wydać pieniądze klienta, negocjacje biznesowe w modelu B2B i B2C, telemarketing, sprzedaż usług medycznych

  • 2. Szkolenia Managerskie, m.in.


  • zarządzanie i zarządzanie przez cele
  • motywowanie i rozwijanie pracowników
  • walka ze stresem i wypaleniem zawodowym
  • budowanie i prowadzenie skutecznego zespołu
  • rekrutacja
  • zarządzanie zmianą i ludźmi w zmianie
  • zarządzanie budżetem
  • zarządzenie priorytetami
  • zarządzanie czasem
  • zarządzanie sytuacyjne
  • planowanie i delegowanie zadań
  • zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów
  • analiza transakcyjna
  • reguły wpływu społecznego
  • obrona przed manipulacją

  • 3. Komunikacja, pr, budowanie wizerunku i marki m.in.


  • komunikacja interpersonalna, komunikacja zarządcza, kształtowanie i zarządzania informacją, komunikacja w zmianie, komunikacja kryzysowa, budowanie wizerunku i autorytetu, Professional PR, mediacja/negocjacja/komunikacja